Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 372)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Dialogový systém pro hlasové vytáčení
Název práce v češtině: Dialogový systém pro hlasové vytáčení
Název v anglickém jazyce: A Dialogue System for Voice Dialing
Klíčová slova: dialogové systémy|hlasová aplikace|porozumění jazyku|zpracování přirozeného jazyka
Klíčová slova anglicky: dialogue systems|voice application|language understanding|natural language processing
Akademický rok vypsání: 2020/2021
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Ústav formální a aplikované lingvistiky (32-UFAL)
Vedoucí / školitel: Mgr. et Mgr. Ondřej Dušek, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 17.06.2021
Datum zadání: 18.06.2021
Datum potvrzení stud. oddělením: 29.06.2021
Datum a čas obhajoby: 10.09.2021 09:00
Datum odevzdání elektronické podoby:22.07.2021
Datum odevzdání tištěné podoby:22.07.2021
Datum proběhlé obhajoby: 10.09.2021
Oponenti: Mgr. Michal Novák, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Cílem práce je implementovat dialogový systém pro hlasové vytáčení, schopný pracovat s telefonním seznamem a řešit víceznačnost dotazů.

Systém bude implementován jako aplikace pro operační systém Android s komunikací v češtině. Bude obsahovat moduly pro porozumění jazyku, řízení dialogu a generování odpovědi; hlasový vstup a výstup bude řešen pomocí externích nástrojů. Pro řízení dialogu a generování odpovědi budou použita pravidla nebo šablony. Modul porozumění jazyku bude komplexnější a použije 3 komponenty:
1) obecný klasifikátor intentu (cíle uživatelova sdělení) pomocí nástroje IBM Watson,
2) obecný statistický model pro vyhledání pojmenovaných entit (NER),
3) propojení výsledků NER s telefonním seznamem daného uživatele.
Posledně jmenovaná komponenta integruje skloňování českých jmen a fuzzy vyhledávání, takže zvládne vyhledat různé morfologické formy jmen ze seznamu i jmen podobných (pro kompenzaci chyb z rozpoznávání řeči).

Součástí práce bude jak implementace, tak vyhodnocení systému na testovací sadě i s testovacími uživateli.
Seznam odborné literatury
D. Jurafsky and J. H. Martin, “Chatbots and Dialogue Systems,” in Speech and Language Processing, 3rd ed. draft., 2020.
M. McTear, Conversational AI: Dialogue Systems, Conversational Agents, and Chatbots. Morgan & Claypool, 2021.
M. McTear, Z. Callejas, and D. Griol, The Conversational Interface. Cham: Springer International Publishing, 2016.
M. Straka, J. Straková, and J. Hajič, “Czech Text Processing with Contextual Embeddings: POS Tagging, Lemmatization, Parsing and NER,” in Text, Speech, and Dialogue, Ljubljana, Slovenia, Sep. 2019, pp. 137–150.
J. Straková, M. Straka, and J. Hajič, “Open-Source Tools for Morphology, Lemmatization, POS Tagging and Named Entity Recognition,” in Proceedings of 52nd Annual Meeting of the Association for Computational Linguistics: System Demonstrations, Baltimore, Maryland, Jun. 2014, pp. 13–18.
V. I. Levenshtein, “Binary Codes Capable of Correcting Deletions, Insertions and Reversals,” Soviet Physics Doklady, vol. 10, no. 8, p. 707, 1966.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK