Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Multikulturní výchova mezi dětmi na prvním stupni základní školy.
Název práce v češtině: Multikulturní výchova mezi dětmi na prvním stupni základní školy.
Název v anglickém jazyce: Multicultural education among children in the first stage of primary school.
Klíčová slova: definice, názory, návrhy, obsah, realizace.
Klíčová slova anglicky: definition, opinions, proposals, content, implementation. definition, opinions, content, implementation, proposals. definition, opinions, content, implementation, proposals. definition, opinions, content, implementation, proposals.
Akademický rok vypsání: 2020/2021
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Vedoucí / školitel: PhDr. Jarmila Mojžíšová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 19.02.2021
Datum zadání: 15.04.2021
Datum a čas obhajoby: 19.05.2022 14:00
Místo konání obhajoby: M. Rettigové 4, Praha 1, R218, 218, 2. patro, vlevo, zadní trakt
Datum odevzdání elektronické podoby:07.03.2022
Datum proběhlé obhajoby: 19.05.2022
Předmět: Obhajoba diplomové práce (OSZD005)
Oponenti: doc. PhDr. Jiří Prokop, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování

Teoretická část (hlavní teze a tematické okruhy)

Definovat multikulturní výchovu
Názory na multikulturalismus
Multikultura v rámci kurikula na 1. stupni ZŠ
Cíle, obsah, realizace
Zdravotní aspekty

Empirická část (charakteristika výzkumného šetření nebo pedagogického projektu, metody sběru dat, výzkumný vzorek aj.)

Dotazníkové šetření (děti na 1. stupni, učitelé)
Návrhy a doporučení na multikulturní výchovu
Vyhodnocení
Seznam odborné literatury
BALVÍN, Jaroslav a kol. Výchova, vzdělávání a kultura ve vztahu k národnostním menšinám. Praha: Komise Rady hl. m. Prahy pro oblast národnostních menšin, 2004. ISBN 978-80-902-972-6-9.
BENDL, Stanislav a kol. Vychovatelství. Učebnice teoretických základů oboru. Praha: Grada Publishing, 2015. ISBN 978-80-247-4248-9.
BOCAN, Miroslav a kol. Hodnotové orientace dětí ve věku 6 až 15 let. Praha: Národní institut dětí a mládeže, 2012. ISBN 978-80-87449-24-0.
ČAPEK, Robert. Třídní klima a školní klima. Praha: Grada Publishing, 2010. ISBN 978-80-247-2742-4.
ČAPEK, Robert. Učitel a rodič. Spolupráce, třídní schůzka, komunikace. Praha: Grada Publishing, 2013. ISBN 978-80-247-4640-1.
ČÁBALOVÁ, Dagmar. Pedagogika. Praha: Grada Publishing, 2011. ISBN 978-80-247-2993-0.
ČENĚK, Jiří. SMOLÍK, Josef. VYKOUKALOVÁ, Zdeňka. Interkulturní psychologie. Vybrané kapitoly. Praha: Grada Publishing, 2016. ISBN 978-80-271-9015-7.
DYTRTOVÁ, Radmila. KRHUTOVÁ, Marie. Učitel. Příprava na profesi. Praha: Grada Publishing, 2009. ISBN 978-80-247-2863-6.
ERIKSEN, Hylland Thomas. Sociální a kulturní antropologie. Příbuzenství, národnostní příslušnost, rituál. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-465-6.
FISCHER, Slavomil. ŠKODA, Jiří. Sociální patologie. Analýza příčin a možnosti ovlivňování závažných sociálně patologických jevů. Praha: Grada Publishing, 2009. ISBN 978-80-247-2781-3.
FRANCLOVÁ, Marta. Zahájení školní docházky. Praha: Grada Publishing, 2013. ISBN 978-80-247-8476-2.
Předběžná náplň práce

Zjistit, jak vnímají zařazení multikulturní výchovy do výuky děti na prvním stupni ZŠ a učitelé. Jaké jsou klady, či zápory.


Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
Find out how primary school children and teachers perceive the inclusion of multicultural education in their teaching. What are the pros or cons.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK