Artificial Intelligence for Real-time Strategy Games
Název práce v češtině: | Umělá inteligence v real-time strategiích |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Artificial Intelligence for Real-time Strategy Games |
Klíčová slova: | strategické hry v reálném čase|evoluční algoritmy|genetické programování|neuroevoluce|NEAT |
Klíčová slova anglicky: | real-time strategy|evolutionary algorithms|genetic programming|neuroevolution|NEAT |
Akademický rok vypsání: | 2020/2021 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | angličtina |
Ústav: | Katedra teoretické informatiky a matematické logiky (32-KTIML) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Martin Pilát, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 22.02.2021 |
Datum zadání: | 22.02.2021 |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 03.03.2021 |
Datum a čas obhajoby: | 02.09.2021 09:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 21.07.2021 |
Datum odevzdání tištěné podoby: | 22.07.2021 |
Datum proběhlé obhajoby: | 02.09.2021 |
Oponenti: | Mgr. Roman Neruda, CSc. |
Zásady pro vypracování |
Moderní hry jsou zajímavým prostředím pro vývoj umělé inteligence. Poskytují relativně složitá prostředí, ve kterých je nutné se rychle rozhodovat. Real-time strategické hry potom přidávají jako další zkomplikování problému to, že je potřeba koordinovat chování mnoha postav na několika úrovních. Na nejvyšší úrovni je potřeba se strategicky rozhodovat (např. zda se více věnovat získávání zdrojů, nebo budování armády), na nízké úrovni je potřeba koordinovat chování celé řady jednotek.
Studentka prostuduje literaturu týkající se evolučních algoritmů a umělé inteligence ve hrách. Následně se pokusí (především pomocí evolučních algoritmů) vytvořit umělou inteligenci, která bude schopná hrát real-time strategickou hru. Jako vhodný model jednoduché real-time strategie může být použit například framework microRTS. Vytvořené umělé inteligence budou porovnány nejen mezi sebou ale i proti existujícím umělým inteligencím. |
Seznam odborné literatury |
[1] Ontanón, Santiago. "The combinatorial multi-armed bandit problem and its application to real-time strategy games." In Proceedings of the AAAI Conference on Artificial Intelligence and Interactive Digital Entertainment, vol. 9, no. 1., 2013.
[2] Michalewicz, Zbigniew, and David B. Fogel. "How to solve it: modern heuristics." Springer Science & Business Media, 2013. [3] Barriga, Nicolas A., Marius Stanescu, and Michael Buro. "Game tree search based on nondeterministic action scripts in real-time strategy games." IEEE Transactions on Games 10, no. 1: 69-77. IEEE, 2017 [4] Ontanón, Santiago. "Informed monte carlo tree search for real-time strategy games." In 2016 IEEE Conference on Computational Intelligence and Games (CIG), pp. 1-8. IEEE, 2016. |