Analýza různých MCTS implementací umělé inteligence pro počítačovou hru Children of the Galaxy
Název práce v češtině: | Analýza různých MCTS implementací umělé inteligence pro počítačovou hru Children of the Galaxy |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Analysis of different MCTS implementations of artificial intelligence for the Children of the Galaxy computer game |
Klíčová slova: | umělá inteligence|strom hry|Monte Carlo metody|MCTS implementace|počítačové hry|Children of the Galaxy|4X hry |
Klíčová slova anglicky: | artificial intelligence|game tree|Monte Carlo methods|MCTS implementations|computer games|Children of the Galaxy|4X games |
Akademický rok vypsání: | 2020/2021 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra softwaru a výuky informatiky (32-KSVI) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Jakub Gemrot, Ph.D. |
Řešitel: | Mgr. Peter Guba - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 15.03.2021 |
Datum zadání: | 15.03.2021 |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 18.05.2021 |
Datum a čas obhajoby: | 13.09.2022 09:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 17.07.2022 |
Datum odevzdání tištěné podoby: | 25.07.2022 |
Datum proběhlé obhajoby: | 13.09.2022 |
Oponenti: | prof. RNDr. Ing. Martin Holeňa, CSc. |
Zásady pro vypracování |
The target of this thesis is to analyse how well different implementations of Monte Carlo Tree Search (MCTS) algorithm perform when applied as AI in the computer game Children of the Galaxy (CotG). A student will first perform a literature review of MCTS implementations as applied to artificial intelligence for video games, select a few to several for implementation and evaluate them in the context of tactical battles in CotG. |
Seznam odborné literatury |
Browne, C. B.; Powley, E.; Whitehouse, D.; Lucas, S. M.;Cowling, P. I.; Rohlfshagen, P.; Tavener, S.; Perez, D.; Samothrakis, S.; and Colton, S. 2012. A survey of Monte Carlo tree search methods. IEEE Transactions on Computational Intelligence and AI in games 4(1):1–43.
Šmejkal, P., & Gemrot, J. (2018). Engaging Turn-Based Combat in the Children of the Galaxy Videogame. Proceedings of the AAAI Conference on Artificial Intelligence and Interactive Digital Entertainment, 14(1). N. Justesen, B. Tillman, J. Togelius and S. Risi, "Script- and cluster-based UCT for StarCraft," 2014 IEEE Conference on Computational Intelligence and Games, Dortmund, Germany, 2014, pp. 1-8, doi: 10.1109/CIG.2014.6932900. |