Pohybové aktivity dětí na základních školách ve vybraném regionu v ČR
Název práce v češtině: | Pohybové aktivity dětí na základních školách ve vybraném regionu v ČR |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Physical activities of children in primary schools in a selected region in the Czech Republic |
Klíčová slova: | pohybové aktivity, sport, žáci základní školy, vybraný region ČR, okres Praha-východ |
Klíčová slova anglicky: | physical activities, sport, primary school pupils, selected region of the Czech Republic, Prague-East District |
Akademický rok vypsání: | 2019/2020 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra tělesné výchovy (41-KTV) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Martin Dlouhý, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 16.07.2020 |
Datum zadání: | 16.07.2020 |
Datum a čas obhajoby: | 20.05.2021 09:20 |
Místo konání obhajoby: | M. Rettigové 4, Praha 1, SAL-M, Malý sál, suterén přes dvorek, po schodech u auly |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 07.04.2021 |
Datum proběhlé obhajoby: | 20.05.2021 |
Předmět: | Obhajoba diplomové práce (OSZD005) |
Oponenti: | prof. PhDr. Soňa Jandová, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
1.Stanovit problém, cíle a postup práce
2.Vyhledat, prostudovat a provést literární rešerši odborné literatury a dalších zkoumaných pramenů 3.Vytvořit osnovu (sylabus)kvalifikační práce a následně zpracovat teoretickou část 4.Formulace pracovních hypotézy a zvolených výzkumných metod graduační práce 5.Realizace výzkumné části, vyhodnocení získaných údajů 6.Formulace závěrů práce 7.Práce bude zpracovávána v souladu se zásadami metodologie psaní vědeckých a závěrečných prací v kinantropologii a v pedagogice 8.PRAVIDELNĚ předkládat a konzultovat vznikající práci 9.Kompletní rukopis předložit vedoucímu práce NEJPOZDĚJI jeden měsíc před termínem odevzdání 10. Odevzdat závěrečnou práci ve stanovené formě (tištěné, resp. multimediální) dle příslušného aktuálního Opatření děkana a dle instrukcí a pokynů KTV ohledně zpracování závěrečných prací. |
Seznam odborné literatury |
1) DOBRÝ, L. 2006a. Bez vnitřní motivace žáka k pohybovým aktivitám ničeho nedosáhneme. Tělesná výchova a sport mládeže. 2006, 72, 4, s. 6-11.
2) FRÖMEL, K., NOVOSAD, J., SVOZIL, Z. Pohybová aktivita a sportovní zájmy mládeže. 1. vyd. Olomouc : Univerzita Palackého v Olomouci, 1999. 173 s. ISBN 80-7067-945-X. 3) SEKOT, A. Sport a společnost. Brno : Paido, 2003. 191 s. ISBN 80-7315-047-6. 4) STACKEOVÁ, D. 2009c. Rodiče a sport mládeže. Tělesná výchova a sport mládeže. 2009, 75, 1, s. 2-4. |
Předběžná náplň práce |
Zanalyzovat a porovnat úroveň pohybových aktivit dětí 8. a 9. tříd na vybraných základních školách v oblasti Praha-východ na základě výuky tělesné výchovy. Prostřednictvím dotazníků žákům identifikovat současný stav z hlediska zainteresovanosti (zaangažovanosti) dětí k pohybovým aktivitám včetně determinant, které tento vztah ovlivňují. Výsledky výzkumného šetření poskytnou objektivní interpretaci a reflexi školám i rodičům, a mohou přispět k řešení problematiky současného globálního negativního trendu pohybové inaktivity, resp. hypokineze, žáků z hlediska optimalizace jejich tělesné zátěže. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
Analyze and compare the level of physical activities of children of the 8th and 9th grade at selected primary schools in the area of Prague-East District on the basis of teaching physical education. Using questionnaires for students to identify the current state in terms of involvement of children in physical activities, including determinants that affect this relationship. The results of the research will provide objective interpretation and reflection to schools and parents and they can contribute to solving the current global negative trend of physical inactivity, respectively hypokinesia, pupils in terms of optimizing their physical activity. |