Fyzikální rébusy v mimoškolním vzdělávání
Název práce v češtině: | Fyzikální rébusy v mimoškolním vzdělávání |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Physics puzzles in extracurricular education |
Klíčová slova: | Úniková hra|fyzikální rébusy|mimoškolní vzdělávání|fyzika |
Klíčová slova anglicky: | Escape game|physics puzzles|extracurricular education|physics |
Akademický rok vypsání: | 2020/2021 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra didaktiky fyziky (32-KDF) |
Vedoucí / školitel: | RNDr. Marie Snětinová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 11.06.2020 |
Datum zadání: | 25.06.2020 |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 13.07.2020 |
Datum a čas obhajoby: | 10.09.2021 08:30 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 20.07.2021 |
Datum odevzdání tištěné podoby: | 22.07.2021 |
Datum proběhlé obhajoby: | 10.09.2021 |
Oponenti: | RNDr. Martina Kekule, Ph.D. |
Konzultanti: | Mgr. Matěj Ryston, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
1. Provést rešerši relevantní literatury zabývající se mimoškolním vzděláváním ve fyzice se zaměřením na únikové hry.
2. Navrhnout sadu fyzikálních experimentů a rébusů, které mohou být použity v rámci volnočasové aktivity. 3. Vybrané experimenty vhodně propojit, zakomponovat je do předem připraveného příběhu. 4. Vytvořit podpůrné materiály pro organizátory a účastníky aktivity. 5. Provést pilotáž vytvořené aktivity, na základě výsledků pilotáže upravit aktivitu a podpůrné materiály. 6. Vytvořené materiály publikovat na platformách běžně dostupných volnočasovým organizacím. |
Seznam odborné literatury |
• Broklová, Z. (2008). Netradiční metody a formy fyzikálního vzdělávání (Disertační práce). Praha: Univerzita Karlova v Praze.
• Braund, M. & Reiss, M. (2004). Learning Science Outside the Classroom. Routledge. • Brynych, M. (2017). Fyzikální vzdělávání jako součást volnočasových aktivit (Diplomová práce). Praha: Univerzita Karlova. • Rakušan, Z., Votrubcová, Š, & Havlíček, J. (2017). Experimentář (4. vydání). Liberec: iQLANDIA o.p.s. • Vörös, A. I. V. & Sárközi, Z. (2017). Physics escape room as an educational tool. AIP Conference Proceedings. 1916. 050002. • Další literatura na základě domluvy s vedoucí práce |