Hra založená na evolučních algoritmech
Název práce v češtině: | Hra založená na evolučních algoritmech |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Game Based on Evolutionary Algorithms |
Klíčová slova: | evoluční algoritmy|virtuální bytosti|počítačové hry |
Klíčová slova anglicky: | evolutionary algorithms|virtual creatures|computer games |
Akademický rok vypsání: | 2020/2021 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra teoretické informatiky a matematické logiky (32-KTIML) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Martin Pilát, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 06.04.2021 |
Datum zadání: | 06.04.2021 |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 27.04.2021 |
Datum a čas obhajoby: | 13.09.2021 09:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 21.07.2021 |
Datum odevzdání tištěné podoby: | 22.07.2021 |
Datum proběhlé obhajoby: | 13.09.2021 |
Oponenti: | Mgr. Jakub Gemrot, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Evoluční algoritmy byly v minulosti použity pro vytváření virtuálních bytostí, které se naučily pohybovat v daném prostředí a plnit jednoduché úkoly (např. sledovat zadaný cíl). Cílem této práce je využít podobné techniky k vytvoření počítačové hry, kde by hráč mohl používat evoluční algoritmus k vytváření bytostí a jejich chování např. s cílem pohybovat se ve složitém prostředí. Taková hra potom může sloužit nejen k zábavě, ale i k výzkumu interaktivní evoluce a evoluční robotiky.
Studentka se seznámí s přístupy vytváření virtuálních bytostí a jejich chování pomocí evolučních algoritmů. Na tomto základě navrhne a implementuje jednoduchou hru a porovná několik různých přístupů k vytváření bytostí. Tyto přístupy poté vyhodnotí vzhledem ke kvalitě nalezených řešení a vhodnosti pro použití ve hře. |
Seznam odborné literatury |
[1] Ian Millington. AI for games. Third Edition. CRC Press, 2019. ISBN: 978-1-138-48397-2
[2] A.E. Eiben, J.E. Smith: "Introduction to Evolutionary Computing". 2nd. ed. Springer, 2015. ISBN: 978-3-662-44873-1. [3] Sims, Karl. "Evolving virtual creatures." In Proceedings of the 21st annual conference on Computer graphics and interactive techniques (SIGGRAPH'94), pp. 15-22. 1994. ACM. DOI: 10.1145/192161.192167 [4] Chaumont, Nicolas, Richard Egli, and Christoph Adami. "Evolving virtual creatures and catapults." Artificial life 13, no. 2 (2007): 139-157. MIT Press. DOI: 10.1162/artl.2007.13.2.139 [5] Lehman, Joel, and Kenneth O. Stanley. "Evolving a diversity of virtual creatures through novelty search and local competition." In Proceedings of the 13th annual conference on Genetic and evolutionary computation (GECCO), pp. 211-218. 2011. ACM. DOI: 10.1145/2001576.2001606 |