Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 385)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Traumatická poškození mozku - význam tréninku kognitivních funkcí pro zlepšení kvality života po úrazech mozku
Název práce v češtině: Traumatická poškození mozku - význam tréninku kognitivních funkcí pro zlepšení kvality života po úrazech mozku
Název v anglickém jazyce: Traumatic brain injury - the importance of cognitive functions training to improve the quality of life after a brain injury
Klíčová slova: traumatické poškození mozku, kognitivní funkce, rehabilitace
Klíčová slova anglicky: traumatic brain injury, cognitive functions, rehabilitation
Akademický rok vypsání: 2020/2021
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Vedoucí / školitel: doc. PaedDr. Vanda Hájková, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem
Datum přihlášení: 16.03.2021
Datum zadání: 16.03.2021
Datum a čas obhajoby: 23.01.2023 11:00
Místo konání obhajoby: M. Rettigové 4, Praha 1, R126, 126, 1. patro, vlevo, zadní trakt
Datum odevzdání elektronické podoby:04.12.2022
Datum proběhlé obhajoby: 23.01.2023
Předmět: Obhajoba bakalářské práce (OSZD004)
Oponenti: PhDr. Mgr. Pavlína Šumníková, Ph.D.
 
 
 
Předběžná náplň práce
Práce je zaměřena na kognitivní deficity u osob, které prodělaly traumatické poškození mozku. Cílem práce je zjistit, jaký vliv měla kognitivní rehabilitace na návrat do běžného života oslovených respondentů. Bakalářská práce je složena ze dvou částí¬ – teoretické a praktické. Teoretická část je rozdělena do tří hlavních kapitol, praktické části je věnována čtvrtá kapitola. Práce v teoretické části obsahuje základní poznatky o traumatickém poškození mozku, příčiny a následky poškození a způsoby rehabilitace. Najdeme zde tři hlavní kapitoly. První kapitola se zabývá získaným poškozením mozku, vymezuje pojem traumatické poškození mozku, jeho příčiny a následky. Druhá kapitola popisuje možnosti rehabilitace osob s traumatickým poškozením mozku, zejména jednotlivé složky koordinované rehabilitace. Tématem třetí kapitoly jsou kognitivní funkce, rozdělení a popis kognitivních deficitů a kognitivní rehabilitace. Praktická část je vypracována na základě rozhovorů s respondenty a je zaměřena na kognitivní deficity a vliv tréninku kognitivních funkcí na rodinný a společenský život, zaměstnání a volnočasové aktivity. Teoretické poznatky čerpané z uvedené bibliografie jsou doplněny praktickými poznatky získanými z rozhovorů s respondenty.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The work is focused on cognitive deficits on persons who have experienced traumatic brain damage. The aim of the work is to find out what effect cognitive rehabilitation has had on respondents´ return to normal life. The bachelor thesis consists of two parts – theoretical and practical. The theoretical part is divided into three main chapters, the fourth chapter is devoted to the practical part. The work in the theoretical part contains basic findings about traumatic brain injuries, causes and consequences of damage and rehabilitation methods. There are three main chapters. The first chapter deals with suffered brain damages, defines the term of traumatic brain damage, its causes and consequences. The second chapter describes the rehabilitation options of persons with traumatic brain damage, especially the individual parts of coordinated rehabilitation. The topic of the third chapter is cognitive functions, classification and description of cognitive deficits and cognitive rehabilitation. The practical part has been worked out on the basis of interviews with respondents and is focused on cognitive deficits and the effect of cognitive function training on life within their family, social life, employment and leisure activities. Theoretical conclusions derived from the mentioned bibliography are completed by practical findings obtained from interviews with respondents.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK