Motivace manažerů k profesnímu vzdělávání
Název práce v češtině: | Motivace manažerů k profesnímu vzdělávání |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Motivation of Managers for Vocational Education |
Klíčová slova: | motivace|motivace ke vzdělávání|pracovní motivace|vzdělávání|další profesní vzdělávání|manažer |
Klíčová slova anglicky: | motivation|motivation for education|work motivation|education|further vocational education|manager |
Akademický rok vypsání: | 2020/2021 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra andragogiky a personálního řízení (21-KANPR) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Tomáš Langer |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 09.02.2021 |
Datum zadání: | 09.02.2021 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 26.07.2021 |
Datum a čas obhajoby: | 06.09.2021 09:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 31.07.2021 |
Datum proběhlé obhajoby: | 06.09.2021 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná pracovníkem v zastoupení a finalizovaná |
Oponenti: | PhDr. Michal Šerák, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Bakalářská práce se bude zabývat problematikou motivace k dalšímu profesnímu vzdělávání manažerů. Cílem bakalářské práce bude zjistit, co vede manažery k účasti na dalším profesním vzdělávání v organizaci. Nejprve bude zaměřena pozornost na teoretická východiska role manažera, vzdělávání dospělých v organizaci a motivace ke vzdělávání. Dále se bude práce zabývat dostupnými relevantními výzkumy problematiky motivace dospělých ke vzdělávání a dalšího profesního vzdělávání. Cílem empirického šetření bude identifikovat důvody vybrané skupiny manažerů personálního oddělení, které je vedou k dalšímu profesnímu vzdělávání v rámci organizace Novartis. Bude představen systém interního vzdělávání této organizace. Kvalitativní empirické šetření bude probíhat formou polostrukturovaného rozhovoru zaměřeného na nalezení konkrétních motivačních faktorů, které vedou respondenty – manažery personálního oddělení – k dalšímu profesnímu vzdělávání. Výzkumný vzorek bude zahrnovat 5 až 10 respondentů. Předběžná struktura práce: 1 Manažer a jeho role v organizaci 2 Další profesní vzdělávání 3 Motivace a motivační faktory ovlivňující účast na dalším profesním vzdělávání 4 Empirické šetření – Motivační faktory manažerů personálního oddělení společnosti Novartis k dalšímu profesnímu vzdělávání |
Seznam odborné literatury |
ARMSTRONG, Michael a Stephen TAYLOR. Řízení lidských zdrojů: moderní pojetí a postupy. Praha: Grada Publishing, 2015. ISBN 978-80-247-5258-7. BARTÁK, Jan. Aktuální problémy vzdělávání a rozvoje zaměstnanců v organizacích. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského Praha, 2015. ISBN 978-80-7452-113-3. BELCOURT, Monica a Philip C. WRIGHT. Vzdělávání pracovníků a řízení pracovního výkonu. Praha: Grada, 1998. ISBN 80-7169-459-2. BENEŠ, Milan. Andragogika. Praha: Grada Publishing, 2014. ISBN 978-80-247-4824-5. BROOKS, Ian a René KAŠÍK. Firemní kultura: jedinci, skupiny, organizace a jejich chování. Praha: Computer Press, 2003. ISBN 80-7226-763-9. DONATH-BURSON-MARSTELLER. Vzdělávání dospělých v ČR [online]. Praha: Donath-Burson-Marsteller, 2009. Dostupné z:http://www.dbm.cz/pruzkumy/127-vzdelavani-dospelychv-cr FORSYTH, Patrick. Jak motivovat svůj tým. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2128-6. FOLWARCZNÁ, Ivana. Rozvoj a vzdělávání manažerů. Praha: Grada, 2010. Management. ISBN 978-80-247-3067-7. HAGEMANN, Gisela. Motivace. Praha: Victoria Publishing, 1995. ISBN 80-85865-13-0. HRONÍK, František. Rozvoj a vzdělávání pracovníků. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1457-8. JARVIS, Peter. Adult Education and Lifelong Learning. London: RoutledgeFalmer, 2004. ISBN 978-0-415-31493-3. KIRCHLER, Erich a Christa RODLER. Arbeitsgestaltung in Organisation. Wien: WUV-Universitätsverlag, 2002. ISBN 978-3-85114-627-1. MOSLEY, Richard. Employer brand management: practical lessons from the world's leading employers. Chichester, [England]: Wiley, 2014. ISBN 978-1-118-89852-9. MUŽÍK, Jaroslav. Profesní vzdělávání dospělých. Praha: Wolters Kluwer Česká republika, 2012. ISBN 978-80-7357-738-4. PLAMÍNEK, Jiří. Tajemství motivace: jak zařídit, aby pro vás lidé rádi pracovali. Praha: Grada Publishing, 2015. ISBN 978-80-247-5515-1. RYCHTAŘÍKOVÁ, Iveta. Kritikou a pochvalou k vyšší motivaci zaměstnanců. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2100-2. SCHUNK, Dale H., Judith L. MEECE a Paul R. PINTRICH. Motivation in education: theory, research and applications. Harlow: Pearson Education Limited, 2014. ISBN 978-1-292-04147-6. VETEŠKA, Jaroslav. Trendy a možnosti rozvoje dalšího profesního vzdělávání. Praha: Česká andragogická společnost, 2013. Česká a slovenská andragogika. ISBN 978-80-905460-0-4. WLODKOWSKI, Raymond J. a Margery B. GINSBERG. Enhancing adult motivation to learn: a comprehensive guide for teaching all adults. San Francisco, CA: Jossey-Bass, 2017. ISBN 978-0-7879-9520-1. |