Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Stratégia značky Redken - modifikácia B2B orientácie podniku smerom k B2C
Název práce v jazyce práce (slovenština): Stratégia značky Redken - modifikácia B2B orientácie podniku smerom k B2C
Název práce v češtině: Strategie značky Redken - modifikace B2B orientace podniku směrem k B2C
Název v anglickém jazyce: Redken brand strategy - transition from B2B orientation towards B2C strategy
Klíčová slova: strategie značky, tvorba strategie, kosmetický průmysl, B2B trh, B2C trh, modfikace strategie, hloubkové rozhovory, analýzy
Klíčová slova anglicky: brand strategy, strategy creation, cosmetics industry, B2B market, B2C market, strategy modification, in – depth interviews, analyses
Akademický rok vypsání: 2020/2021
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: slovenština
Ústav: Katedra marketingové komunikace a public relations (23-KMKPR)
Vedoucí / školitel: Ing. Bc. Petra Koudelková, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 17.09.2021
Datum zadání: 17.09.2021
Datum a čas obhajoby: 21.06.2022 08:00
Místo konání obhajoby: Hollar - Smetanovo nábřeží 6,Praha 1, H108, Hollar - místn. č. 108
Datum odevzdání elektronické podoby:03.05.2022
Datum proběhlé obhajoby: 21.06.2022
Oponenti: PhDr. Tereza Klabíková Rábová, Ph.D.
 
 
 
Kontrola URKUND:
Seznam odborné literatury
Bell, E., Bryman, A., Harley, B. (2005) Business Research Methods. Oxford University Press

Dess, G. G., McNamara, G., Eisner, A., Lee, S. H., & Sauerwald, S. (2021). Strategic management: creating competitive advantages (Tenth edition). McGraw Hill-Education.

Dierks, A. (2017). Re-modeling the brand purchase funnel : Conceptualization and empirical application. Springer Fachmedien Wiesbaden GmbH.

Fotr, J., Vacík, E., Souček, I., Špaček, M., & Hájek, S. (2020). Tvorba strategie a strategické plánování: teorie a praxe (2. aktualizované a doplněné vydání). Grada.

Galletta, A. (2013). Mastering the semi-structured interview and beyond: from research design to analysis and publication. New York University Press.

Gillin P., Schwartzman E. (2011). Social Marketing to the Business Customer:Listen to Your B2B Market, Generate Major Account Leads, and Build Client Relationships. Wiley.

Glanfield, K. (2018). Brand Transformation: Transforming Firm Performance by Disruptive, Pragmatic and Achievable Brand Strategy. Routledge

Grasseová, M., Dubec, R., & Řehák, D. (2010). Analýza podniku v rukou manažera: 33 nejpoužívanějších metod strategického řízení. Computer Press.

Hall, S. (2017). Innovative B2B marketing: new models, processes and theory. Kogan Page.

Horáková, H. (2003). Strategický marketing. 2. přeprac. rozš. vyd. Praha: Grada Publishing.

Jakubíková, D. (2013). Strategický marketing: strategie a trendy (2., rozš. vyd). Grada.

Jones, G. (2010). Beauty imagined: a history of the global beauty industry. Oxford University Press.

Kotler, P., Armstrong, G. (2014). Principles of marketing (15th ed., global ed). Pearson.

Kotler, P., Keller, K. L. (2007). Marketing management. 1. vyd. Praha: Grada, 778 s. ISBN 978-80-247-1359-5.

Lošťáková, H. (2005). B-to-B marketing: strategická marketingová analýza pro vytváření tržních příležitostí. Praha: Professional Publishing.

Park, C. W., MacInnis, D. J., & Eisingerich, A. B. (2016). Brand admiration: Building a business people love. NJ: Wiley.

Šeďová, K. (2007). Analýza kvalitativních dat. In: Švaříček, R. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách / Švaříček, R., Šeďová K. a kol.

Vysekalová, J. a kol. (2014). Emoce v marketingu: Jak oslovit srdce zákazníka. Praha: Grada Publishing.
Předběžná náplň práce
V tejto diplomovej práci sa autorka bude venovať marketingovej stratégii vybranej značky na lokálnom trhu. Konkrétne sa bude jednať o profesionálnu kadernícku značku Redken. Táto značka v súčasnosti funguje primárne na businessovom modeli B2B, a neorientuje sa vo veľkej miere na koncového zákazníka. Práca sa bude zameriavať na pozmenenie stratégie, ktorá by bola výraznejšie orientovaná tzv. customer-centric smerom.

Navrhované konkrétne odporúčania však budú v súlade s fungovaním B2B značky takým spôsobom, aby nebol ohrozený imidž exkluzívnej profesionálnej značky. Cieľom nie je pozmeniť business model úplne, ale doplniť aktuálne nastavenie o také strategické kroky, ktoré značku priblížia zákazníkovi. Takáto modifikácia by mohla posilniť brand recognition, ktorá patrí k slabým stránkam značky. Upevňovanie vzťahu s koncovým zákazníkom, a posilnenie imidžu by do budúcnosti prípadne mohlo napomôcť aj v rámci B2B segmentu. Predpokladá sa, že by to totiž mohlo zvýšiť dopyt po salónoch používajúcich Redken produkty, a zároveň cross-sell produktoch koncovému zákazníkovi v rámci kaderníctiev.

Cieľom práce bude pozmenenie aktuálnej B2B stratégie smerom k B2C. Práca bude obsahovať analýzu značky Redken – positioning, branding značky a ďalšie vhodné marketingové analýzy. Komplexná analýza a zmapovanie aktuálneho nastavenia a východzej situácie značky poslúži ako podklad pre vypracovanie doplňujúcej B2C stratégie. Stratégia bude zároveň vychádzať z hlavných podnikových cieľov. Odporúčané strategické kroky budú navrhnuté tak, aby dostali značku Redken bližšie k spotrebiteľom.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
In this diploma thesis, the author will focus on the marketing strategy of a selected brand in the local market. Specifically, it will be a professional hairdresser's brand Redken. This brand currently operates primarily on the B2B business model, and does not focus largely on the end-customer. This thesis will focus on changing the strategy, which would be more customer-centric oriented.

However, the proposed specific recommendations will be in line with the functioning of the B2B brand in such a way that the image of the exclusive professional brand is not compromised. The goal is not to change the business model completely, but to supplement the current settings with such strategic steps that bring the brand closer to the customer. Such a modification could strengthen brand recognition, which is one of the brand's weaknesses. Strengthening the relationship with the end customer, and support the image could potentially help in the B2B segment in the future. It is assumed that this could increase the demand for salons using Redken products, as well as cross-sell products to the end customer in hairdressing.

The aim of the work will be to modify the current B2B strategy towards B2C. The work will include Redken brand analysis - positioning, branding and other appropriate marketing analysis. A comprehensive analysis and mapping of the current setting and the initial situation of the brand will serve as a basis for the development of a complementary B2C strategy. At the same time, the strategy will be based on the main corporate goals. The recommended strategic steps will be designed to bring the Redken brand closer to consumers.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK