Vliv projektu edukační hodiny Aplikovaných pohybových aktivit na postoje studentů střední školy
Název práce v češtině: | Vliv projektu edukační hodiny Aplikovaných pohybových aktivit na postoje studentů střední školy |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Influence of the project of the educational lesson Applied physical activities on the attitudes of high school students |
Klíčová slova: | APA, tělesné postižení, integrace, postoje |
Klíčová slova anglicky: | APA, physical disability, integration, attitudes |
Akademický rok vypsání: | 2019/2020 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Zdravotní TV a tělovýchovné lékařství (51-500300) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Ilona Pavlová, MBA |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 03.07.2020 |
Datum zadání: | 03.07.2020 |
Datum a čas obhajoby: | 14.06.2021 11:00 |
Místo konání obhajoby: | FTVS UK, José Martího 269/31, Praha 6, P8, E3 -224, Posluchárna TVL |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 31.05.2021 |
Datum odevzdání tištěné podoby: | 31.05.2021 |
Datum proběhlé obhajoby: | 14.06.2021 |
Oponenti: | doc. PhDr. Pavel Strnad, CSc. |
Konzultanti: | PhDr. David Půlpán |
PhDr. Jitka Vařeková, Ph.D., MBA | |
Zásady pro vypracování |
Cílem mé bakalářské práce bylo zjištění postojů studentů třetího ročníku na pedagogickém lyceu, tedy potenciálních budoucích pedagogů k osobám s tělesným postižením, a posun jejich názoru po absolvování online intervence. Jednalo se o program edukační hodiny Aplikovaných pohybových aktivit po dobu 2 vyučovacích hodin o délce 45 min.
|
Seznam odborné literatury |
KUDLÁČEK, et al. Paralympijský školní den. Univerzita Palackého, Olomouc. 2008.
KUDLÁČEK, M., JEŠINA, O., JANEČKA, Z. Tělesná kultura. Paralympijské vzdělávací programy. Univerzita Palackého, Olomouc. 2009. KUDLÁČEK, Martin. Aplikovaná tělesná výchova. Univerzita Palackého v Olomouci. 2011. KUDLÁČEK, Martin; JEŠINA, Ondřej. Integrovaná tělesná výchova, rekreace a sport. Univerzita Palackého v Olomouci, 2013. KUDLÁČEK, M. Participace žáků s tělesným postižením v integrované školní tělesné výchově. Aplikované pohybové aktivity v teorii a praxi, 2010, 1.1: 33-38. SRDEČNÝ, V. Vývoj organizace a úspěchy tělesně postižených sportovců u nás (1961– 2000). In: Národní konference:„Sport v české republice na začátku nového tisíciletí. 2001. p. 4. STRAKA, V. Postoje žáků k integrované tělesné výchově. 2007. Diplomová práce, Univerzita Palackého, Fakulta tělesné kultury, Olomouc. ŠERÁNKOVÁ, P. Integrace žáků s tělesným postižením do běžných škol se zaměřením na tělesnou výchovu. 2006. Diplomová práce, Univerzita Palackého, Fakulta tělesné kultury, Olomouc. ZELENKA, Tomáš; KUDLÁČEK, Martin. Paralympijský sport jako společenský fenomén Paralympic sport as a social phenomenon. STUDIA SPORTIVA, 2016, 34. PSOTTA, R., VELENSKÝ, M. Základy didaktiky sportovních her. 1. vyd. Praha: Karolinum, 2009. 148 s. ISBN 978-80-246-1694-0. |
Předběžná náplň práce |
Téma inkluze a integrace žáků s postižením je globální řešení otázkou
po mnoho let. Hlavní dilema je neustálá diskuse, co může a je pro společnost nejprospěšnější s ohledem na lidská práva a rovnost všech jedinců. V rámci integrace lidí s postižením pohybového aparátu dochází mnoho krát k problému společností. Z mého pohledu jde o neinformovanost společnosti o tomto postižení a z toho plyne že společnost není dostatečně připravena na pomoc. Vhledem na danou problematiku nevědomosti, nemůže dostatečně dojít k vylepšení integrace a ke zlepšení rovnocennosti jedinců. |