Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 384)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Personální management v mateřské škole
Název práce v češtině: Personální management v mateřské škole
Název v anglickém jazyce: Personnel management in kindergarten
Klíčová slova: řízení lidských zdrojů, personální management, staffing, komunikace, budování vztahů
Klíčová slova anglicky: human resources management, personnel management, staffing, communication, building relationships
Akademický rok vypsání: 2019/2020
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra andragogiky a managementu vzdělávání (41-KAMV)
Vedoucí / školitel: doc. PhDr. Jana Marie Šafránková, CSc.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem
Datum přihlášení: 22.08.2020
Datum zadání: 22.08.2020
Datum a čas obhajoby: 20.01.2022 08:45
Místo konání obhajoby: Myslíkova 7, Praha 1, M103, multimediální učebna
Datum odevzdání elektronické podoby:06.12.2021
Datum proběhlé obhajoby: 20.01.2022
Předmět: Obhajoba bakalářské práce (SMG) (OSZD004SM)
Oponenti: PhDr. Michaela Tureckiová, MBA, CSc.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Cíl práce: Cílem práce je analýza a zhodnocení činností ředitele soukromé mateřské školy v oblasti personálního řízení se zaměřením na personální postupy, na získávání, výběr a rozvoj pracovníků a návody na jejich zlepšení.

Metody výzkumu: odborná literatura, analýza, komparace, rozhovory, dotazník

Návrh osnovy:
1. Úvod
2. Řízení lidských zdrojů
3. Úloha vedoucího, staffing, komunikace
4. Získávání a výběr, rozvoj pracovníků
5. Personální činnosti v mateřské škole
6. Metodologie šetření a vyhodnocení výsledků šetření
7. Závěr a doporučení pro praxi
Seznam odborné literatury
ARMSTRONG, M. S. TAYLOR. Řízení lidských zdrojů: moderní pojetí a postupy: 13. vydání. Praha: Grada Publishing, 2015. ISBN 978-80-247-5258-7.
DĚDINA, J., M. ŠIKÝŘ a J. M. ŠAFRÁNKOVÁ. Management a organizace: současné přístupy k řízení lidí a vytváření organizací. Ostrava: Key Publishing, 2018. ISBN 978-80-7418-290-7.
HORVÁTHOVÁ, P., J. BLÁHA a A. ČOPÍKOVÁ. Řízení lidských zdrojů: nové trendy. Praha: Management Press, 2016. ISBN 978-80-7261-430-1.
KAWASAKI, G. Umění začít. Přeložil Petr MIKLICA. V Praze: Blue Vision, 2017. ISBN 978-80-87672-59-4.
KOUBEK, J. Řízení lidských zdrojů: základy moderní personalistiky. 5., rozš. A dopl. vyd. Praha: Management Press, 2015. ISBN 978-80-7261-288-8.
Předběžná náplň práce
Bakalářská práce se zabývá problematikou personální práce ve školství, a to konkrétně v mateřské škole. Cílem práce je analýza a zhodnocení činností ředitele soukromé mateřské školy v oblasti personálního řízení se zaměřením na personální postupy, na získávání, výběr a rozvoj pracovníků. Jejím obsahem je analýza této problematiky na základě teoretických podkladů, dotazníků a rozhovorů. První část bakalářské práce přináší teoretický rámec problematiky, je analyzována úloha vedoucího pracovníka, řízení a vedení, staffing a komunikace. Druhá část se zaměřuje na proces personálního řízení v soukromé mateřské škole. Výsledky šetření analyzují aktuální problematiku personálního řízení z pohledu samotných ředitelů soukromých mateřských škol a jsou navržena doporučení pro jejich praxi.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The bachelor's thesis deals with the issue of personnel work in education, specifically in kindergarten. The aim of the work is to analyze and evaluate the activities of the principal of a private kindergarten in the field of personnel management with a focus on personnel procedures, the acquisition, selection and development of employees. Its content is an analysis of this issue based on theoretical background, questionnaires and interviews. The first part of the bachelor thesis provides a theoretical framework of the issue, the role of the manager, management and leadership, staffing and communication is analyzed. The second part focuses on the process of personnel management in a private kindergarten. The results of the survey analyze the current issues of personnel management from the perspective of the principals of private kindergartens and recommendations for their practice are proposed.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK