Výzkumné trendy ve výuce buněčné biologie
Název práce v češtině: | Výzkumné trendy ve výuce buněčné biologie |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Research Trends in Cell Biology Education |
Klíčová slova: | Buněčná biologie, vzdělávání, výzkumné trendy |
Klíčová slova anglicky: | Cell Biology, Education, Research trends |
Akademický rok vypsání: | 2020/2021 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra biologie a environmentálních studií (41-KBES) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Karel Vojíř, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 28.12.2020 |
Datum zadání: | 28.12.2020 |
Datum a čas obhajoby: | 08.09.2023 00:00 |
Místo konání obhajoby: | M. Rettigové 4, Praha 1, R309, Studovna KBES, 3. patro, vpravo |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 05.07.2023 |
Datum proběhlé obhajoby: | 08.09.2023 |
Předmět: | Obhajoba bakalářské práce (OSZD004) |
Oponenti: | RNDr. Lenka Pavlasová, Ph.D. |
Ocenění: | Práce byla navržena na ocenění |
Seznam odborné literatury |
- Augusto, I., Monteiro, D., Girard-Dias, W., dos Santos, T. O., Belmonte, S. L. R., de Oliveira, J. P., Mauad, H., Pacheco, M. D., Lenz, D., Bittencourt, A. S., Nogueira, B. V., dos Santos, J. R. L., Miranda, K., & Guimaraes, M. C. C. (2016). Virtual Reconstruction and Three-Dimensional Printing of Blood Cells as a Tool in Cell Biology Education. Plos One, 11(8), Article e0161184. https://doi.org/10.1371/journal.pone.0161184
- Jalmo, T., & Suwandi, T. (2018). Biology education students' mental models on genetic concepts. Journal of Baltic Science Education, 17(3), 474-485. - Jin, C. X., Tian, H. B., Li, J., Jia, S., Li, S. G., Xu, G. T., Xu, L., & Lu, L. X. (2018). Stem cell education for medical students at Tongji University: Primary cell culture and directional differentiation of rat bone marrow mesenchymal stem cells. Biochemistry and Molecular Biology Education, 46(2), 151-154. https://doi.org/10.1002/bmb.21098 - Walan, S. (2020). Pre-service teachers' reflections when drama was integrated in a science teacher education program. Journal of Biological Education. https://doi.org/10.1080/00219266.2020.1776751 |
Předběžná náplň práce |
Práce se zaměřuje na identifikaci hlavních výzkumných témat řešených na poli vyučování buněčné biologie a shrnutí aktuálních výzkumných poznatků.
Základní struktura práce: - začlenění témat (resp. konceptů) buněčné biologie v českém kurikulu - shrnutí základních konceptů buněčné biologie - rešerše výzkumných prací zaměřených na výuku témat buněčné biologie (identifikace hlavních řešených témat, shrnutí hlavních výzkumných přístupů, představení výzkumných témat ve vzdělávání) |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
Thesis focuses on the identification of the main research topics addressed in the field of didactics of cell biology and a summary of current research findings.
The basic structure of the thesis: - Incorporation of cell biology topics (or concepts) in the czech curriculum - summary of basic concepts of cell biology - a research study on papers focused on teaching cell biology topics (identification of the main topics addressed, summary of the main research approaches, introduction of research topics in education) |