Diferenciace výuky na 1. stupni základní školy – případová studie školy
Název práce v češtině: | Diferenciace výuky na 1. stupni základní školy – případová studie školy |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Differentiation of teaching at lower primary school – school case study |
Klíčová slova: | diferenciace, individualizace, strategie, učitel 1.stupně ZŠ, výukové metody, kvalitativní výzkum |
Klíčová slova anglicky: | differentiation, individualization, strategies, primary school teacher, teaching methods, qualitative research |
Akademický rok vypsání: | 2019/2020 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Tereza Krčmářová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 07.03.2020 |
Datum zadání: | 07.03.2020 |
Datum a čas obhajoby: | 09.09.2021 09:00 |
Místo konání obhajoby: | M. Rettigové 4, Praha 1, R210, 210, 2. patro, vlevo |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 12.07.2021 |
Datum proběhlé obhajoby: | 09.09.2021 |
Předmět: | Obhajoba diplomové práce (OSZD005) |
Oponenti: | PhDr. Helena Hejlová, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Práce teoretického-praktického charakteru. |
Seznam odborné literatury |
ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Vyd. 2. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0644-6.
GINNIS, Paul. Efektivní výukové nástroje pro učitele: strategie pro zvýšení úspěšnosti každého žáka = The teacher's toolkit : raise classroom achievement with strategies for every learner. Ilustroval Les EVANS. Praha: Euromedia Group, 2019. Universum (Euromedia Group). ISBN 978-80-7617-582-2. KASÍKOVÁ, Hana a Jana STRAKOVÁ, ed. Diverzita a diferenciace v základním vzdělávání. Praha: Karolinum, 2011. ISBN 9788024619118. ZORMANOVÁ, Lucie. Výukové metody v pedagogice: tradiční a inovativní metody, transmisivní a konstruktivistické pojetí výuky, klasifikace výukových metod. Vyd. 1. Praha: Grada, 2012, 155 s. Pedagogika. ISBN 978-80-247-4100-0. |
Předběžná náplň práce |
V teoretické části budou shrnuty pojmy diferenciace a s tím spojená individualizace, strategie a výukové metody. Praktická část bude zaměřena na zkoumání používání diferenciačních strategií u učitelů v pěti třídách 1.stupně soukromé základní školy. Výzkumnými metodami budou rozhovory s učiteli před hospitacemi v hodinách, pozorování výuky a rozhovory po pozorování. |