Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 390)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Vliv projektu edukační hodiny Aplikovaných pohybových aktivit na postoje studentů střední školy
Název práce v češtině: Vliv projektu edukační hodiny Aplikovaných pohybových aktivit na postoje studentů střední školy
Název v anglickém jazyce: Influence of the project of the educational lesson Applied physical activities on the attitudes of high school students
Klíčová slova: APA, tělesné postižení, integrace, postoje
Klíčová slova anglicky: APA, physical disability, integration, attitudes
Akademický rok vypsání: 2019/2020
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Zdravotní TV a tělovýchovné lékařství (51-500300)
Vedoucí / školitel: Mgr. Ilona Pavlová, MBA
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 03.07.2020
Datum zadání: 03.07.2020
Datum a čas obhajoby: 14.06.2021 11:00
Místo konání obhajoby: FTVS UK, José Martího 269/31, Praha 6, P8, E3 -224, Posluchárna TVL
Datum odevzdání elektronické podoby:31.05.2021
Datum odevzdání tištěné podoby:31.05.2021
Datum proběhlé obhajoby: 14.06.2021
Oponenti: doc. PhDr. Pavel Strnad, CSc.
 
 
 
Konzultanti: PhDr. David Půlpán
PhDr. Jitka Vařeková, Ph.D., MBA
Zásady pro vypracování
Cílem mé bakalářské práce bylo zjištění postojů studentů třetího ročníku na pedagogickém lyceu, tedy potenciálních budoucích pedagogů k osobám s tělesným postižením, a posun jejich názoru po absolvování online intervence. Jednalo se o program edukační hodiny Aplikovaných pohybových aktivit po dobu 2 vyučovacích hodin o délce 45 min.
Seznam odborné literatury
KUDLÁČEK, et al. Paralympijský školní den. Univerzita Palackého, Olomouc. 2008.
KUDLÁČEK, M., JEŠINA, O., JANEČKA, Z. Tělesná kultura. Paralympijské
vzdělávací programy. Univerzita Palackého, Olomouc. 2009.
KUDLÁČEK, Martin. Aplikovaná tělesná výchova. Univerzita Palackého v
Olomouci. 2011.
KUDLÁČEK, Martin; JEŠINA, Ondřej. Integrovaná tělesná výchova, rekreace a
sport. Univerzita Palackého v Olomouci, 2013.
KUDLÁČEK, M. Participace žáků s tělesným postižením v integrované školní
tělesné výchově. Aplikované pohybové aktivity v teorii a praxi, 2010, 1.1: 33-38.
SRDEČNÝ, V. Vývoj organizace a úspěchy tělesně postižených sportovců u nás
(1961– 2000). In: Národní konference:„Sport v české republice na začátku nového
tisíciletí. 2001. p. 4.
STRAKA, V. Postoje žáků k integrované tělesné výchově. 2007. Diplomová práce,
Univerzita Palackého, Fakulta tělesné kultury, Olomouc.
ŠERÁNKOVÁ, P. Integrace žáků s tělesným postižením do běžných škol se
zaměřením na tělesnou výchovu. 2006. Diplomová práce, Univerzita Palackého,
Fakulta tělesné kultury, Olomouc.
ZELENKA, Tomáš; KUDLÁČEK, Martin. Paralympijský sport jako společenský
fenomén Paralympic sport as a social phenomenon. STUDIA SPORTIVA, 2016, 34.
PSOTTA, R., VELENSKÝ, M. Základy didaktiky sportovních her. 1. vyd. Praha:
Karolinum, 2009. 148 s. ISBN 978-80-246-1694-0.
Předběžná náplň práce
Téma inkluze a integrace žáků s postižením je globální řešení otázkou
po mnoho let. Hlavní dilema je neustálá diskuse, co může a je pro společnost
nejprospěšnější s ohledem na lidská práva a rovnost všech jedinců.
V rámci integrace lidí s postižením pohybového aparátu dochází mnoho krát k
problému společností. Z mého pohledu jde o neinformovanost společnosti o tomto
postižení a z toho plyne že společnost není dostatečně připravena na pomoc. Vhledem
na danou problematiku nevědomosti, nemůže dostatečně dojít k vylepšení integrace a
ke zlepšení rovnocennosti jedinců.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK