Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 381)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Efficient Sampling of Re-radiation Matrices in Fluorescence-capable Rendering Systems
Název práce v češtině: Efektivní vzorkování matic reradiace v rendererech s podporou fluorescence
Název v anglickém jazyce: Efficient Sampling of Re-radiation Matrices in Fluorescence-capable Rendering Systems
Klíčová slova: počítačová grafika|renderování|simulace transportu světla|fluorescence
Klíčová slova anglicky: computer graphics|rendering|light transport simulation|fluorescence
Akademický rok vypsání: 2019/2020
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: angličtina
Ústav: Katedra softwaru a výuky informatiky (32-KSVI)
Vedoucí / školitel: prof. Dr. techn. Alexander Wilkie
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 06.04.2020
Datum zadání: 06.04.2020
Datum potvrzení stud. oddělením: 30.04.2020
Datum a čas obhajoby: 13.09.2021 09:00
Datum odevzdání elektronické podoby:22.07.2021
Datum odevzdání tištěné podoby:22.07.2021
Datum proběhlé obhajoby: 13.09.2021
Oponenti: Mgr. Tomáš Iser, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Fluorescence is a visually important appearance feature for certain classes of materials, such as some papers, paints, minerals, wood and textiles. The effect can be natural, like in the case of wood and minerals where it is usually fairly weak, but noticeable under certain illuminations. Or it can be artificial, such as in the case of high visibility warning paint, where the effect is usually very prominent.

A key problem when including the effect in rendering engines is the fact that the re-radiation matrix of a material, the data structure which naively describes re-radiation behaviour, is quite large, which makes handling of high resolution fluorescent textures directly based on this approach infeasible. This thesis will derive an efficient sampling method for re-radiation matrices that is based on much smaller fitted data structures, and implement it in a spectral rendering system which already supports fluorescence in a way that is accurate and works, but is very memory inefficient. We will then compare our results with the existing method both in terms of accuracy, speed and memory usage.
Seznam odborné literatury
Mojzík, Michal, Alban Fichet, and Alexander Wilkie. "Handling Fluorescence in a Uni‐directional Spectral Path Tracer." Computer Graphics Forum. Vol. 37. No. 4. 2018.
Jung, Alisa, et al. "Wide Gamut Spectral Upsampling with Fluorescence." Computer Graphics Forum. Vol. 38. No. 4. 2019.
Wilkie, Alexander, Robert F. Tobler, and Werner Purgathofer. "Combined rendering of polarization and fluorescence effects." Rendering Techniques 2001. Springer, Vienna, 2001. 197-204.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK