Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 385)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Mediální obraz kauzy "Megxit" v britských médiích
Název práce v češtině: Mediální obraz kauzy "Megxit" v britských médiích
Název v anglickém jazyce: Portrayal of the "Megxit" case in the British media
Klíčová slova: Megxit, britská královská rodina, princ Harry, Meghan Markle, mediální obraz, monarchie, bulvár
Klíčová slova anglicky: Megxit, The British Royal Family, Prince Harry, Meghan Markle, media portrayal, monarchy, tabloid
Akademický rok vypsání: 2019/2020
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra mediálních studií (23-KMS)
Vedoucí / školitel: doc. PhDr. Martin Soukup, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 19.03.2020
Datum zadání: 19.03.2020
Datum a čas obhajoby: 13.09.2021 08:00
Datum odevzdání elektronické podoby:27.07.2021
Datum proběhlé obhajoby: 13.09.2021
Oponenti: Mgr. Victoria Nainová
 
 
 
Kontrola URKUND:
Seznam odborné literatury
Jirák, J., & Köpplová, B. (2015). Masová média (2., přepracované vydání). Portál.
McLuhan, M. (2011). Jak rozumět médiím: extenze člověka. Mladá fronta.
Ogilvy, D. ([2004]). Zpověď muže, který umí reklamu. Pragma.
Osvaldová, B., & Halada, J. (1999). Encyklopedie praktické žurnalistiky. Libri.
Otnes, C. C., & Pauline, M. L. (2015). Royal Fever: The British Monarchy in Consumer Culture. University of California Press.
Sedláková, R. (2014). Výzkum médií: nejužívanější metody a techniky. Grada.
Trampota, T. (2006). Zpravodajství. Portál.
Trampota, T., & Vojtěchovská, M. (2010). Metody výzkumu médií. Portál.
Předběžná náplň práce
Tématem práce je mediální obraz kauzy „Megxit“ - zcela bezprecedentní situaci v britské královské rodině, která
upoutala pozornost médií po celém světě. Práce se bude zabývat otázkou objektivity článků digitálních mutací
britských periodik. Za objektivní zdroje budou považovány oficiální prohlášení kanceláří paláců britské
monarchie a jejich prohlášení na sociálních sítích. Práce bude sledovat práci se zdroji, které novináři využívají a
zda se informace odchylují od oficiálních komunikačních kanálů. Práce bude taktéž sledovat emoční zabarvení
publikovaných textů. Cílem práce je zjistit, do jaké míry jsou informace v mainstreamových médiích
bulvarizované a zda novináři porušují zásady novinářské etiky vytyčené organizací Ethical Journalism Network.
Tyto zásady kladou nároky nejen na pravdivost a přesnost komunikovaných zpráv, nestrannost novinářů a na
lidský přístup při psaní publikací, ale i na schopnost vzít za své dílo odpovědnost.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The theme of the thesis is the media portrayal of the "Megxit" case - a completely unprecedented situation in the British royal family, which
has attracted media attention worldwide. The thesis will deal with the question of the objectivity of the articles of digital mutations
of British periodicals. Official statements from the palace offices of the British
monarchy and their statements on social media. The thesis will follow the work with the sources that journalists use and
whether information deviates from official channels of communication. The work will also look at the emotional colouring of
of the texts published. The aim of the thesis is to find out to what extent information in the mainstream media is
tabloidised and whether journalists violate the principles of journalistic ethics set out by the Ethical Journalism Network.
These principles make demands not only on the truthfulness and accuracy of the news communicated, the impartiality of journalists and the
humanity in the writing of publications, but also on the ability to take responsibility for their work.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK