Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 381)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Interaktivní fikce s využitím multimédií
Název práce v češtině: Interaktivní fikce s využitím multimédií
Název v anglickém jazyce: Interactive Fiction with Use of Multimedia
Klíčová slova: Interaktivní fikce, interaktivní příběh, hypertextová fikce, vizuální román, multimédia, vývojářské nástroje
Klíčová slova anglicky: Interactive fiction, interactive narrative, hypertext fiction, visual novel, multimedia, development tools
Akademický rok vypsání: 2020/2021
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra informačních technologií a technické výchovy (41-KITTV)
Vedoucí / školitel: PhDr. Tomáš Jeřábek, Ph.D.
Řešitel: Bc. Lukáš Zenkovič - zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem
Datum přihlášení: 22.06.2021
Datum zadání: 22.06.2021
Datum a čas obhajoby: 13.09.2021 10:00
Místo konání obhajoby: M. Rettigové 4, Praha 1
Datum odevzdání elektronické podoby:11.07.2021
Datum proběhlé obhajoby: 13.09.2021
Předmět: Obhajoba bakalářské práce (OSZD004)
Oponenti: PhDr. Petra Vaňková, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
• Seznamte se s relevantními informačními zdroji a aktuální situací v oblasti tématu řešené práce.
• Charakterizujte interaktivní fikce a specifika v kontextu propojení interaktivních fikcí s multimédii a v rámci využití ve vzdělávání.
• Zmapujte a následně analyzujte nástroje pro tvorbu interaktivních fikcí s důrazem na multimediální složku a v kontextu použití ve vzdělávání jak na straně učitele, tak na straně žáka.
• Vyhodnoťte Vaše zjištění a formulujte patřičné závěry.
Předběžná náplň práce
Tato bakalářská práce se zaměřuje na typ počítačových her zvaných interaktivní fikce a multimédia, které je možné k nim zakomponovat. V první části se práce zaměřuje na vymezení interaktivních fikcí a jejich jednotlivých vlastností. Mezi tyto vlastnosti patří příběh, interaktivita a multimédia. Dále je interaktivní fikce charakterizovaná z pohledu jejího ovládání a struktury příběhu. Následně je uvedené využití interaktivních fikcí ve vzdělávání jak z pohledu učitele, tak i studenta. V poslední části jsou zanalyzované různé nástroje, pomocí kterých je možné vytvářet tento typ počítačových her.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
This bachelor thesis focuses on a type of computer games called interactive fiction and the multimedia that can be incorporated into them. The first part of the thesis focuses on the definition of interactive fictions and their different characteristics. These properties include story, interactivity, and multimedia. Next, interactive fiction is characterized in terms of its control and story structure. This type of computer game is also described with its possible use in education, either by teacher, or a student. The last part of this theses focuses on various developer tools which can be used to create this type of computer game.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK