Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 384)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Užívání elektronických obrazovek u dětí ve věku 6-9 let
Název práce v češtině: Užívání elektronických obrazovek u dětí ve věku 6-9 let
Název v anglickém jazyce: Screen use by children aged 6-9 years
Klíčová slova: Digitální technologie, mladší školní věk, sledování obrazovek, čas trávený s obrazovkou, rizikové užívání
Klíčová slova anglicky: Digital technologies, early school age, screen use, screen time, risky use
Akademický rok vypsání: 2020/2021
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra psychologie (41-KPSY)
Vedoucí / školitel: Mgr. Kateřina Lukavská, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem
Datum přihlášení: 29.11.2020
Datum zadání: 29.11.2020
Datum a čas obhajoby: 10.09.2021 08:00
Datum odevzdání elektronické podoby:10.07.2021
Datum proběhlé obhajoby: 10.09.2021
Předmět: Obhajoba diplomové práce (OSZD005)
Oponenti: PhDr. Mgr. Veronika Pavlas Martanová, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Tématem výzkumu je problematika užívání médií u malých dětí. Práce je součástí širšího výzkumného projektu zaměřeného na souvislost mezi rodičovskými styly výchovy (obecnými i těmi specifickými ohledně užívání medií) a trávením volného času dítěte u elektronických obrazovek. Cílem této práce bude zmapovat vzorce užívání televize, mobilních telefonů, počítačů a dalších elektronických zařízení u českých dětí ve věku 6 až 9 let.
Seznam odborné literatury
Smahel, D., Machackova, H., Mascheroni, G., Dedkova, L., Staksrud, E., Ólafsson, K., Livingstone, S., and Hasebrink, U. (2020). EU Kids Online 2020: Survey results from 19 countries. EU Kids Online. https://doi.org/10.21953/lse.47fdeqj01ofo

Collier, K. M., Coyne, S. M., Rasmussen, E. E., Hawkins, A. J., Padilla-Walker, L. M., Erickson, S. E., & Memmott-Elison, M. K. (2016). Does parental mediation of media influence child outcomes? A meta-analysis on media time, aggression, substance use, and sexual behavior. Developmental Psychology, 52(5), 798–812. doi:10.1037/dev0000108

Nielsen, P., Favez, N., Liddle, H., & Rigter, H. (2019). Linking parental mediation practices to adolescents’ problematic online screen use: A systematic literature review, Journal of Behavioral Addictions J Behav Addict, 8(4), 649-663. Retrieved Oct 28, 2020, from https://akjournals.com/view/journals/2006/8/4/article-p649.xml

Nikken, P., Schols, M. How and Why Parents Guide the Media Use of Young Children. J Child Fam Stud 24, 3423–3435 (2015). https://doi.org/10.1007/s10826-015-0144-4
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK