Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 381)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Motivace manažerů k profesnímu vzdělávání
Název práce v češtině: Motivace manažerů k profesnímu vzdělávání
Název v anglickém jazyce: Motivation of Managers for Vocational Education
Klíčová slova: motivace|motivace ke vzdělávání|pracovní motivace|vzdělávání|další profesní vzdělávání|manažer
Klíčová slova anglicky: motivation|motivation for education|work motivation|education|further vocational education|manager
Akademický rok vypsání: 2020/2021
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra andragogiky a personálního řízení (21-KANPR)
Vedoucí / školitel: PhDr. Tomáš Langer
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 09.02.2021
Datum zadání: 09.02.2021
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 26.07.2021
Datum a čas obhajoby: 06.09.2021 09:00
Datum odevzdání elektronické podoby:31.07.2021
Datum proběhlé obhajoby: 06.09.2021
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná pracovníkem v zastoupení a finalizovaná
Oponenti: PhDr. Michal Šerák, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce se bude zabývat problematikou motivace k dalšímu profesnímu vzdělávání manažerů. Cílem bakalářské práce bude zjistit, co vede manažery k účasti na dalším profesním vzdělávání v organizaci. Nejprve bude zaměřena pozornost na teoretická východiska role manažera, vzdělávání dospělých v organizaci a motivace ke vzdělávání. Dále se bude práce zabývat dostupnými relevantními výzkumy problematiky motivace dospělých ke vzdělávání a dalšího profesního vzdělávání. Cílem empirického šetření bude identifikovat důvody vybrané skupiny manažerů personálního oddělení, které je vedou k dalšímu profesnímu vzdělávání v rámci organizace Novartis. Bude představen systém interního vzdělávání této organizace. Kvalitativní empirické šetření bude probíhat formou polostrukturovaného rozhovoru zaměřeného na nalezení konkrétních motivačních faktorů, které vedou respondenty – manažery personálního oddělení – k dalšímu profesnímu vzdělávání. Výzkumný vzorek bude zahrnovat 5 až 10 respondentů.

Předběžná struktura práce:

1 Manažer a jeho role v organizaci
2 Další profesní vzdělávání
3 Motivace a motivační faktory ovlivňující účast na dalším profesním vzdělávání
4 Empirické šetření – Motivační faktory manažerů personálního oddělení společnosti Novartis k dalšímu profesnímu vzdělávání
Seznam odborné literatury
ARMSTRONG, Michael a Stephen TAYLOR. Řízení lidských zdrojů: moderní pojetí a postupy. Praha: Grada Publishing, 2015. ISBN 978-80-247-5258-7.
BARTÁK, Jan. Aktuální problémy vzdělávání a rozvoje zaměstnanců v organizacích. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského Praha, 2015. ISBN 978-80-7452-113-3.
BELCOURT, Monica a Philip C. WRIGHT. Vzdělávání pracovníků a řízení pracovního výkonu. Praha: Grada, 1998. ISBN 80-7169-459-2.
BENEŠ, Milan. Andragogika. Praha: Grada Publishing, 2014. ISBN 978-80-247-4824-5.
BROOKS, Ian a René KAŠÍK. Firemní kultura: jedinci, skupiny, organizace a jejich chování. Praha: Computer Press, 2003. ISBN 80-7226-763-9.
DONATH-BURSON-MARSTELLER. Vzdělávání dospělých v ČR [online]. Praha: Donath-Burson-Marsteller, 2009. Dostupné z:http://www.dbm.cz/pruzkumy/127-vzdelavani-dospelychv-cr
FORSYTH, Patrick. Jak motivovat svůj tým. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2128-6.
FOLWARCZNÁ, Ivana. Rozvoj a vzdělávání manažerů. Praha: Grada, 2010. Management. ISBN 978-80-247-3067-7.
HAGEMANN, Gisela. Motivace. Praha: Victoria Publishing, 1995. ISBN 80-85865-13-0.
HRONÍK, František. Rozvoj a vzdělávání pracovníků. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1457-8.
JARVIS, Peter. Adult Education and Lifelong Learning. London: RoutledgeFalmer, 2004. ISBN 978-0-415-31493-3.
KIRCHLER, Erich a Christa RODLER. Arbeitsgestaltung in Organisation. Wien: WUV-Universitätsverlag, 2002. ISBN 978-3-85114-627-1.
MOSLEY, Richard. Employer brand management: practical lessons from the world's leading employers. Chichester, [England]: Wiley, 2014. ISBN 978-1-118-89852-9.
MUŽÍK, Jaroslav. Profesní vzdělávání dospělých. Praha: Wolters Kluwer Česká republika, 2012. ISBN 978-80-7357-738-4.
PLAMÍNEK, Jiří. Tajemství motivace: jak zařídit, aby pro vás lidé rádi pracovali. Praha: Grada Publishing, 2015. ISBN 978-80-247-5515-1.
RYCHTAŘÍKOVÁ, Iveta. Kritikou a pochvalou k vyšší motivaci zaměstnanců. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2100-2.
SCHUNK, Dale H., Judith L. MEECE a Paul R. PINTRICH. Motivation in education: theory, research and applications. Harlow: Pearson Education Limited, 2014. ISBN 978-1-292-04147-6.
VETEŠKA, Jaroslav. Trendy a možnosti rozvoje dalšího profesního vzdělávání. Praha: Česká andragogická společnost, 2013. Česká a slovenská andragogika. ISBN 978-80-905460-0-4.
WLODKOWSKI, Raymond J. a Margery B. GINSBERG. Enhancing adult motivation to learn: a comprehensive guide for teaching all adults. San Francisco, CA: Jossey-Bass, 2017. ISBN 978-0-7879-9520-1.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK