Souvislost strategie zvládání nudy a postoje ke školním předmětům
Název práce v češtině: | Souvislost strategie zvládání nudy a postoje ke školním předmětům |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | The strategic context of coping with boredom and attitude to school subjects |
Klíčová slova: | nuda; coping; motivace; postoje k předmětům |
Klíčová slova anglicky: | boredom; coping; motivation, attitude to school subjets |
Akademický rok vypsání: | 2020/2021 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra psychologie (41-KPSY) |
Vedoucí / školitel: | doc. PhDr. Isabella Pavelková, CSc. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 04.03.2021 |
Datum zadání: | 04.03.2021 |
Datum a čas obhajoby: | 09.09.2021 08:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 12.07.2021 |
Datum proběhlé obhajoby: | 09.09.2021 |
Předmět: | Obhajoba bakalářské práce (OSZD004) |
Oponenti: | PhDr. Lidmila Valentová, CSc. |
Zásady pro vypracování |
Bakalářská práce bude zaměřena na prožívání nudy u žáků na druhém stupni základní školy (sedmé a osmé ročníky). Zmapován bude nejen výskyt nudy a hlavní žákovské strategie zvládání nudy (boredom coping), ale i žákovský postoj k těmto předmětům (obliba předmětu, obtížnost předmětu, význam předmětu, míra nudy v předmětu). Hlavním cílem práce bude hledat souvislosti mezi výskytem nudy v jednotlivých předmětech a postoji žáků k těmto předmětům, tedy mezi postojem k předmětu a volbou copingové strategie. Práce bude využívat převážně kvalitativní metodologie. V této práci je uvažováno o využití dotazníků BPSSS, CBS a dotazníku postojů ke školním předmětům. |
Seznam odborné literatury |
Pavelková, I., Hrabal, V. (2010. Jaký jsem učitel. Praha: Portál. Pavelková, I. (2002). Motivace žáků k učení: perspektivní orientace žáků a časový fakteor v žákovské motivaci. Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta. Krykorková, H., Váňová, R. (2010). Učitel v současné škole. Karolínum. Nett, U.E., Goetz, T., Daniels, L. M. (2010). What to do when feeling boredom: Students´ strategies for coping with boredom. Learning and Individuál Differences, 20 (6), 626-638. Pekrum, R. (2006). The control-value theory of achievement emotions: Assumpions, corollaries, and omplications for education research and practice. Educational psychology review, 18 (4), 315-341. |