Možnosti spolupráce velkoměstské a vesnické školy s jejich okolím
Název práce v češtině: | Možnosti spolupráce velkoměstské a vesnické školy s jejich okolím |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | City and village school options cooperation with its surroudings |
Klíčová slova: | pražská škola, vesnická škola, příležitosti, mnohostranné pohledy, porovnávání škol |
Klíčová slova anglicky: | Prague school, village school, opportunities, versatile views, comparing school |
Akademický rok vypsání: | 2018/2019 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra andragogiky a managementu vzdělávání (41-KAMV) |
Vedoucí / školitel: | prof. PhDr. Jaroslav Veteška, Ph.D., MBA, mimořádný profesor Univerzity Karlovy |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 08.11.2018 |
Datum zadání: | 20.06.2019 |
Datum a čas obhajoby: | 11.01.2021 13:00 |
Místo konání obhajoby: | Myslíkova 7, Praha 1, M006, velká posluchárna |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 04.12.2020 |
Datum proběhlé obhajoby: | 11.01.2021 |
Předmět: | Obhajoba bakalářské práce (SMG) (OSZD004SM) |
Oponenti: | Mgr. Zuzana Svobodová, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Bakalářská práce bude zpracována v souladu s aktuálně platným zněním Opatření děkana „O podrobnostech pro závěrečné práce“. |
Seznam odborné literatury |
PRŮCHA, J. 2009. Pedagogická encyklopedie, 1. vyd. Praha: Portál. 936 s. ISBN 978-80-7367-546-2
PRŮCHA, J., WALTEROVÁ, E. a MAREŠ, J. 2013. Pedagogický slovník, 7. vyd. Praha: Portál. 400 s. ISBN 978-80-262-0403-9 ŠEDIVÝ, M. a MEDLÍKOVÁ, O. 2017. Úspěšná nezisková organizace, 3. vyd. Praha: Grada Publishing. 168 s. ISBN 978-80-271-0249-5 WALTEROVÁ, E., ČERNÝ, K., GREGER, D. a CHVÁL, M, 2010. Školství – věc (ne)veřejná, 1. vyd. Praha: Karolinum. 307 s. ISBN 978-80-246-1882-1 Výroční zprávy škol za rok 2018/2019 |
Předběžná náplň práce |
Anotace:
Žádná škola se neobejde bez spolupráce s žáky, jejich rodiči, externími spolupracovníky a podporovateli. Pražská škola je specifická tím, že musí bojovat o přízeň žáků a jejich rodičů mimo jiné tím, že pořádá zajímavé akce a spolupracuje se svým okolím, protože je zde obrovská konkurence. Naopak vesnická škola musí prokázat, že umí využít venkovského prostředí ve svém okolí a žáci, rodiče, místní spolky a podobně se nebudou obracet ke škole zády. Dnešní doba přináší nové příležitosti spolupráce s okolím školy a ty bych chtěl hledat pomocí rozhovorů s řediteli, učiteli, rodiči a případně dalšími zainteresovanými osobami. Na konci práce dostanou tito lidé možnost poradit svým protějškům ať už v Praze nebo na venkově, co by v rámci sledovaného tématu změnili. Věřím, že tato práce může přinést zajímavé poznatky pro budoucnost. Cíl práce: Identifikace možností spolupráce s okolím dvou škol, a to jedné pražské a jedné vesnické školy a komparace obou prostředí. Metoda výzkumu: rozhovory Návrh osnovy: Úvod Teoretická část 1. Základní škola jako vzdělávací instituce 2. Public relations obou vybraných škol Empirická část 1. Metodologie šetření 2. Vlastní šetření 3. Doporučení pro účastníky šetření |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
No school can make without cooperation with studetns, their parents, external staff and supporters. The situation of a Prague school is specific because it has to fight for students and their parents by inter alia, interesting events and cooperate with their surroundings, because there is a huge competition. A village school must demonstrate that it can use the rural environment in its community and students, parents, local associacions and similar and they will not turn their backs to the school. Today brings new opportunities for cooperation with other subjects and I want to seach for these interviews with the directors, teachers, parents and other stakeholders. At the end of the work these people will get possibility of giving advise to their counterparts in Prague or in the country, in the framework of the subject. I believe that this work can bring interesting knowledge for the future. |