Webová aplikace: Testování studentů s využitím adaptivních testovacích metod
Název práce v češtině: | Webová aplikace: Testování studentů s využitím adaptivních testovacích metod |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Web Application: Testing of students using adaptive evaluation methods |
Klíčová slova: | automatické generování testů|počítačové adaptivní testování|testování studentů|webová aplikace |
Klíčová slova anglicky: | automatic test generation|computerized adaptive testing|student testing|web application |
Akademický rok vypsání: | 2020/2021 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra softwaru a výuky informatiky (32-KSVI) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Lukáš Kolek, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 14.05.2021 |
Datum zadání: | 14.05.2021 |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 01.06.2021 |
Datum a čas obhajoby: | 10.09.2021 09:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 22.07.2021 |
Datum odevzdání tištěné podoby: | 22.07.2021 |
Datum proběhlé obhajoby: | 10.09.2021 |
Oponenti: | Mgr. Lenka Forstová |
Zásady pro vypracování |
Cílem této práce je vyvinout webovou aplikaci, která umožní snadné vytváření, správu, zadávání a vyhodnocování testů určených k evaluaci znalostí studentů učitelem. Zvláštní zřetel bude brán na implementaci možností adaptivního testování, tedy individualizaci zadávaných testů podle průběžných odpovědí studentů. Jednotlivé otázky pro dané testy budou kategorizovány. Webová aplikace bude obsahovat dvě rozhraní - pro učitele a také pro studenty. V rámci realizace práce budou sesbírány od učitelů informace o jejich potřebách a požadavcích na obdobný software, které budou reflektovány během vývoje.
Bakalářská práce navazuje na ročníkový projekt. Výsledná aplikace bude splňovat následující požadavky: ⦁ projektu bude předcházet analytická část, v rámci které proběhne identifikace potřeb učitelů. V rámci pozdější fáze vývoje proběhne také evaluace uživatelské přívětivosti vzniklé aplikace u cílové skupiny a reflexe zpětné vazby. V rámci učitelské části: ⦁ bude možné vytvářet, editovat a odebírat skupiny uživatelů ⦁ bude možné vytváření, editace a odebírání kvízů; zároveň bude možné zadávat kvízy studentům ⦁ vznikne základní rozhraní pro správu testů, kde bude možné volit mezi klasickým a adaptivním testem ⦁ bude možné nechat si test vygenerovat z vybrané sady otázek ⦁ bude možné vygenerovat testy z daných okruhů pro každého studenta individuálně ⦁ následně vygenerovaný kvíz bude možné upravovat – přidávat, odebírat, měnit uzavřené otázky s možnostmi odpovědí ⦁ bude možnost procházet zadávané otázky v bance otázek ⦁ bude existovat filtr otázek, pomocí kterého bude možné prozkoumávat otázky na základě předmětů nebo tagů ⦁ bude existovat globální banka otázek, ve které budou otázky sdílené mezi učiteli ⦁ bude možné sdílet vlastní otázky s ostatními učiteli ⦁ bude možné do kvízu přidat otázky z privátní nebo globální banky ⦁ bude možné základní nastavení profilu (avatar, kontakt, popis) ⦁ bude implementována podpora otevřených otázek V rámci studentské části: ⦁ budou studenti mít přístup ke skupinám, do kterých patří ⦁ budou studenti mít možnost vyplňovat zadané testy ⦁ budou studenti vidět své hodnocení po dokončení testu ⦁ budou studenti moci základně nastavit svůj profil (avatar, kontakt, popis) |
Seznam odborné literatury |
JELÍNEK, Martin, Petr KVĚTON a Dalibor VOBOŘIL. Testování v psychologii: teorie odpovědi na položku a počítačové adaptivní testování. Praha: Grada, 2011. Psyché (Grada). ISBN 978-80-247-3515-3.
LOCKHART, Josh. Modern Php: new features and good practices. Sebastopol CA: O’Reilly Media, 2015. ISBN 978-1-491-90501-2. MCKILLUP, Steve. Statistics Explained: An Introductory Guide for Life Scientists (2nd ed.). Cambridge: Cambridge University Press, 2011. ROMER, Michael. PHP Persistence: Concepts, Techniques and Practical Solutions with Doctrine. Munster, Nordrhein-Westfalen, Germany: Apress, 2016. ISBN 978-1-4842-2559-2. |