Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 385)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Chemie jako součást integrované výuky přírodovědných předmětů v 6. ročníku základní školy
Název práce v češtině: Chemie jako součást integrované výuky přírodovědných předmětů v 6. ročníku základní školy
Název v anglickém jazyce: Chemistry as part of integrated science education at 6th grade of elementary school
Klíčová slova: výuka chemie na základní škole, integrovaná výuka přírodovědných předmětů, Rámcový vzdělávací program
Klíčová slova anglicky: lower secondary chemistry education, integrated teaching of science subjects, Framework Educational Program for Lower Secondary Education
Akademický rok vypsání: 2020/2021
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra chemie a didaktiky chemie (41-KCHDCH)
Vedoucí / školitel: prof. PhDr. Martin Bílek, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem
Datum přihlášení: 16.08.2021
Datum zadání: 16.08.2021
Datum a čas obhajoby: 06.09.2022 00:00
Místo konání obhajoby: M. Rettigové 4, Praha 1, R201, 201, seminární místnost chemie, 2. patro, vpravo
Datum odevzdání elektronické podoby:20.08.2022
Datum proběhlé obhajoby: 06.09.2022
Předmět: Obhajoba bakalářské práce (OSZD004)
Oponenti: doc. PhDr. Martin Rusek, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce se zabývá v teoretické části historickým vývojem a současnými trendy ve výuce přírodovědných předmětů z hlediska jejich integrace v České republice a v zahraničí. V praktické části se zaměřuje na popis návrhu a realizace integrovaného projektu výuky přírodovědných předmětů v 6. ročníku základní školy. Konkrétně jde o pojetí výuky chemie v prvním roce integrovaného přírodovědného vzdělávání na základní škole a o ilustraci způsobu dosahování vybraných očekávaných výstupů v rámci vzdělávacího oboru Chemie, vzdělávací oblasti Člověk a příroda dle Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání.
Seznam odborné literatury
Podroužek, L., 2002. Integrovaná výuka na základní škole v teorii a praxi, Plzeň: Fraus.
Hejnová, E., 2013. Integrovaná výuka přírodovědných předmětů na základních školách v českých zemích – minulost a současnost. Scientia in educatione, 2(2). Available at: https://ojs.cuni.cz/scied/article/view/24.
Dvořák, D., Holec, J. & Dvořáková, M., 2018. Kurikulum školního vzdělávání: zahraniční reformy v 21. století, Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta.
MŠMT, 2017. Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání, Praha. Available at: http://www.nuv.cz/file/4986/.
Předběžná náplň práce
Bakalářská práce se zabývá v teoretické části historickým vývojem a současnými trendy ve výuce přírodovědných předmětů z hlediska jejich integrace v České republice a v zahraničí. V praktické části se zaměřuje na popis návrhu a realizace integrovaného projektu výuky přírodovědných předmětů v 6. ročníku základní školy. Konkrétně jde o pojetí výuky chemie v prvním roce integrovaného přírodovědného vzdělávání na základní škole a o ilustraci způsobu dosahování vybraných očekávaných výstupů v rámci vzdělávacího oboru Chemie, vzdělávací oblasti Člověk a příroda dle Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The theoretical part of this bachelor's thesis deals with the historical development and current trends in teaching science subjects regarding their integration in the Czech Republic and abroad. The practical part focuses on describing the design and implementation of an integrated project of teaching science subjects in the 6th grade of elementary school. Specifically, it concerns a concept of teaching chemistry in the first year of integrated science education at lower secondary education and an illustration of how to achieve selected expected outcomes in the Chemistry subject, educational area Man and Nature, according to the Framework Educational Program for Lower Secondary Education.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK