Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 390)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Analýza různých MCTS implementací umělé inteligence pro počítačovou hru Children of the Galaxy
Název práce v češtině: Analýza různých MCTS implementací umělé inteligence pro počítačovou hru Children of the Galaxy
Název v anglickém jazyce: Analysis of different MCTS implementations of artificial intelligence for the Children of the Galaxy computer game
Klíčová slova: umělá inteligence|strom hry|Monte Carlo metody|MCTS implementace|počítačové hry|Children of the Galaxy|4X hry
Klíčová slova anglicky: artificial intelligence|game tree|Monte Carlo methods|MCTS implementations|computer games|Children of the Galaxy|4X games
Akademický rok vypsání: 2020/2021
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra softwaru a výuky informatiky (32-KSVI)
Vedoucí / školitel: Mgr. Jakub Gemrot, Ph.D.
Řešitel: Mgr. Peter Guba - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 15.03.2021
Datum zadání: 15.03.2021
Datum potvrzení stud. oddělením: 18.05.2021
Datum a čas obhajoby: 13.09.2022 09:00
Datum odevzdání elektronické podoby:17.07.2022
Datum odevzdání tištěné podoby:25.07.2022
Datum proběhlé obhajoby: 13.09.2022
Oponenti: prof. RNDr. Ing. Martin Holeňa, CSc.
 
 
 
Zásady pro vypracování
The target of this thesis is to analyse how well different implementations of Monte Carlo Tree Search (MCTS) algorithm perform when applied as AI in the computer game Children of the Galaxy (CotG). A student will first perform a literature review of MCTS implementations as applied to artificial intelligence for video games, select a few to several for implementation and evaluate them in the context of tactical battles in CotG.
Seznam odborné literatury
Browne, C. B.; Powley, E.; Whitehouse, D.; Lucas, S. M.;Cowling, P. I.; Rohlfshagen, P.; Tavener, S.; Perez, D.; Samothrakis, S.; and Colton, S. 2012. A survey of Monte Carlo tree search methods. IEEE Transactions on Computational Intelligence and AI in games 4(1):1–43.
Šmejkal, P., & Gemrot, J. (2018). Engaging Turn-Based Combat in the Children of the Galaxy Videogame. Proceedings of the AAAI Conference on Artificial Intelligence and Interactive Digital Entertainment, 14(1).
N. Justesen, B. Tillman, J. Togelius and S. Risi, "Script- and cluster-based UCT for StarCraft," 2014 IEEE Conference on Computational Intelligence and Games, Dortmund, Germany, 2014, pp. 1-8, doi: 10.1109/CIG.2014.6932900.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK