Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 384)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Sexuální identifikace jako součást výuky výchovy ke zdraví na střední škole
Název práce v češtině: Sexuální identifikace jako součást výuky výchovy ke zdraví na střední škole
Název v anglickém jazyce: Sexual identification as a part of high school health education
Klíčová slova: Homosexualita, právo, společnost, škola, vzdělání, manželství, gay, lesba, rodič
Klíčová slova anglicky: Sexual identification as a part of high school health education
Akademický rok vypsání: 2020/2021
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Vedoucí / školitel: PhDr. Miroslava Kovaříková, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem
Datum přihlášení: 24.02.2021
Datum zadání: 24.02.2021
Datum a čas obhajoby: 24.05.2021 00:00
Místo konání obhajoby: M. Rettigové 4, Praha 1, R218, 218, 2. patro, vlevo, zadní trakt
Datum odevzdání elektronické podoby:19.04.2021
Datum proběhlé obhajoby: 24.05.2021
Předmět: Obhajoba diplomové práce (OSZD005)
Oponenti: PhDr. Michal Zvírotský, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Struktura práce:
Část teoretická:
Zdůvodnění výběru tématu.
Vymezení základní terminologie.
Popis problematiky homosexuality.
Teorie vzniku homosexuality
Vývoj práv homosexuálů.
Homosexuální chování.
Homosexuální identifikace.
Homosexuální manželství a rodičovství.
LGBT komunita.
Homofobie.
Problematika homosexuality jako součást vzdělávání na SŠ.
Praktická část:
Výzkumné šetření, typ kvantitativního šetření,
Popis metody dotazníku.
Stanovení cílů výzkumného šetření a výzkumných otázek.
Popis skupiny respondentů.
Vyhodnocení výzkumného šetření.
Výstup pro pedagogickou praxi:
Vytvoření didaktického prostředku pro výuku na SŠ z oblasti řešené problematiky.
Závěr, zhodnocení splnění cílů práce.
Část praktická – online dotazování studentů středních škol zaměřené na jejich znalosti a postoje v daném tématu v souvislosti s výukou, preventivními aktivitami na střední škole či podobně. Součástí praktické části je také zpracování pracovního listu pro studenty středních škol zabývající se právy homosexuálů.
Seznam odborné literatury
Bos, H., Knox, J., van Rijn, L. Gatrell, N. 2016. Same-Sex and Different-Sex Parent Households and Child Health Outcomes: Findings from the National Survey of Children's Health. Journal of Developmental & Behavioral Pediatrics
[online]. Dostupné z: https://journals.lww.com/jrnldbp/Abstract/2016/04000/Same_Sex_and_Different_Sex_Parent_Households_and.1.aspx
Clarke, V., Ellis, J. S., Peel, E., Riggs, D. (2010). Lesbian, Gay, Bisexual, Trans and Queer Psychology An Introduction. Cambridge: Cambridge University Press.
Česká televize. Máte slovo – Adopce dětí homosexuálními páry. [online] 2014. Dostupné z: https://www.ceskatelevize.cz/porady/10175540660-mate-slovo-s-m-jilkovou/214411030520024?
fbclid=IwAR17z4i5sAfO5YuIxKemgrzXMzM2lL_ZnuT3U9qtdl0sHTAZ0dmT5nwoO0o
Gartrell, N., Bos, H., Koh, A. 2018. National Longitudinal Lesbian Family Study - Mental Health of Adult Offspring. The New England Journal of Medicine.
Jsme fér - manželství pro všechny [online]. Dostupné z: https://www.jsmefer.cz/
Možný, Ivo. Rodina a společnost. Praha: Slon, 2008. 323 s. ISBN 978-80-86429-87-8.
Pitoňák, M. 2018. Analýza rovnosti manželství ve světě [online]. Dostupné z: https://www.queergeography.cz/sexualni-obcanstvi/rovnost-manzelstvi-ve-svete/?fbclid=IwAR1mHkOW1dG0_VrLGS-5TRBr4rrurSiHRyVMuyk34_62s19ucD1AuEK5BFg
Pitoňák M. 2016. LGBTQ Psychologie [online]. Dostupné z: https://www.queergeography.cz/lgbtq-psychologie/?fbclid=IwAR3EdpXI6nOuuVcIvRyDjkqM_tmsRsJW4RiwiIG4n8uvywblx6liurzw-K8
Pitoňák, M. 2017. Rozdíly v duševním zdraví mezi ne-heterosexuály a heterosexuály: přehledová studie. Československá psychologie, ročník LXI, číslo 6.
Prague pride [online]. Dostupné z: https://www.praguepride.cz/cs/
Ústavní zákon č. 1/1993 Sb., Ústava České republiky.
Ústavní zákon č. 2/1993 Sb., Listina základních práv a svobod.
Všeobecná deklarace lidských práv.
Zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.
Zákon č 115/2006 Sb., o registrovaném partnerství.
RVP GV, RVP SOV
Weiss, P. Sexuologie. Grada 2010
Předběžná náplň práce
Diplomová práce se zaměřuje na oblast vzdělávání studentů středních škol v kontextu problematiky homosexuality, zjištění, zda je toto téma běžnou součástí výuky či jiných školních aktivit a zda je touto součástí v dostatečné či nedostatečné míře (v závislosti na znalostech studentů).
Cíl práce:
Na základě studia problematiky sexuální identifikace se zaměřením na homosexualitu v české společnosti a na základě výzkumného šetření zpracování didaktického prostředku pro studenty středních škol (lidsko-právní znalosti o homosexualitě)
Charakteristika metod:
Kvantitativní metody formou anonymního dotazování.
Výstup pro pedagogickou praxi.



Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The diploma thesis focuses on the field of education of high school students in the context of homosexuality, finding out whether this topic is a common part of teaching or other school activities and whether it is a sufficient or insufficient part (depending on students' knowledge).
The aim of the work:
On the basis of the study of the issue of sexual identification with a focus on homosexuality in Czech society and on the basis of a research survey, the elaboration of a didactic tool for secondary school students (human rights knowledge of homosexuality)
Characteristics of methods:
Quantitative methods in the form of anonymous questioning.
Output for pedagogical practice.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK