Dítě se speciálními vzdělávacími potřebami v prostředí mateřské školy
Název práce v češtině: | Dítě se speciálními vzdělávacími potřebami v prostředí mateřské školy |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Child with Special Educational Needs in Preschool |
Klíčová slova: | Inkluze, dítě se speciálními vzdělávacími potřebami, výchova, vzdělávání, mateřská škola |
Klíčová slova anglicky: | Inclusion, Child with Special Education Needs, Education, Upbringing, Preschool |
Akademický rok vypsání: | 2019/2020 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra psychologie (41-KPSY) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Hana Sotáková, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 29.04.2020 |
Datum zadání: | 29.04.2020 |
Datum a čas obhajoby: | 18.05.2021 08:30 |
Místo konání obhajoby: | M. Rettigové 4, Praha 1, R128, 128, divadlo, 1. patro, vlevo, zadní trakt |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 18.04.2021 |
Datum proběhlé obhajoby: | 18.05.2021 |
Předmět: | Obhajoba bakalářské práce (UMŠ) (OSZD004MS) |
Oponenti: | doc. PhDr. PaedDr. Anna Kucharská, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Cílem bakalářské práce je zjistit metody pedagogické práce užívané v prostředí inkluzivní mateřské školy. Nejdříve budou vymezeny základní pojmy a představeno předškolní vzdělávání v České republice
v kontextu inkluze. Práce bude pojata jako případová studie s využitím metod rozhovoru a pozorování. |
Seznam odborné literatury |
MAZÁNKOVÁ, Martina. Inkluze v mateřské škole: děti s PAS, ADHD a handicapem. Praha: Portál, 2018. ISBN 978-80-262-1365-9.
OPATŘILOVÁ, Dagmar. Analýza současného stavu inkluzivního vzdělávání v České republice u jedinců s tělesným postižením v předškolním a základním vzdělávání. Brno: Masarykova univerzita, 2009. ISBN 978-80-210-5030-3. LECHTA, Viktor, ed. Inkluzivní pedagogika. Přeložil Tereza HUBÁČKOVÁ. Praha: Portál, 2016. ISBN 978- 80-262-1123-5. BOHÁČOVÁ, Jana, Ilona HULÍNOVÁ-MIHALCOVÁ, Karolína JAREŠOVÁ, Aleš JIRÁSEK, Kateřina KONVALINOVÁ, Barbora LOUDOVÁ STRALCZYNSKÁ, Eva NEUMANNOVÁ a Jana ŠÁMALOVÁ. Školní zralost a dítě s SVP: v praxi mateřské školy. Praha: Raabe, [2019]. Školní zralost. ISBN 978-80-7496- 422-0. PRŮCHA, Jan. Moderní pedagogika. Šesté, aktualizované a doplněné vydání. Praha: Portál, 2017. ISBN 978- 80-262-1228-7. MAT JČEK, Z. Co děti nejvíce potřebují. Praha: Portál 2013. ISBN 978-80-262-0398- 8 |