Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 385)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Dítě se speciálními vzdělávacími potřebami v prostředí mateřské školy
Název práce v češtině: Dítě se speciálními vzdělávacími potřebami v prostředí mateřské školy
Název v anglickém jazyce: Child with Special Educational Needs in Preschool
Klíčová slova: Inkluze, dítě se speciálními vzdělávacími potřebami, výchova, vzdělávání, mateřská škola
Klíčová slova anglicky: Inclusion, Child with Special Education Needs, Education, Upbringing, Preschool
Akademický rok vypsání: 2019/2020
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra psychologie (41-KPSY)
Vedoucí / školitel: PhDr. Hana Sotáková, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem
Datum přihlášení: 29.04.2020
Datum zadání: 29.04.2020
Datum a čas obhajoby: 18.05.2021 08:30
Místo konání obhajoby: M. Rettigové 4, Praha 1, R128, 128, divadlo, 1. patro, vlevo, zadní trakt
Datum odevzdání elektronické podoby:18.04.2021
Datum proběhlé obhajoby: 18.05.2021
Předmět: Obhajoba bakalářské práce (UMŠ) (OSZD004MS)
Oponenti: doc. PhDr. PaedDr. Anna Kucharská, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Cílem bakalářské práce je zjistit metody pedagogické práce užívané v prostředí inkluzivní mateřské školy. Nejdříve budou vymezeny základní pojmy a představeno předškolní vzdělávání v České republice
v kontextu inkluze. Práce bude pojata jako případová studie s využitím metod rozhovoru a pozorování.
Seznam odborné literatury
MAZÁNKOVÁ, Martina. Inkluze v mateřské škole: děti s PAS, ADHD a handicapem. Praha: Portál, 2018. ISBN 978-80-262-1365-9.
OPATŘILOVÁ, Dagmar. Analýza současného stavu inkluzivního vzdělávání v České republice u jedinců s tělesným postižením v předškolním a základním vzdělávání. Brno: Masarykova univerzita, 2009. ISBN 978-80-210-5030-3.
LECHTA, Viktor, ed. Inkluzivní pedagogika. Přeložil Tereza HUBÁČKOVÁ. Praha: Portál, 2016. ISBN 978- 80-262-1123-5.
BOHÁČOVÁ, Jana, Ilona HULÍNOVÁ-MIHALCOVÁ, Karolína JAREŠOVÁ, Aleš JIRÁSEK, Kateřina KONVALINOVÁ, Barbora LOUDOVÁ STRALCZYNSKÁ, Eva NEUMANNOVÁ a Jana ŠÁMALOVÁ. Školní zralost a dítě s SVP: v praxi mateřské školy. Praha: Raabe, [2019]. Školní zralost. ISBN 978-80-7496- 422-0.
PRŮCHA, Jan. Moderní pedagogika. Šesté, aktualizované a doplněné vydání. Praha: Portál, 2017. ISBN 978- 80-262-1228-7.
MAT JČEK, Z. Co děti nejvíce potřebují. Praha: Portál 2013. ISBN 978-80-262-0398- 8
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK