Hra jako prostředek výchovovy k hodnotám
Název práce v češtině: | Hra jako prostředek výchovovy k hodnotám |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Game as a means of education to values |
Klíčová slova: | Hra, pedagogické cíle, afektivní cíle, výchova, Junák-český skaut, Pionýr, Asociace TOM, YMCA |
Klíčová slova anglicky: | Game, pedagogic purpose, Junak-Český skaut, Pionýr, TOM Association, YMCA |
Akademický rok vypsání: | 2019/2020 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Jabok (27-J) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Michal Pařízek |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 26.05.2020 |
Datum zadání: | 26.05.2020 |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 26.05.2020 |
Datum a čas obhajoby: | 23.06.2020 11:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 28.05.2020 |
Datum proběhlé obhajoby: | 23.06.2020 |
Oponenti: | doc. Mgr. Michal Kaplánek, Th.D. |
Předběžná náplň práce |
Cílem práce je představit hru ve vybraných volnočasových
organizacích jako prostředek dosahování afektivních pedagogických cílů a pomocí několika vhledů zdokumentovat, zda by se daly popsat společné faktory i možné odlišnosti. K dokumentaci využijeme výzkumné šetření za použití zásad kvalitativního výzkumu, v kterém budou zastoupeni respondenti z jednotlivých volnočasových organizací. Bakalářská práce se zabývá hrou jako prostředkem k předávání hodnot ve vybraných výchovných volnočasových organizacích, prostřednictvím afektivních cílů. Volnočasové organizace jsou vybrány takové, které pracují se stejnou cílovou skupinou, mají podobné poslání a principy i rozčlenění struktury organizace. Jsou to Junák-český skaut, Pionýr, Asociace TOM a YMCA. Práce je rozdělena na tři části. Teoretická část definuje hru, pedagogické cíle a představí volnočasové organizace. Druhá část prostřednictvím průzkumného šetření na bázi kvalitativního výzkumu ukáže teorii v praxi při rozhovorech s pracovníky z vybraných volnočasových organizací. Třetí část průzkumné šetření reflektuje. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
The aim of this bachelor thesis is to introduce game in selected leisure time organisations and as a means to achieve affective domain. Next we will document with the help of a few chosen insights common factors and possible differences and describe them. The bachelor thesis deals with the game as a means of passing values in selected educational leisure time organizations through affective goals. Leisure organizations are selected according to the target group they work with. They pursue a similar mission and principles and structure of the organization. They are Junák-Český skaut, Pionýr, TOM Association and YMCA. The thesis is divided into three parts. The theoretical part defines the game, pedagogical goals and introduces leisure time organizations. The second part shows the theory in practice in interviews with workers from selected leisure organizations through qualitative research. The third part reflects the exploratory investigation. |