Mediální obraz kauzy "Megxit" v britských médiích
Název práce v češtině: | Mediální obraz kauzy "Megxit" v britských médiích |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Portrayal of the "Megxit" case in the British media |
Klíčová slova: | Megxit, britská královská rodina, princ Harry, Meghan Markle, mediální obraz, monarchie, bulvár |
Klíčová slova anglicky: | Megxit, The British Royal Family, Prince Harry, Meghan Markle, media portrayal, monarchy, tabloid |
Akademický rok vypsání: | 2019/2020 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra mediálních studií (23-KMS) |
Vedoucí / školitel: | doc. PhDr. Martin Soukup, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 19.03.2020 |
Datum zadání: | 19.03.2020 |
Datum a čas obhajoby: | 13.09.2021 08:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 27.07.2021 |
Datum proběhlé obhajoby: | 13.09.2021 |
Oponenti: | Mgr. Victoria Nainová |
Kontrola URKUND: | ![]() |
Seznam odborné literatury |
Jirák, J., & Köpplová, B. (2015). Masová média (2., přepracované vydání). Portál.
McLuhan, M. (2011). Jak rozumět médiím: extenze člověka. Mladá fronta. Ogilvy, D. ([2004]). Zpověď muže, který umí reklamu. Pragma. Osvaldová, B., & Halada, J. (1999). Encyklopedie praktické žurnalistiky. Libri. Otnes, C. C., & Pauline, M. L. (2015). Royal Fever: The British Monarchy in Consumer Culture. University of California Press. Sedláková, R. (2014). Výzkum médií: nejužívanější metody a techniky. Grada. Trampota, T. (2006). Zpravodajství. Portál. Trampota, T., & Vojtěchovská, M. (2010). Metody výzkumu médií. Portál. |
Předběžná náplň práce |
Tématem práce je mediální obraz kauzy „Megxit“ - zcela bezprecedentní situaci v britské královské rodině, která
upoutala pozornost médií po celém světě. Práce se bude zabývat otázkou objektivity článků digitálních mutací britských periodik. Za objektivní zdroje budou považovány oficiální prohlášení kanceláří paláců britské monarchie a jejich prohlášení na sociálních sítích. Práce bude sledovat práci se zdroji, které novináři využívají a zda se informace odchylují od oficiálních komunikačních kanálů. Práce bude taktéž sledovat emoční zabarvení publikovaných textů. Cílem práce je zjistit, do jaké míry jsou informace v mainstreamových médiích bulvarizované a zda novináři porušují zásady novinářské etiky vytyčené organizací Ethical Journalism Network. Tyto zásady kladou nároky nejen na pravdivost a přesnost komunikovaných zpráv, nestrannost novinářů a na lidský přístup při psaní publikací, ale i na schopnost vzít za své dílo odpovědnost. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
The theme of the thesis is the media portrayal of the "Megxit" case - a completely unprecedented situation in the British royal family, which
has attracted media attention worldwide. The thesis will deal with the question of the objectivity of the articles of digital mutations of British periodicals. Official statements from the palace offices of the British monarchy and their statements on social media. The thesis will follow the work with the sources that journalists use and whether information deviates from official channels of communication. The work will also look at the emotional colouring of of the texts published. The aim of the thesis is to find out to what extent information in the mainstream media is tabloidised and whether journalists violate the principles of journalistic ethics set out by the Ethical Journalism Network. These principles make demands not only on the truthfulness and accuracy of the news communicated, the impartiality of journalists and the humanity in the writing of publications, but also on the ability to take responsibility for their work. |