Vliv Smart Bidding strategie Target ROAS v PPC ve vyhledávání na efektivitu marketingové komunikace
| Název práce v češtině: | Vliv Smart Bidding strategie Target ROAS v PPC ve vyhledávání na efektivitu marketingové komunikace |
|---|---|
| Název v anglickém jazyce: | Impact of Smart Bidding strategy Target ROAS in PPC search on the efficiency of marketing communication |
| Klíčová slova: | PPC, Bidovací strategie, Reklama ve vyhledávání, Smart Bidding, Target ROAS, eCPC, Automatizované bidovací strategie, Google Ads, SEM, Výkonnostní marketing, Efektivita marketingu |
| Klíčová slova anglicky: | PPC, Bid strategies, Search ads, Smart Bidding, Target ROAS, eCPC, Automated bid strategies, Google Ads, SEM, Performance marketing, Marketing effectivness |
| Akademický rok vypsání: | 2020/2021 |
| Typ práce: | bakalářská práce |
| Jazyk práce: | čeština |
| Ústav: | Katedra marketingové komunikace a public relations (23-KMKPR) |
| Vedoucí / školitel: | Mgr. Ing. Marek Vranka, Ph.D. |
| Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem |
| Datum přihlášení: | 12.10.2020 |
| Datum zadání: | 12.10.2020 |
| Datum a čas obhajoby: | 17.06.2021 08:00 |
| Místo konání obhajoby: | Hollar - Smetanovo nábřeží 6,Praha 1, H108, Hollar - místn. č. 108 |
| Datum odevzdání elektronické podoby: | 03.05.2021 |
| Datum proběhlé obhajoby: | 17.06.2021 |
| Oponenti: | JUDr. Ing. Petr Koblovský, Ph.D. |
| Kontrola URKUND: | ![]() |
| Seznam odborné literatury |
| EDELMAN Benjamin, Michael OSTROVSKY a Michael Schwarz: "Internet Advertising and the Generalized Second-Price Auction: Selling Billions of Dollars Worth of Keywords". American Economic Review 97(1), 2007 s. 242-259
FIELD, Peter a Les BINET. The Long and the Short of It: Balancing Short and Long-Term Marketing Strategies. London: IPA, 2013. ISBN 978-0852941348 JANOUCH, Viktor. Internetový marketing. 2. vyd. V Brně: Computer Press, 2014. ISBN 978-80-251-4311-7. JANOUCH, Viktor. Internetový marketing. 3. aktualizované vydání. Brno: Computer Press, 2020. ISBN 978-80-251-5016-0. Jašek, Pavel. Online marketing. Brno: Computer Press, 2014. ISBN 978-80-251-4155-7. KAHNEMAN, Daniel. Myšlení: rychlé a pomalé. V Brně: Jan Melvil, 2012. Pod povrchem. ISBN 978-80-87270-42-4. KARLÍČEK, Miroslav. Marketingová komunikace: jak komunikovat na našem trhu. 2., aktualizované a doplněné vydání. Praha: Grada Publishing, 2016. ISBN 978-80-247-5769-8. KAUSHIK, Avinash. Web analytics: An hour a day. Indianapolis, Indiana: Wiley Publishing, 2007. ISBN 978-0-470-13065-0. KAUSHIK, Avinash. Webová analytika 2.0: kompletní průvodce analýzami návštěvnosti. Brno: Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-2964-7. KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. (4. vyd.), 2013. ISBN 978-80-247-4150-5. Koukalová, Věra. Online marketing. Brno: Computer Press, 2014. ISBN isbn:978-80-251-4155-7. PRIYANKA, Rawal. AIDA Marketing Communication Model: Stimulating a Purchase Decision in the Minds of the Consumers through a Linear Progression of Steps. International Journal of Multidisciplinary Research in Social Management, Vol. 1, 2013, s. 37-44. PROKOP, Marek. SEO a vyhledávání historie, vývoj, terminologie, blackhat, whitehat. Brno: Computer Press, 2014. ISBN 978-80-251-4293-6. SHARP, Byron. How brands grow: what marketers don't know. New York: Oxford University Press, 2010. ISBN 9780195573565. SHARP, Byron. Marketing: theory, evidence, practice. Druhé vydání. South Melbourne: Oxford University Press, 2017. ISBN 978-0195590296. Zdarsa, Jan. Online marketing. Brno: Computer Press, 2014. ISBN isbn:978-80-251-4155-7. |
| Předběžná náplň práce |
| Tato bakalářská práce se věnuje využití automatizovaných bidovacích strategií v PPC reklamě a jejich vlivu na efektivitu marketingové komunikace. Práce nejprve krátce definuje obor digitálního marketingu a popisuje aspekty, kterými se odlišuje od tradičních forem marketingu. Další část teoretické části je věnována principům atribučních modelů, jednotlivým typům PPC kampaní a jednotlivým bidovacím strategiím. Praktická část této práce je věnována analýze přínosu využití automatizované bidovací strategie Target ROAS. Pomocí experimentu je kvantifikován obchodní přínos plynoucí z jejího využití v inzerci ve vyhledávání. Závěry analýzy jsou doplněny komentáři popisujícími výsledky a kritickým zhodnocením. |
| Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
| This thesis is dedicated to the use of automated bid strategies in PPC advertising and the impact they have on the efficiency of marketing communication. It describes the digital marketing industry, its aspects it differs by from traditional forms of marketing. The remainder of theoretical part is then dedicated to the principles of attribution models, different campaign types and a list of available bid strategies. The practical part consists of an analysis describing benefits of using the automated bid strategy Target ROAS. The business impact is quantified with help of an experiment, conclusion drawn from the analysis are supplemented by comments describing the results and a critical evaluation. |
- zadáno vedoucím/školitelem