Vliv činnosti České školní inspekce na autoevaluaci škol
| Název práce v češtině: | Vliv činnosti České školní inspekce na autoevaluaci škol |
|---|---|
| Název v anglickém jazyce: | Influence of the activities of the Czech School Inspectorate on the self-evaluation of schools |
| Klíčová slova: | evaluace, autoevaluace, inspekce, kvalitní škola, kritéria kvality |
| Klíčová slova anglicky: | evaluation, self-evaluation, inspection, quality school, quality criteria |
| Akademický rok vypsání: | 2019/2020 |
| Typ práce: | bakalářská práce |
| Jazyk práce: | čeština |
| Ústav: | Katedra andragogiky a managementu vzdělávání (41-KAMV) |
| Vedoucí / školitel: | RNDr. Jindřich Kitzberger |
| Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem |
| Datum přihlášení: | 20.11.2019 |
| Datum zadání: | 24.07.2020 |
| Datum a čas obhajoby: | 17.05.2021 08:00 |
| Místo konání obhajoby: | Myslíkova 7, Praha 1, M006, velká posluchárna |
| Datum odevzdání elektronické podoby: | 18.04.2021 |
| Datum proběhlé obhajoby: | 17.05.2021 |
| Předmět: | Obhajoba bakalářské práce (SMG) (OSZD004SM) |
| Oponenti: | Ing. Lucie Paulovčáková, MBA, Ph.D. |
| Zásady pro vypracování |
| Bakalářská práce bude zpracována v souladu s aktuálně platným zněním Opatření děkana č. 37/2017 „O podrobnostech pro závěrečné práce“.
Cíl práce: Zjistit, jak činnost České školní inspekce ovlivňuje autoevaluační procesy ve školách. Metody výzkumu: desk-research, popis, analýza, dotazníkové šetření |
| Seznam odborné literatury |
| CHVÁL, M. (2018) Na naší škole nám záleží. Jak sledovat a hodnotit kvalitu školy. Praha: Portál.
CHVÁL, M., HRUBÁ J. (2012) Na cestě ke kvalitní škole. Praha: Wolters Kluwer. CHVÁL, M., PROCHÁZKOVÁ, I., STRAKOVÁ, J. (2015) Hodnocení výsledků vzdělávání didaktickými testy. Praha: ČŠI. Inspekční zprávy o vybraných školách KEKULE, M. (2011) Rámec pro vlastní hodnocení školy. Praha: NUOV. Dostupné z http://www.nuv.cz/ae/ramcove-vlastni-hodnoceni-skoly (2019) Kritéria hodnocení na rok 2019/2020. Praha: ČŠI. (2012) Kritéria hodnocení vlastního hodnocení školy. Praha: NUOV. Dostupné z http://www.nuov.cz/ae/kriteria-hodnoceni-vlastniho-hodnoceni-skoly Oblasti kvality školy. Dostupné z http://www.nuv.cz/ae/oblasti-kvality-skoly PRŮCHA, J. (2010) Pedagogická encyklopedie. Praha: Portál. SEBEROVÁ, A. (2009) Autoevaluace školy – od teorie k praxi a výzkumu. Ostrava: OU STARÝ, K. (rok neuveden) Autoevaluace škol. Praha: MŠMT, Pilotis. TROJAN, V. (2018) Pedagogický proces a jeho řízení. Praha: Wolters Kluwer. TROJAN, V., TROJANOVÁ, I. PUŠKINOVÁ, M. (2018) Zástupce ředitele aneb Život mezi mlýnskými kameny. Praha: Wolters Kluwer. TROJAN, V., TROJANOVÁ, I., TRUNDA, J. (2016) Vybrané kapitoly ze školského managementu pro učitele. Praha: PedF UK. VALENT, M. (2018) Sebahodnotenie a zmena školy. Pedagogické rozhl´ady roč. 27, 5/2018, s. 2-7- VAŠŤATKOVÁ, J. (2006) Úvod do autoevaluace školy. Olomouc: UP. Vlastní hodnocení škol. (rok neuveden) Praha: ČŠI. Dostupné z file:///C:/Users/petra/Downloads/vlastni_hodnoceni_skol%20(1).pdf Výroční zprávy vybraných škol. WALTEROVÁ, E., PRŮCHA, J., MAREŠ, J. (2013) Pedagogický slovník. Praha: Portál. Základní vymezení činností, obsahu a forem práce České školní inspekce. Dostupné z https://www.csicr.cz/getattachment/cz/Inspekcni-cinnost-QL/Inspekcni-cinnost/Zakladni-vymezeni-cinnosti-CSI_akt22022018.pdf Zákon č. 561/2004 Sb. (školský zákon) |
| Předběžná náplň práce |
| Cílem práce je zjistit, zda činnost České inspekce ovlivňuje autoevaluační procesy ve školách. V teoretické části jsou nejprve vymezeny pojmy, které se evaluace týkají, a je objasněn význam evaluace a autoevaluace. Zvláštní kapitoly jsou v teoretické části věnovány činnosti České školní inspekce, s důrazem na její hodnotící činnost, a rovněž autoevaluačním procesům ve školách. V praktické části jsou jednak uvedeny metody práce, jednak jsou analyzovány dokumenty týkající se externí evaluace vybraných škol se zřetelem na kritéria kvalitní školy vydaná Českou školní inspekcí. Data získaná analýzou dokumentů jsou doplněna daty získanými dotazníkovým šetřením směřovaným na vedení škol. Všechna získaná data jsou následně interpretována se zvláštní pozorností věnovanou vlivu České školní inspekce na autoevaluační procesy ve školách.
|
| Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
| The aim of this work is to find out how the activities of the Czech Inspectorate affect self-evaluation processes in schools. The theoretical part first defines the concepts that relate to evaluation, and clarifies the importance of evaluation and self-evaluation. Special chapters in the theoretical part are devoted to the activities of the Czech School Inspectorate, with emphasis on its evaluation activities, as well as self-evaluation processes in schools. The practical part presents both methods of work and analyzes documents related to external evaluation of selected schools with regard to the criteria of a quality school issued by the Czech School Inspectorate. The data obtained by document analysis are supplemented by data obtained by a questionnaire survey aimed at school management. All obtained data are subsequently interpreted with special attention paid to the influence of the Czech School Inspectorate on self-evaluation processes in schools.
|
- zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem