Inkluzivní vzdělávání žáků s kochleárními implantáty
Název práce v češtině: | Inkluzivní vzdělávání žáků s kochleárními implantáty |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Inclusive education of children with cochlear implants |
Klíčová slova: | Inkluzivní vzdělávání, kochleární implantát, škola, učitel, žák, výzkum. |
Klíčová slova anglicky: | Inclusive education, cochlear implant, school, teacher, children, research |
Akademický rok vypsání: | 2019/2020 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra speciální pedagogiky (41-KSP) |
Vedoucí / školitel: | doc. PhDr. Kateřina Hádková, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem |
Datum přihlášení: | 01.04.2020 |
Datum zadání: | 01.04.2020 |
Datum a čas obhajoby: | 02.06.2020 00:00 |
Místo konání obhajoby: | M. Rettigové 4, Praha 1, R126, 126, 1. patro, vlevo, zadní trakt |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 02.05.2020 |
Datum proběhlé obhajoby: | 02.06.2020 |
Předmět: | Obhajoba diplomové práce (OSZD005) |
Oponenti: | prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D., mimořádný profesor Univerzity Karlovy |
Předběžná náplň práce |
Práce se bude zabývat inkluzivním vzděláváním žáků s kochleárními implantáty (CI). Teoretická část práce se bude zabývat problematikou sluchových vad a jejich diagnostikou. Dále bude popisovat historii a vývoj kochleárního implantátu. Bude zmiňovazt společnosti vyrábějící kochleární implantáty a jejich implantace. Dále bude zaměřena na vzdělávání žáků s CI a podpůrná opatření.
Praktická část práce bude provedena formou smíšeného výzkumu pomocí online dotazníkové šetření. Kromě kvantitativní části bude výzkum obohacen i o kvalitativní data. Cílem výzkumu bude zjistit, zda učitelé vítají inkluzi žáků s CI. Dalšími cíli výzkumu budou: zjistit informovanost učitelů o kochleárním implantátu, odhalit pohled dotazovaných pedagogů na inkluzi žáků s CI do jejich škol a prozkoumat zkušenosti dotazovaných pedagogů s těmito žáky. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
This work will concern the inclusive education of children with cochlear implants (CI). The theoretical part will include the issue of hearing impairments and their diagnostics. It will describe cochlear implant´s history and development as well as companies producing cochlear implants and its implantation. Moreover it will focus on the education of children with CI and supporting measures.
The practical part of the work will be carried out in the form of an online questionnaire survey. The research will be enriched by qualitative data, in addition to the quantitative part. The basis of the research will be to find: whether teachers welcome the inclusion of children with CI. Further aims of the research will be to find: how teachers are informed about the cochlear implant, what are the opinions of interviewed teachers on the inclusion of children with CI into their schools and how interviewed teachers are experienced with these children. |