Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 384)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Recepce českých her v domácích a zahraničních médiích
Název práce v češtině: Recepce českých her v domácích a zahraničních médiích
Název v anglickém jazyce: Reception of Czech games in local and foreign media
Klíčová slova: Hry, počítačové, digitální, české, recepce, celosvětový úspěch, charakteristika, hodnocení, přijetí
Klíčová slova anglicky: Games, computer, digital, Czech, reception, worldwide success, characteristics, evaluation, acceptance
Akademický rok vypsání: 2020/2021
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra mediálních studií (23-KMS)
Vedoucí / školitel: doc. Mgr. et Mgr. Jaroslav Švelch, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 09.10.2020
Datum zadání: 09.10.2020
Datum a čas obhajoby: 23.06.2023 09:00
Místo konání obhajoby: Hollar, H012, 12, Hollar - místn. č. 012
Datum odevzdání elektronické podoby:28.04.2023
Datum proběhlé obhajoby: 23.06.2023
Oponenti: Mgr. Jan Švelch, Ph.D.
 
 
 
Seznam odborné literatury
KERR, Aphra. Global games : production, circulation and policy in the networked era. New York: Routledge, 2017. ISBN 9780415858861.

ŠVELCH, Jaroslav. Vývoj počítačových her jako média a jeho odraz ve specializovaných a mainstreamových médiích. 2013. Dizertační práce. Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studií. Vedoucí práce Kraus, Jiří.

GIVEN, Lisa M., ed. The SAGE Encyclopedia of QUALITATIVE RESEARCH METHODS. USA: SAGE Publications, 2008. ISBN 9781412941631.

KIRKPATRICK, Graeme. Aesthetic theory and the video game. New York: Manchaster University Press, 2011, ISBN 07-190-7717-6.
Předběžná náplň práce
Práce sleduje způsob a formu prezentace pěti úspěšných českých počítačových her American Truck Simulator, Kingdom Come: Deliverance, Arma III, Beat Saber a Samorost 3 ve vybraných zahraničních médiích, kupříkladu na stránkách herních portálů ign.com, pcgamer.com, eurogamer.net nebo gamesradar.com, a to jak v době předcházející jejich oficiálnímu vydání (preview), tak v době jejich vydání (recenze). V sebraných textech sleduji jednak, zda je český původ dané hry autory textů reflektován, v druhé řadě pak zda je možné z charakteristik jednotlivých her vyvodit prvky a postupy společné sledovaným hrám a vztáhnout je k našemu kulturnímu prostředí.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The work follows the manner and form of presentation of five successful Czech computer games American Truck Simulator, Kingdom Come: Deliverance, Arma III, Beat Saber and Samorost 3 in selected foreign media, for example on the pages of game portals ign.com, pcgamer.com, eurogamer.net or gamesradar.com, both before their official release (preview) and at the time of their release (review). In the collected texts, I observe, on the one hand, whether the Czech origin of the given game is reflected by the authors of the texts, and, secondly, whether it is possible to derive elements and procedures common to the observed games from the characteristics of the individual games and relate them to our cultural environment.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK