Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 392)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Vliv činnosti České školní inspekce na autoevaluaci škol
Název práce v češtině: Vliv činnosti České školní inspekce na autoevaluaci škol
Název v anglickém jazyce: Influence of the activities of the Czech School Inspectorate on the self-evaluation of schools
Klíčová slova: evaluace, autoevaluace, inspekce, kvalitní škola, kritéria kvality
Klíčová slova anglicky: evaluation, self-evaluation, inspection, quality school, quality criteria
Akademický rok vypsání: 2019/2020
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra andragogiky a managementu vzdělávání (41-KAMV)
Vedoucí / školitel: RNDr. Jindřich Kitzberger
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem
Datum přihlášení: 20.11.2019
Datum zadání: 24.07.2020
Datum a čas obhajoby: 17.05.2021 08:00
Místo konání obhajoby: Myslíkova 7, Praha 1, M006, velká posluchárna
Datum odevzdání elektronické podoby:18.04.2021
Datum proběhlé obhajoby: 17.05.2021
Předmět: Obhajoba bakalářské práce (SMG) (OSZD004SM)
Oponenti: Ing. Lucie Paulovčáková, MBA, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce bude zpracována v souladu s aktuálně platným zněním Opatření děkana č. 37/2017 „O podrobnostech pro závěrečné práce“.

Cíl práce: Zjistit, jak činnost České školní inspekce ovlivňuje autoevaluační procesy ve školách.
Metody výzkumu: desk-research, popis, analýza, dotazníkové šetření
Seznam odborné literatury
CHVÁL, M. (2018) Na naší škole nám záleží. Jak sledovat a hodnotit kvalitu školy. Praha: Portál.

CHVÁL, M., HRUBÁ J. (2012) Na cestě ke kvalitní škole. Praha: Wolters Kluwer.

CHVÁL, M., PROCHÁZKOVÁ, I., STRAKOVÁ, J. (2015) Hodnocení výsledků vzdělávání didaktickými testy. Praha: ČŠI.

Inspekční zprávy o vybraných školách

KEKULE, M. (2011) Rámec pro vlastní hodnocení školy. Praha: NUOV. Dostupné z
http://www.nuv.cz/ae/ramcove-vlastni-hodnoceni-skoly

(2019) Kritéria hodnocení na rok 2019/2020. Praha: ČŠI.

(2012) Kritéria hodnocení vlastního hodnocení školy. Praha: NUOV. Dostupné z
http://www.nuov.cz/ae/kriteria-hodnoceni-vlastniho-hodnoceni-skoly

Oblasti kvality školy. Dostupné z http://www.nuv.cz/ae/oblasti-kvality-skoly

PRŮCHA, J. (2010) Pedagogická encyklopedie. Praha: Portál.

SEBEROVÁ, A. (2009) Autoevaluace školy – od teorie k praxi a výzkumu. Ostrava: OU

STARÝ, K. (rok neuveden) Autoevaluace škol. Praha: MŠMT, Pilotis.

TROJAN, V. (2018) Pedagogický proces a jeho řízení. Praha: Wolters Kluwer.

TROJAN, V., TROJANOVÁ, I. PUŠKINOVÁ, M. (2018) Zástupce ředitele aneb Život mezi mlýnskými kameny. Praha: Wolters Kluwer.

TROJAN, V., TROJANOVÁ, I., TRUNDA, J. (2016) Vybrané kapitoly ze školského managementu pro učitele. Praha: PedF UK.

VALENT, M. (2018) Sebahodnotenie a zmena školy. Pedagogické rozhl´ady roč. 27, 5/2018, s. 2-7-

VAŠŤATKOVÁ, J. (2006) Úvod do autoevaluace školy. Olomouc: UP.

Vlastní hodnocení škol. (rok neuveden) Praha: ČŠI. Dostupné z
file:///C:/Users/petra/Downloads/vlastni_hodnoceni_skol%20(1).pdf

Výroční zprávy vybraných škol.

WALTEROVÁ, E., PRŮCHA, J., MAREŠ, J. (2013) Pedagogický slovník. Praha: Portál.

Základní vymezení činností, obsahu a forem práce České školní inspekce. Dostupné z https://www.csicr.cz/getattachment/cz/Inspekcni-cinnost-QL/Inspekcni-cinnost/Zakladni-vymezeni-cinnosti-CSI_akt22022018.pdf

Zákon č. 561/2004 Sb. (školský zákon)
Předběžná náplň práce
Cílem práce je zjistit, zda činnost České inspekce ovlivňuje autoevaluační procesy ve školách. V teoretické části jsou nejprve vymezeny pojmy, které se evaluace týkají, a je objasněn význam evaluace a autoevaluace. Zvláštní kapitoly jsou v teoretické části věnovány činnosti České školní inspekce, s důrazem na její hodnotící činnost, a rovněž autoevaluačním procesům ve školách. V praktické části jsou jednak uvedeny metody práce, jednak jsou analyzovány dokumenty týkající se externí evaluace vybraných škol se zřetelem na kritéria kvalitní školy vydaná Českou školní inspekcí. Data získaná analýzou dokumentů jsou doplněna daty získanými dotazníkovým šetřením směřovaným na vedení škol. Všechna získaná data jsou následně interpretována se zvláštní pozorností věnovanou vlivu České školní inspekce na autoevaluační procesy ve školách.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The aim of this work is to find out how the activities of the Czech Inspectorate affect self-evaluation processes in schools. The theoretical part first defines the concepts that relate to evaluation, and clarifies the importance of evaluation and self-evaluation. Special chapters in the theoretical part are devoted to the activities of the Czech School Inspectorate, with emphasis on its evaluation activities, as well as self-evaluation processes in schools. The practical part presents both methods of work and analyzes documents related to external evaluation of selected schools with regard to the criteria of a quality school issued by the Czech School Inspectorate. The data obtained by document analysis are supplemented by data obtained by a questionnaire survey aimed at school management. All obtained data are subsequently interpreted with special attention paid to the influence of the Czech School Inspectorate on self-evaluation processes in schools.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK