Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Inkluzivní vzdělávání žáků s kochleárními implantáty
Název práce v češtině: Inkluzivní vzdělávání žáků s kochleárními implantáty
Název v anglickém jazyce: Inclusive education of children with cochlear implants
Klíčová slova: Inkluzivní vzdělávání, kochleární implantát, škola, učitel, žák, výzkum.
Klíčová slova anglicky: Inclusive education, cochlear implant, school, teacher, children, research
Akademický rok vypsání: 2019/2020
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Vedoucí / školitel: doc. PhDr. Kateřina Hádková, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 01.04.2020
Datum zadání: 01.04.2020
Datum a čas obhajoby: 02.06.2020 00:00
Místo konání obhajoby: M. Rettigové 4, Praha 1, R126, 126, 1. patro, vlevo, zadní trakt
Datum odevzdání elektronické podoby:02.05.2020
Datum proběhlé obhajoby: 02.06.2020
Předmět: Obhajoba diplomové práce (OSZD005)
Oponenti: prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D., mimořádný profesor Univerzity Karlovy
 
 
 
Předběžná náplň práce
Práce se bude zabývat inkluzivním vzděláváním žáků s kochleárními implantáty (CI). Teoretická část práce se bude zabývat problematikou sluchových vad a jejich diagnostikou. Dále bude popisovat historii a vývoj kochleárního implantátu. Bude zmiňovazt společnosti vyrábějící kochleární implantáty a jejich implantace. Dále bude zaměřena na vzdělávání žáků s CI a podpůrná opatření.

Praktická část práce bude provedena formou smíšeného výzkumu pomocí online dotazníkové šetření. Kromě kvantitativní části bude výzkum obohacen i o kvalitativní data. Cílem výzkumu bude zjistit, zda učitelé vítají inkluzi žáků s CI. Dalšími cíli výzkumu budou: zjistit informovanost učitelů o kochleárním implantátu, odhalit pohled dotazovaných pedagogů na inkluzi žáků s CI do jejich škol a prozkoumat zkušenosti dotazovaných pedagogů s těmito žáky.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
This work will concern the inclusive education of children with cochlear implants (CI). The theoretical part will include the issue of hearing impairments and their diagnostics. It will describe cochlear implant´s history and development as well as companies producing cochlear implants and its implantation. Moreover it will focus on the education of children with CI and supporting measures.

The practical part of the work will be carried out in the form of an online questionnaire survey. The research will be enriched by qualitative data, in addition to the quantitative part. The basis of the research will be to find: whether teachers welcome the inclusion of children with CI. Further aims of the research will be to find: how teachers are informed about the cochlear implant, what are the opinions of interviewed teachers on the inclusion of children with CI into their schools and how interviewed teachers are experienced with these children.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK