Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 385)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Kompetenční model jako nástroj efektivního firemního vzdělávání
Název práce v češtině: Kompetenční model jako nástroj efektivního firemního vzdělávání
Název v anglickém jazyce: Competence model as a tool for effective corporate education
Klíčová slova: Diverzita ve vzdělávání Efektivita vzdělávání Firemní vzdělávání Kompetence Kompetenční model Vzdělávání jako investice Vzdělávání generací Y a Z
Klíčová slova anglicky: Diversity in training Efficiency of training Corporate training Competencies Competence model Education as an investment Education for Generations Y and Z
Akademický rok vypsání: 2020/2021
Typ práce: rigorózní práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra andragogiky a managementu vzdělávání (41-KAMV)
Vedoucí / školitel:
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 28.07.2021
Datum zadání: 28.07.2021
Datum potvrzení stud. oddělením: 28.07.2021
Datum a čas obhajoby: 31.01.2022 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:29.11.2021
Datum proběhlé obhajoby: 31.01.2022
Předmět: obhajoba rigorózní práce (OSZD002)
Oponenti: PhDr. Michaela Tureckiová, MBA, CSc.
 
 
 
Seznam odborné literatury
ARMSTRONG, Michel. Personální management. Praha: Grada Publishing, 2005. 963 s. ISBN 80-7169-614-5.
ELLIASSI, Kamy, THOMPSON, Terry. Millennial Leadership: The Ultimate Management Guide For Gen Y Leaders. 2016, GlobalView Publishing. 160 s., ISBN 978-0692696477.
ESPINOZA, Chip, UKLEJA, Mick. Managing the Millennials. 2016. New Jersey (USA), 214.s ISBN 978-1-119-26168-1.
KOUBEK, Josef. Řízení lidských zdrojů. 4. rozšíř. a dopln. vyd. Praha: Management Press, 400 s. ISBN 978-80-7261-168-3
PRŮCHA, Jan, VETEŠKA, Jaroslav. Andragogický slovník. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada Publishing, 2014. 320 s. ISBN 978-80-247-4748-4.
SINEK, Simon, Start with Why: How Great Leaders Inspire Everyone to Take Action. USA, Portfolio 2009. ISBN 9781591842804.
SPIEGEL, Dianne, The Gen Y Handbook: Applying Relationship Leadership to Engage Millennials. New York, SelectBooks; First edition2013. 144s. ISBN 978-1590799567.
TURECKIOVÁ, M. a kol. Trendy a možnosti rozvoje dalšího vzdělávání dospělých v kontextu sjednocující se Evropy. Praha: Educa Service ve spolupráci s Českou andragogikou společností, 2010. 192 s. ISBN 978-80-87306-06-2.
VEBER, Jaromír a kol. Management. Praha: Management Press, 2009, 734 s. ISBN 978-80-7261-200-0.
VETEŠKA, Jaroslav. Přehled andragogiky: úvod do studia vzdělávání a učení se dospělých. Praha: Portál, 2016. 320 s. ISBN 978-80-262-1026-9.
VETEŠKA, Jaroslav. (ed). Vzdělávání dospělých 2019. Praha: Česká andragogická společnost, 2020. 379 s. ISBN 978-80-906894-8-0.
VETEŠKA, Jaroslav a kol. Trendy a možnosti rozvoje dalšího profesního vzdělávání. Praha: Česká andragogická společnost, 2013. 168 s. ISBN 978-80-905460-0-4.
VODÁK, J. a A. KUCHARČÍKOVÁ. Efektivní vzdělávání zaměstnanců. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3651-8.
Předběžná náplň práce
Anotace:

Práce si klade za cíl charakterizovat význam aplikace kompetenčního modelu v prostředí organizace jako součást hodnotícího procesu a zároveň základního a nepostradatelného nástroje pro řízení dalšího profesního vzdělávání. Důraz bude kladen na akcentaci absence relevantní metodologie pro přípravu a realizaci efektivního vzdělávání ve firmách, zejména pak korporacích. Práce se vymezí proti plošnému vzdělávání jako firemního benefitu přístupem rozvoje na bázi investování a významným přihlédnutím k nově přicházejícím generacím „Y“ a „Z“. Jako nástroj řešení bude využit kompetenční modeling. Cílem praktické části bude návrh kompetenčního modelu pro dvě vybrané pracovní pozice. Model se bude opírat o realizované případové studie vzdělávacích aktivit a jejich srovnání. Stavba modelu bude provedena na základech procesního modelu dané pozice a popisu pracovního místa.

Návrh obsahu – osnovy

Úvod
Celoživotní učení a vzdělávání
Firemní vzdělávání v praxi (způsoby, metody)
Kompetenční model jako nástroj investora ve firemním vzdělávání
Praktické základy stavby a zavádění kompetenčního modelu do prostředí organizace
Vzorový kompetenční model konkrétní pozice v organizaci
Závěr
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
Annotation:

The thesis aims to characterize the importance of the application of the competency model in the organizational environment as part of the evaluation process and at the same time a basic and indispensable tool for the management of continuing professional education. Focused on emphasizing the absence of a relevant methodology for the preparation and implementation of effective training in companies, especially corporations. The thesis will set itself against the blanket education as a corporate benefit through an investment-based development approach and a significant consideration of the newly arriving generations "Y" and "Z". Competency modelling will be used as a solution tool. The aim of the practical part will be to design a competency model for two selected positions. The model will be based on implemented case studies of training activities and their comparison. The construction of the model will be based on the process model of the position and the job description.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK