Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 379)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Návrh koncepce dalšího vzdělávání pro nelékařské zdravotnické pracovníky
Název práce v češtině: Návrh koncepce dalšího vzdělávání pro nelékařské zdravotnické pracovníky
Název v anglickém jazyce: Draft concept of further education for non-medical healthcare professionals
Klíčová slova: koncepce celoživotního vzdělávání, popis a hodnocení EKG křivek, vzdělávací systém zdravotnických pracovníků, osobní a profesní rozvoj
Klíčová slova anglicky: Concept of lifelong learning, interpreting and evaluation of ECG curves, healthcare workers education systém, personal and professional development
Akademický rok vypsání: 2019/2020
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra andragogiky a managementu vzdělávání (41-KAMV)
Vedoucí / školitel: prof. PhDr. Jaroslav Veteška, Ph.D., MBA, mimořádný profesor Univerzity Karlovy
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem
Datum přihlášení: 30.11.2019
Datum zadání: 30.06.2020
Datum a čas obhajoby: 19.01.2022 08:45
Místo konání obhajoby: Myslíkova 7, Praha 1, M006, velká posluchárna
Datum odevzdání elektronické podoby:01.12.2021
Datum proběhlé obhajoby: 19.01.2022
Oponenti: PhDr. Michaela Tureckiová, MBA, CSc.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Diplomová práce bude zpracována v souladu s aktuálně platným zněním Opatření děkana č. 37/2017 „O podrobnostech pro závěrečné práce“.
Seznam odborné literatury
BEDRNOVÁ, EVA, IVAN NOVÝ a kol., Psychologie a sociologie řízení. 2007. Praha: Management Press. 798 s. ISBN 978-80-7261-169-0.
BELCOURT, MONIKA, PHILIP WRIGHT, 1998. Vzdělávání pracovníků a řízení pracovního výkonu. Praha: Grada Publishing. 248 s. ISBN 80-7169-459-2.
GROHAR-MURRAY, MARY. E., HELEN R. DICROCE, 2003, Zásady vedení a řízení v oblasti ošetřovatelské péče. Praha: Grada Publishing. 320 s. ISBN 80-247-0267-3.
KAPOUNOVÁ, GABRIELA, 2007. Ošetřovatelství v intenzivní péči. Praha: Grada Publishing. 368 s. ISBN: 978-80-247-1830-9.
MATOUŠKOVÁ, MONIKA, 2010. Plánování a řízení vzdělávání a rozvoje pracovníků v organizaci. Praha. Bakalářská práce. Univerzita Karlova. Fakulta filozofická. Katedra andragogika a personálního řízení.
Nemocnice České Budějovice, 2019 [online]. České Budějovice. [cit. 20. 1. 2020].
Dostupné z: http:// www.nemcb.cz/vzdelavani-a-kariera/
PRŮCHA, JAN, JAROSLAV, VETEŠKA, 2014. Andragogický slovník. Praha: Grada. 320 s.
ISBN: 978-80-247-4748-4.
VETEŠKA, JAROSLAV, 2016. Přehled andragogiky. Praha: Portál. 320 s.
ISBN: 978-80-262-1026-9.
VETEŠKA, JAROSLAV, TEREZA VACÍNOVÁ, 2011. Aktuální otázky vzdělávání dospělých. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského. 208 s. ISBN: 978-80-7452-012-9.
WALKER, ALFRED a kol, 2003. Moderní personální management. Praha: Grada Publishing, 256 s. ISBN 80-247-0449-8.
WERTHER, WILLIAM, KEITH DAVIS, 1992. Lidský faktor a personální management. Praha: Victoria Publishing. 611 s. ISBN 80-85605-04-X-.
Zákon č. 96/2004Sb., o nelékařských zdravotnických povoláních
Předběžná náplň práce
Vzdělávání nelékařských zdravotnických pracovníků je v současné době velmi diskutované téma. Celoživotní vzdělávání zdravotnického personálu hraje klíčovou roli v jejich uplatnění na trhu práce a v možnostech zvyšujícího se profesního a kariérního růstu. Zároveň je nezbytné zajistit odpovídající kvalitu poskytované ošetřovatelské péče ze stran zdravotnického zařízení. Každá společnost by si měla být vědoma, že rozvoj a spokojenost pracovníků je důležitým faktorem pro ekonomický růst společnosti a pro její dobrou image.
Práce se zabývá odbornou přípravou a způsobilostí k výkonu povolání zdravotnického pracovníka. Zaměřuje se především na znalosti popisu a interpretaci EKG křivek u všeobecných sester a zdravotnických záchranářů, kteří pracují v intenzivní péči.

Cíl práce:
Hlavní cíl výzkumného šetření: Vytvořit návrh vhodného vzdělávacího programu v oblasti interpretace a hodnocení EKG záznamů pro nelékařské zdravotnické pracovníky ARO, RES a JIP, aby zvýšil jejich znalosti v dané problematice.

Dílčí cíl výzkumného šetření 1: Zjistit znalosti nelékařských zdravotnických pracovníků vykonávajících práci na vysoce specializovaných pracovištích ARO, RES a JIP.

Dílčí cíl výzkumného šetření 2: Zjistit potřebu dalšího vzdělávání u nelékařských zdravotních pracovníků ve vybraných krajích.

Metody výzkumu:
Pro sběr dat výzkumného šetření mezi zdravotnickými pracovníky je zvolena kvantitativní dotazníková metoda. Bude vytvořen a použit nestandardizovaný elektronický a tištěný dotazník sestavený z otázek uzavřených i otevřených. Dotazník bude obsahovat sociodemografické otázky, graficky znázorněné EKG záznamy, které budou respondenti interpretovat a také kazuistiky, jenž musí respondenti analyzovat a následně na ně adekvátně reagovat. Kazuistiky zjišťují znalosti respondentů, jejich logické a souvislé myšlení v konkrétních situacích.

Pro zjištění potřeb nemocničních zařízení bude proveden nestandardizovaný rozhovor s vybranou zástupkyní nemocnic.

návrh osnovy:
Teoretická část:

· Vzdělávací systém zdravotnických pracovníků (sytém vzdělávání, kompetenční profily vybraných profesí, další vzdělávání zdravotnických pracovníků).

· Profese zdravotníka v intenzivní péči (rozvoj kompetencí, porovnání vzdělávání v ČR a v zahraničí).

· EKG křivky (základy a specifika správného čtení EKG křivek, rozsah ŠVP v hodnocení a interpretaci EKG křivek, možnosti dalšího vzdělávání).

Empirická část:

· Provedení a analýza výsledků dotazníkového šetření

· Rozhovor s náměstkyní pro ošetřovatelskou péči

· Vytvoření návrhu vzdělávacího programu v oblasti interpretace EKG křivek
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The concept of lifelong learning for non-medical healthcare professionals is currently a highly debated topic. Lifelong training for medical staff plays a key role when they‘re applying for jobs and pursuing professional and career growth. At the same time it is essential to ensure adequate quality of nursing care provided by the healthcare institutions. Every company should know that the development and satisfaction of workers is an important factor for the company's economic growth and for its good image.
The work deals with training and qualifications to pursue the profession of healthcare professional. It focuses primarily on interpreting and evaluating ECG curves among general nurses and medical paramedics working in intensive care.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK