Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Kampaň SPD a Trikolóry na sociálních sítích v krajských volbách 2020
Název práce v češtině: Kampaň SPD a Trikolóry na sociálních sítích v krajských volbách 2020
Název v anglickém jazyce: Campaign of SPD and Trikolóra on social networks in the regional elections 2020
Klíčová slova: sociální sítě, Facebook, Instagram, Twitter, YouTube, kampaň, SPD, Trikolóra, volby
Klíčová slova anglicky: social networks, Facebook, Instagram, Twitter, YouTube, campaign, SPD, Trikolóra, elections
Akademický rok vypsání: 2020/2021
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra žurnalistiky (23-KZ)
Vedoucí / školitel: PhDr. Petr Just, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 08.10.2020
Datum zadání: 08.10.2020
Datum a čas obhajoby: 21.09.2021 08:30
Místo konání obhajoby: Hollar - Smetanovo nábřeží 6,Praha 1, H108, Hollar - místn. č. 108
Datum odevzdání elektronické podoby:26.07.2021
Datum proběhlé obhajoby: 21.09.2021
Oponenti: Mgr. Jakub Charvát, Ph.D.
 
 
 
Kontrola URKUND:
Seznam odborné literatury
LEBEDOVÁ, Eva. Negativní kampaně a politická reklama ve volbách. V Olomouci: Periplum, 2008. Studie a analýzy (Periplum). ISBN 978-80-86624-44-0.

ŠARADÍN, Pavel. Teorie voleb druhého řádu a možnosti jejich aplikace v České republice. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2008. ISBN 978-80-244-1876-6.

LEBEDOVÁ, Eva. Voliči, strany a negativní kampaň: politická komunikace v České republice. Praha: Sociologické nakladatelství (SLON), 2013. Studie (Sociologické nakladatelství). ISBN 978-80-7419-158-9.

SWINT, Kerwin C. Political Consultants and Negative Campaigning. Lanham, New York, Oxford: University Press of America, 1998

BRUNCLÍK, Miloš a Miroslav NOVÁK. Internetové volby: budoucnost, nebo slepá ulička demokracie?. Praha: Sociologické nakladatelství (SLON), 2014. Studijní texty (Sociologické nakladatelství). ISBN 978-80-7419-168-8.

NOHLEN, Dieter a Philip STÖVER. Elections in Europe: a data handbook. Baden-Baden, Germany: Nomos, 2010. ISBN 3832956093.

LEBEDOVÁ, Eva. Polarizovaná politika?: vliv volebních kampaní na stranickou polarizaci v České republice. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2017. ISBN 978-80-244-5209-8.

FIALA, Petr a Maxmilián STRMISKA. Teorie politických stran. Dotisk [i.e. 2. vyd.]. Brno: Společnost pro odbornou literaturu - Barrister & Principal, 2009. Vědecké studie (Barrister & Principal). ISBN 978-80-87029-71-8.

STRMISKA, Maxmilián. Politické strany moderní Evropy: analýza stranicko-politických systémů. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7367-038-0.

COLEMAN, Stephen a Deen FREELON. Handbook of digital politics. Northampton, MA, USA: Edward Elgar Publishing, [2015]. ISBN 9781782548751.

DUVERGER, Maurice. Politické strany. Přeložil Olga VELÍŠKOVÁ, přeložil Zdeněk VELÍŠEK. Praha: Univerzita Karlova v Praze, nakladatelství Karolinum, 2016. Politeia (Karolinum). ISBN 9788024625683.

MAŠKARINEC, Pavel a Lukáš NOVOTNÝ. Strany a vládnutí v digitální éře: vybraná témata výzkumu politického stranictví. Praha: Academia, 2020. XXI. století. ISBN 978-80-200-3052-8.

KOPEČEK, Lubomír; HLOUŠEK, Vít; ŠEDO, Jakub. Politické systémy. 1. vyd. Brno: Barrister & Principal, 2011. ISBN 978-80-87474-23-5.

SWANSON, D. L. a MANCINI P., 1996. Politics, Media, and Modern Democracy: Introduction. In D. L. Swanson. a P. Mancini, eds. Politics, Media, and Modern Democracy: An International Study of Innovations in Electoral Campaigning and Their Consequences. Westport: Praeger, 1-26.

KLUVER, Randolph. The Internet and national elections. London : Routledge, 2007. 279 s.

KOL, Andrzej W. Jabłoński. Politický marketing: úvod do teorie a praxe. Vyd. 1. Brno: Barrister, 2006. ISBN 80-736-4011-2.

PŘIKRYLOVÁ, Jana a Hana JAHODOVÁ. Moderní marketingová komunikace. 1. vyd. Praha: Grada, 2010, s. 265-266. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-3622- 8.

BRADOVÁ, E. (2005). Od lokálních mítinků k politickému marketingu. Teorie a vývoj politické komunikace a volebních
kampaní. Strana 20-21. Brno: Masarykova univerzita v Brně, Mezinárodní politologický ústav.

DISMAN, Miroslav. Jak se vyrábí sociologická znalost. 1. vyd. Praha: Karolinum, 1998, 374 s. ISBN 80-718-4141-2.

EIBL, Otto a Jozef JANOVSKÝ. Marketing politických kampaní. Brno: Masarykova univerzita, 2012. Strana 18. ISBN 978-80-210-5821-7.

HAVLÍK, V. (2009): Krajské volby 2008 jako příklad voleb druhého řádu, in: O. Eibl – V. Havlík – J. Kyloušek – M. Pink: Krajské volby 2008, Brno, Centrum pro studium demokracie a kultury, s. 13-32.

KUBÁČEK, Jan. Slovník politického managementu a volebního marketingu. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-4013-3.

MATUŠKOVÁ, Anna. Politický marketing a české politické strany: volební kampaně v roce 2006. Brno: Masarykova univerzita, Mezinárodní politologický ústav, 2010. ISBN 978-80-210-5169-0.

NOVÁK, Miroslav, ed. Strany, volby a demokracie: od Duvergera k Sartorimu a dále. Praha: Sociologické nakladatelství (SLON), 2016. Studijní texty (Sociologické nakladatelství). ISBN 978-80-7419-233-3.

BERELSON, Bernard, Paul F. LAZARSFELD a William N. MCPHEE. Voting: a study of opinion formation in a presidential campaign. Midway reprint ed. Chicago: University of Chicago Press, 1986, c1954. Midway reprints. ISBN 0226043509.

MCDONALD, Michael D. a Ian BUDGE. Elections, parties, democracy: conferring the median mandate. New York: Oxford University Press, 2005. Comparative politics (Oxford University Press). ISBN 9780199286720.

STRMISKA, Maxmilián. Volební komplexy zemí V4: studie k pojetí víceúrovňového volebního prostoru. Brno: Centrum pro studium demokracie a kultury (CDK), 2009. Srovnávací politologie. ISBN 978-80-7325-201-4.

CHYTILEK, Roman. Politický prostor a politická témata: studie k soutěži politických stran. Brno: Centrum pro studium demokracie a kultury (CDK), 2014. Politologická řada. ISBN 978-80-7325-357-8.

ROSŮLEK, Přemysl. Média & politika: vybrané problémy : modernita, propaganda, politický marketing, agenda-setting, terorismus, žurnalistika. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2009. ISBN 978-80-7043-841-1.

ŠTĚDROŇ, Bohumír. Politika a politický marketing. V Praze: C.H. Beck, 2013. Beckova edice ekonomie. ISBN 978-80-7400-448-3.

CHYTILEK, Roman, Otto EIBL a Anna MATUŠKOVÁ. Teorie a metody politického marketingu. Brno: Centrum pro studium demokracie a kultury, 2012. ISBN 978-80-7325-281-6.

KOSTELECKÝ, Tomáš. Koho volí Vaši sousedé?: prostorové vzorce volebního chování na území Česka od roku 1920 do roku 2006, jejich změny a možné příčiny. Praha: Sociologické nakladatelství (SLON) v koedici se Sociologickým ústavem AV ČR, 2014. Studie (Sociologické nakladatelství). ISBN 978-80-7419-166-4.

ROSE, Richard. International encyclopedia of elections. Washington, D.C.: CQ Press, c2000. ISBN 1568024150.

NOVÁK, Miroslav a Tomáš LEBEDA. Volební a stranické systémy: ČR v mezinárodním srovnání. Plzeň: Aleš Čeněk, 2004. Vysokoškolské učebnice (Aleš Čeněk). ISBN 80-86473-88-0.

KREJČÍ, Oskar. Nová kniha o volbách. Praha: Professional Publishing, 2006. ISBN 80-86946-01-0.

BRADOVÁ, E. a ŠARADÍN, P., 2007. Permanentní kampaň a proces vládnutí: politika v éře konzultantů. In P. Šaradín, ed. Politické kampaně, volby a politický marketing. Olomouc: Periplum, 31-52.

CABADA, L., CHARVÁT, J. a STULÍK, O., 2015. Současná komparativní politologie: klíčové koncepty. Praha: Metropolitan University Prague Press.

LILLEKER, D. G., 2006. Key Concepts in Political Communication. London: Sage.

CHARVÁT, Jakub. 2017. Volební kampaně a jejich hlavní témata. In Pravicová řešení politických výzev pro rok 2018. Ed. Lucie Tungul. Praha: TOPAZ.
Předběžná náplň práce
Tato diplomová práce se zabývá předvolební kampaní na sociálních sítích dvou politických stran SPD a Trikolóry před krajskými volbami v roce 2020. Snaží se odpovědět na otázku, jak vypadala čtrnáct dní před volbami předvolební kampaň těchto dvou stran na Facebooku, YouTube, Twitteru a Instagramu a jak se od sebe obě kampaně lišily.

Teoretická část se zabývá tím, jak členit politické strany pomocí konfliktních linií, popisuje vybrané sociální sítě a zdůvodňuje, proč jsou použité právě tyto čtyři. Ukazuje specifika voleb do krajských zastupitelstev s přihlédnutím k teorii voleb druhého řádu a definuje negativní politickou kampaň.

Praktická část zase vykresluje situaci v České republice na podzim 2020, kdy zmíněné volby do krajských zastupitelstev ovlivnila pandemie nemoci covid-19. Tato část popisuje SPD a Trikolóru, přibližuje historii obou stran, volební úspěchy a charakterizuje jejich program a jeho společné body. Samotný výzkum obsahuje kvantitativní analýzu obsahu sociálních sítí SPD a Trikolóry doplněnou o analýzu kvalitativní, která zkoumá vyznění jednotlivých příspěvků. Závěr diplomové práce potom výsledná data porovnává mezi sebou, aby mohly být určeny rozdíly v kampaních.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
This Diploma thesis deals with the campaign of the two political parties SPD and Trikolóra on social media networks before regional elections in 2020. It strives to show the form and the differences of the pre election campaign of these two political parties two weeks before the elections on Facebook, YouTube, Twitter and Instagram. 

The theoretical part shows the way we can classify the political parties with the cleavages, describes the chosen social media platforms and answers why these four specific platforms had been chosen. It narrates the characteristics of the regional elections with the second-order elections theory and defines negative campaign.

The practical part of the thesis draws attention to the political situation in the Czech Republic in autumn 2020, because the regional elections were affected by the Covid-19 pandemic. This part describes SPD and Trikolóra, their history, electoral achievements, defines the election program of these two parties and their similarities. The next chapter includes the quantitative analysis of the social media platforms of SPD and Trikolóra which is supplemented by the qualitative analysis describing the content of the posts. The conclusion of the thesis compares the data of the two parties and provides the campaign differences.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK