Umělá inteligence pro hru Azul
Název práce v češtině: | Umělá inteligence pro hru Azul |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Artificial intelligence for the game of Azul |
Klíčová slova: | desková hra, umělá inteligence |
Klíčová slova anglicky: | board game, artificial intelligence |
Akademický rok vypsání: | 2019/2020 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra softwaru a výuky informatiky (32-KSVI) |
Vedoucí / školitel: | Adam Dingle, M.Sc. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 09.03.2020 |
Datum zadání: | 09.03.2020 |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 25.08.2020 |
Datum a čas obhajoby: | 14.09.2020 09:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 04.08.2020 |
Datum odevzdání tištěné podoby: | 31.07.2020 |
Datum proběhlé obhajoby: | 14.09.2020 |
Oponenti: | RNDr. Jan Hric |
Zásady pro vypracování |
The goal of this work is to develop an artificial intelligence player for the board game Azul. This is a challenging game to play automatically since it has a high branching factor and some non-deterministic elements. The student will write several AI players using various techniques (e.g. minimax, Monte Carlo Tree search) and will compare their performance. He has already completed an implementation of Azul in C++ that runs on Windows and Linux, and will use this as the basis for the work. The thesis will only consider the 2-player version of the game. |
Seznam odborné literatury |
- Azul rules (online): https://www.ultraboardgames.com/azul/game-rules.php
- Millington, Ian. AI for Games, 3rd Edition. CRC Press, 2019. - Russell, Stuart and Peter Norvig. Artifical Intelligence: A Modern Approach, 3rd Edition. Prentice Hall, 2009. - Browne, Cameron et al. A Survey of Monte Carlo Tree Search Methods. IEEE Transactions on Computational Intelligence and AI in Games 4:1(1):1-43, 2012. |
Předběžná náplň práce |
Porovnání tří různých pristupů na vytvoření umělé inteligence prodoskovou hru Azul a jejich
implementace, testování a následné výsledky testů. Součástí práce je taky simulace hry vytvořená v herním enginu ve které je možné hrát proti ostatním hráčům nebo proti AI. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
A comparison between three different approaches to developing an AI agent for the board game Azul
and their implementation, testing and consequent results of said tests. A part of the thesis is also a simulator created in a game engine for playing against a local player or an artificial intelligence agent. |