Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 381)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Řízení rizik ve školském prostředí
Název práce v češtině: Řízení rizik ve školském prostředí
Název v anglickém jazyce: Risk management in the school environment
Klíčová slova: Lidský faktor, management kvality, motivace, řízení rizik, řízení změny školské prostředí
Klíčová slova anglicky: Human factor, change management, motivation, quality management, risk management, school environmentt
Akademický rok vypsání: 2020/2021
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra andragogiky a managementu vzdělávání (41-KAMV)
Vedoucí / školitel: prof. PhDr. Jaroslav Veteška, Ph.D., MBA, mimořádný profesor Univerzity Karlovy
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem
Datum přihlášení: 02.11.2020
Datum zadání: 14.06.2021
Datum a čas obhajoby: 16.05.2022 08:00
Místo konání obhajoby: Myslíkova 7, Praha 1, M006, velká posluchárna
Datum odevzdání elektronické podoby:05.03.2022
Datum proběhlé obhajoby: 16.05.2022
Předmět: Obhajoba bakalářské práce (SMG) (OSZD004SM)
Oponenti: Mgr. Zuzana Svobodová, Ph.D.
 
 
 
Ocenění:Práce byla navržena na ocenění
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce bude zpracována v souladu s aktuálně platným zněním Opatření děkana č. 38/2020 „O podrobnostech pro závěrečné práce“.
Seznam odborné literatury
Organizace a struktura vzdělávacího systému [online]. [vid. 2021-01-16] Dostupné z: https://eacea.ec.europa.eu/national-policies/eurydice/content/organisation-education-system-and-its-structure-21_cs
Metodologie provedení analýzy rizik a zpracování Katalogu rizik, Příloha č. 1 Příkazu ministra č. 2/2015 [online]. © 2013-2020 MŠMT [vid. 2021-03-10]. Dostupné z: http://www.msmt.cz/file/34666/
MIKULÁŠTÍK, M., 2015. Manažerská psychologie. Vydání 3. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-9836-3 (e-Pub). Dostupné z: https://www.bookport.cz/e-kniha/manazerska-psychologie-383075/
PISA in Focus #92 – How is students´motivation related to their performance and anxiety? [online]. © OECD 2019 [vid. 2021-01-23]. Dostupné z: https://read.oecd-ilibrary.org/education/how-is-students-motivation-related-to-their-performance-and-anxiety_d7c28431-en#page1
Prioritise and minimise: Risk management for schools [online]. © 2021 Every [vid. 2021-01-23] Dostupné z: http://www.theeverydirectory.com/wp-content/uploads/2015/09/Prioritise-and-Minimise-Risk-Management-for-Schools.pdf
PRŮCHA, J., 2014. Andragogický výzkum. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-5232-7.
PRŮCHA, J. a J. VETEŠKA, 2014. Andragogický slovník. 2., aktualizované a rozšířené znění. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4748-4.
SMEJKAL, V. a K. RAIS, 2013. Řízení rizik ve firmách a jiných organizacích. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4644-9.
TURECKIOVÁ, M., 2007. Klíč k účinnému vedení lidí. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-6207-4 (ePub). Dostupné z: https://www.bookport.cz/e-kniha/klic-k-ucinnemu-vedeni-lidi-383169/
VEBER, J. et al., 2014. Management. Základy, moderní manažerské přístupy, výkonnost a prosperita. 2. aktual. vyd. Praha: Management Press. ISBN 978-80-7261-274-1.
VETEŠKA, J., 2016. Přehled andragogiky: úvod do studia vzdělávání a učení se dospělých. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-1026-9.
Předběžná náplň práce
Abstrakt (ČJ):
Bakalářská práce nesoucí název Řízení rizik ve školském prostředí se zabývá řízením rizik ve školském prostředí. Teoretická východiska zahrnují představení vzdělávacího systému České republiky včetně jeho hlavních rysů a vzdělávací politiky. Řízení rizik je popsáno v širším kontextu z pohledu odborné literatury. Následně jsou rizika pojednána s ohledem na specifika školského prostředí s legislativním ukotvením. Prostřednictvím dotazníkového šetření jsou zjišťována rizika, která ředitelé škol vnímají jako klíčová, nejzávažnější, přijímaná opatření k řízení rizik, bariéry v řízení rizik apod. Na základě výstupů z obdržených dat jsou formulována doporučení, která mohou vést ke zkvalitnění systému řízení rizik v souladu se stanoveným cílem práce.

Cíl práce:
Cílem práce je zjistit, jaká rizika považují ředitelé základních a středních škol za klíčová s ohledem na kvalitu školy a jakým způsobem přistupují k řízení rizik.

Metody výzkumu:
K výzkumnému šetření bude použita metoda deskriptivního kvantitativního výzkumu s využitím elektronického dotazníku.

Návrh osnovy:
Úvod
1 Vzdělávací systém a vzdělávací politika ČR
2 Řízení rizik
3 Rizika specifická pro školské prostředí
4 Metodologie výzkumného šetření
5 Vlastní výzkumné šetření
6 Návrhy a doporučení
Závěr
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The bachelor's thesis entitled Risk Management in the School Environment deals with risk management in the school environment. Theoretical background includes an introduction to the educational system of the Czech Republic, including its main features and educational policy. Risk management is described in a broader context from the perspective of the literature. Subsequently, the risks are discussed with regard to the specifics of the school environment with legislative anchoring. Through a questionnaire survey, risks are identified that school principals perceive as key, most serious, measures taken to manage risks, barriers to risk management, etc. Based on the outputs of the data received, recommendations are formulated that can lead to improved risk management system in accordance with the aim of the work.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK