Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
E-learning v profesním vzdělávání pracovníků v bezpečnosti a ochraně zdraví při práci
Název práce v češtině: E-learning v profesním vzdělávání pracovníků v bezpečnosti a ochraně zdraví při práci
Název v anglickém jazyce: E-learning in occupational health and safety in professional education of workers
Klíčová slova: vzdělávání dospělých, profesní vzdělávání, e-learning, účastníci e-learningu, bezpečnost a ochrana zdraví při práci, zajištění BOZP
Klíčová slova anglicky: adult education, professional education, e-learning, e-learning participants, occupational health and safety, ensuring OHS
Akademický rok vypsání: 2019/2020
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra andragogiky a managementu vzdělávání (41-KAMV)
Vedoucí / školitel: prof. PaedDr. Ivan Pavlov, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 05.11.2019
Datum zadání: 22.06.2020
Datum a čas obhajoby: 08.09.2021 08:00
Místo konání obhajoby: Myslíkova 7, Praha 1, M103, multimediální učebna
Datum odevzdání elektronické podoby:12.07.2021
Datum proběhlé obhajoby: 08.09.2021
Oponenti: doc. PhDr. David Krámský, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Diplomová práce bude zpracována v souladu s aktuálně platným zněním Opatření děkana č. 37/2017 „O podrobnostech pro závěrečné práce“.
Seznam odborné literatury
BAREŠOVÁ, Andrea, 2011. E-learning ve vzdělávání dospělých. Praha: 1. VOX. ISBN 978-80-87480-00-7.
EGEROVÁ, Dana, 2012. E-learning jako možný nástroj vzdělávání a rozvoje pracovníků. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni. ISBN 978-80-261-0139-0.
MUŽÍK, Jaroslav, 2012. Profesní vzdělávání dospělých. Praha: Wolters Kluwer Česká republika. Vzdělávání dospělých. ISBN 978-80-7357-738-4.
NEUGEBAUER, Tomáš, 2016. Bezpečnost a ochrana zdraví při práci v kostce, neboli, O čem je současná BOZP. 2., aktualizované a rozšířené vydání. Praha: Wolters Kluwer. ISBN 978-80-7552-106-4.
QUNICY, Fernand, ed., 2017. Methodologies, tools and new developments for e-learning. Valley Cottage: Scitus academics. ISBN 978-1-68117-232-3.
VANĚČEK, David, 2011. Elektronické vzdělávání. Praha: České vysoké učení technické v Praze. ISBN 978-80-01-04952-5.
VETEŠKA, Jaroslav, 2017. Úvod do teorie vzdělávání dospělých a andragogiky. Ústí nad Labem: Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. ISBN 978-80-7561-073-7.
ZOUNEK, Jiří, Libor JUHAŇÁK, Hana STAUDKOVÁ a Jiří POLÁČEK, 2016. E-learning: učení (se) s digitálními technologiemi: kniha s online podporou. Praha: Wolters Kluwer. ISBN 978-80-7552-217-7.
Předběžná náplň práce
Diplomová práce provede podrobný teoretický vhled do tří prioritních částí, tedy profesního vzdělávání, e-learningu a bezpečnosti a ochrany zdraví při práci, které jsou vybranými kapitolami vzájemně provázány. Empirická část představuje analýzu dat a výsledky výzkumného šetření, které bylo prostřednictvím standardizovaného dotazníku realizováno ve spolupráci s respondenty, kteří mají přímou zkušenost se školením v oblasti bezpečnosti práce formou e-learningu. Dotazník byl koncipován a zveřejněn na závěr e-learningového kurzu v kooperaci se společností zajišťující komplexní služby v oblasti bezpečnosti a ochrany zdraví při práci, jejíž podstatnou část tvoří právě zmíněné e-learningové kurzy. Zpracovaná data a výsledky výzkumného šetření slouží pro naplnění cíle práce, tedy přípravy návrhu intervence na zlepšení zákonných školení formou e-learningových kurzů, za účelem maximalizace pozitivního vnímání a jejich přínosu pro zaměstnance, zaměstnavatele i poskytovatele školení v této oblasti.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The thesis will execute a thorough theoretical look into three major parts which are professional education, e-learning and occupational health and safety training, which are linked together throughout the selected chapters. The empirical part depicts a data analysis and results of a research investigation that was executed through a standardized questionnaire in collaboration with respondents who acquired direct experience with a training in the field of occupational health and safety in e-learning form. The questionnaire was conceived and published at the end of an e-learning training in collaboration with a company providing complex services in the field of occupational health and safety, a significant part of which is based on the aforementioned e-learning courses. The processed data and research investigation results are used for fulfilling the goal of the thesis - preparing a concept of intervention for improving legal training in the form of e-learning courses aimed at maximizing positive perception and gains for employees, employers and providers of training in this field.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK