Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Fyzikální rébusy v mimoškolním vzdělávání
Název práce v češtině: Fyzikální rébusy v mimoškolním vzdělávání
Název v anglickém jazyce: Physics puzzles in extracurricular education
Klíčová slova: Úniková hra|fyzikální rébusy|mimoškolní vzdělávání|fyzika
Klíčová slova anglicky: Escape game|physics puzzles|extracurricular education|physics
Akademický rok vypsání: 2020/2021
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra didaktiky fyziky (32-KDF)
Vedoucí / školitel: RNDr. Marie Snětinová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 11.06.2020
Datum zadání: 25.06.2020
Datum potvrzení stud. oddělením: 13.07.2020
Datum a čas obhajoby: 10.09.2021 08:30
Datum odevzdání elektronické podoby:20.07.2021
Datum odevzdání tištěné podoby:22.07.2021
Datum proběhlé obhajoby: 10.09.2021
Oponenti: RNDr. Martina Kekule, Ph.D.
 
 
 
Konzultanti: Mgr. Matěj Ryston, Ph.D.
Zásady pro vypracování
1. Provést rešerši relevantní literatury zabývající se mimoškolním vzděláváním ve fyzice se zaměřením na únikové hry.
2. Navrhnout sadu fyzikálních experimentů a rébusů, které mohou být použity v rámci volnočasové aktivity.
3. Vybrané experimenty vhodně propojit, zakomponovat je do předem připraveného příběhu.
4. Vytvořit podpůrné materiály pro organizátory a účastníky aktivity.
5. Provést pilotáž vytvořené aktivity, na základě výsledků pilotáže upravit aktivitu a podpůrné materiály.
6. Vytvořené materiály publikovat na platformách běžně dostupných volnočasovým organizacím.
Seznam odborné literatury
• Broklová, Z. (2008). Netradiční metody a formy fyzikálního vzdělávání (Disertační práce). Praha: Univerzita Karlova v Praze.
• Braund, M. & Reiss, M. (2004). Learning Science Outside the Classroom. Routledge.
• Brynych, M. (2017). Fyzikální vzdělávání jako součást volnočasových aktivit (Diplomová práce). Praha: Univerzita Karlova.
• Rakušan, Z., Votrubcová, Š, & Havlíček, J. (2017). Experimentář (4. vydání). Liberec: iQLANDIA o.p.s.
• Vörös, A. I. V. & Sárközi, Z. (2017). Physics escape room as an educational tool. AIP Conference Proceedings. 1916. 050002.
• Další literatura na základě domluvy s vedoucí práce
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK