Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 384)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Implementace Výchovy ke zdraví do školního vzdělávacího programu církevní školy
Název práce v češtině: Implementace Výchovy ke zdraví do školního vzdělávacího programu církevní školy
Název v anglickém jazyce: Implementation of Health Education into the school educational program of the church school
Klíčová slova: Výchova ke zdraví, zdravotní a bezpečnostní gramotnost, sociální gramotnost, didaktika výchovy ke zdraví, ŠVP, průřezová témata, klíčové kompetence, církevní škola, náboženství, Duchovní program školy
Klíčová slova anglicky: Health education, health and safety literacy, social literacy, didactics of health education, SEP, cross - sectional topics, key competencies, church school, religion, spiritual school program
Akademický rok vypsání: 2020/2021
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Vedoucí / školitel: PhDr. Miroslava Kovaříková, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem
Datum přihlášení: 06.02.2021
Datum zadání: 06.02.2021
Datum a čas obhajoby: 07.09.2022 14:00
Místo konání obhajoby: M. Rettigové 4, Praha 1, R218, 218, 2. patro, vlevo, zadní trakt
Datum odevzdání elektronické podoby:26.06.2022
Datum proběhlé obhajoby: 07.09.2022
Předmět: Obhajoba diplomové práce (OSZD005)
Oponenti: PhDr. Ivo Syřiště, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Úvod - zdůvodnění výběru řešené problematiky
Teoretická část:
Vymezení základní terminologie
Vzdělávací oblast člověk a zdraví v RVP předškolního, základního a středního vzdělávání
Didaktická transformace školního kurikula do edukační reality
Implementace Výchovy ke zdraví do školního vzdělávacího programu církevní školy
Výzkumná část :
Kvantitativně-kvalitativní výzkumné šetření na vybrané církevní škole
Výstup pro praxi:
Návrh doporučení pro školní vzdělávací program vybrané školy
Seznam odborné literatury
AUGUSTIN, Aurelius. Vyznání. 6. vydání. Praha: Kalich. ISBN 978-80-7017-165-3.
ČERNÝ, Marcel. Sv. Augustin: od světáka ke světci. Praha: Onyx, Česká provincie řádu sv. Augustina, 2004. ISBN 80-86788-02-4.
GAVORA, Peter. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2010. ISBN 978-80-7315-185-0.
KOVAŘÍKOVÁ, Miroslava a Eva MARÁDOVÁ. Didaktika výchovy ke zdraví a bezpečí v kontextu kurikulární reformy a učitelského vzdělávání. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2020. ISBN 9788076031425
MACHOVÁ, Jitka a Dagmar KUBÁTOVÁ. Výchova ke zdraví. 2., aktualizované vydání. Praha: Grada, 2015. Pedagogika (Grada). ISBN 9788024753515.
Identita augustiniánského výchovně vzdělávacího zařízení. Praha: Onyx, Česká provincie řádu sv. Augustina.
MACHOVEC, Milan. Svatý Augustin. Praha: Akropolis, 2011. ISBN 978-80-87481-38-7.
MARÁDOVÁ, Eva. Vybrané kapitoly z didaktiky výchovy ke zdraví. V Praze: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2014. ISBN 978-80-7290-662-8.
MARROU, Henri. Svatý Augustin. Řím: Křesťanská akademie, 1979.
PRŮCHA, Jan.; WALTEROVÁ, Eliška.; MAREŠ, Jiří. Pedagogický slovník. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-262-0403-9.
PRŮCHA, Jan. Přehled pedagogiky: úvod do studia oboru. 4., aktualizované vydání. Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0872-3.
STRAŠÍKOVÁ, Blanka. Aurelius Augustin očima generace 21. století. Praha: Univerzita Karlova, 2002. ISBN 80-246-0504-X.

Internetové zdroje

http://www.augustiniani.cz
Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání, MŠMT ČR. http://www.msmt.cz/vzdelavani/predskolni-vzdelavani/ramcovy-vzdelavaci-program-pro-predskolni-vzdelavani-3
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání, MŠMT ČR. MŠMT ČR
http://www.msmt.cz/vzdelavani/zakladni-vzdelavani/ucebni-dokumenty

RVP pro gymnázia, Národní pedagogický institut České republiky (dříve Národní ústav pro vzdělávání) (nuv.cz)
Školský zákon, MŠMT ČR. MŠMT ČR
http://www.msmt.cz/dokumenty-3/skolsky-zakon
Zákon č. 3-2002 Sb., o církvích a náboženských společnostech, MKCR. https://www.mkcr.cz/zakon-c-3-2002-sb-o-cirkvich-a-nabozenskych-spolecnostech-396.html

Předběžná náplň práce
Pro potřeby vybrané školy zjistit stav současné implementace výchovy ke zdraví a na základě provedeného výzkumného šetření navrhnout případné změny a doporučení pro praxi.
Teoretická část:
1. literární rešerše vybrané problematiky
2. implementace výchovy ke zdraví a bezpečí do ŠVP vybrané školy.
Výzkumná část:
1. kvantitativní výzkum - dotazníkové šetření pro rodiče MŠ, ZŠ a Gymnázia sv. Augustina (augustiniánská škola)
(cíl: zjistit jejich povědomí o obsahu vzdělávacího oboru Výchova ke zdraví a bezpečí, jejich postoje, očekávání apod.)
2. kvantitativní výzkum - dotazníkové šetření pro pedagogické a nepedagogické pracovníky MŠ, ZŠ a Gymnázia (+ školní družiny) sv. Augustina
(cíl: zjistit znalost, cíle oboru + jak implementují témata zdravotní a bezpečnostní gramotnosti v rámci výchovy a vzdělávání)
3. kvalitativní výzkum - polostrukturovaný hloubkový rozhovor s ředitelem školy, propojení otázek s otázkami pro rodiče a pracovníky školy, otázky na ŠVP augustiniánské školy

Výstup pro praxi: návrh doporučení pro formální a neformální kurikulum augustiniánské školy

Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
Implementation of Health Education into the school educational program of the church school.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK