Supervize v mateřské škole
Název práce v češtině: | Supervize v mateřské škole |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Supervison in nursery school |
Klíčová slova: | supervize, supervizor, mateřská škola, pomáhající profese |
Klíčová slova anglicky: | supervision, supervisor, nursery school, helping profesions |
Akademický rok vypsání: | 2019/2020 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra psychologie (41-KPSY) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Ida Viktorová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 14.02.2020 |
Datum zadání: | 14.02.2020 |
Datum a čas obhajoby: | 20.05.2021 08:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 15.04.2021 |
Datum proběhlé obhajoby: | 20.05.2021 |
Předmět: | Obhajoba diplomové práce (OSZD005) |
Oponenti: | Mgr. Anna Vozková |
Zásady pro vypracování |
Supervize je v českém školství poměrně nový pojem, který se v posledních letech snaží stát součástí pracovního procesu pedagogů. Supervize pomáhá pracovníkovi zvládat stresové, zátěžové situace, porozumět daným situacím, prohloubit jeho prožívání a rozvíjet nové perspektivy profesního chování. Cílem této diplomové práce bude zmapování pozitivních a kritických míst průběhu supervizního setkání a definování rozdílů ve dvou vybraných mateřských školách. Jelikož každá mateřská škola je specifická svým klimatem i výukovými metodami, mělo by se v určitých aspektech lišit i supervizní setkání. Práce bude zpracována kvalitativně, kdy hlavní výzkumnou metodou budou rozhovory s pedagogy mateřských škol. |
Seznam odborné literatury |
Seznam odborné literatury:
ACHESON, Keith A. a Meredith D. GALL. Techniques in the clinical supervision of teachers: preservice and inservice applications. New York, 4th ed: Longman, 1997. ISBN 0-8013-1509-3. BAŠTECKÁ, B., ČERMÁKOVÁ V., KINTOR M. Týmová supervize – teorie a praxe. Praha: Portál, 2016. ISBN: 978-80-262-0940-9. DAVIS A., BEDDOE L. Best Practice in Professional Supervision: A Guide for the Helping Professions. London: Jessica Kingsley Publishers, 2010. ISBN-13: 978-1843109952. HESS. A. K. Psychoterapy Supervision: Theora, Research and Practice. NewYork: Wiley. 1980. ISBN 0-4710-5035-0. HAVLÍČKOVÁ M. Mentoring a supervize jako zdroj sebereflexe učitele. Praha: Vyšší odborná škola sociálně právní, 2011. ISBN: 978-80-905109-2-0. HAVRDOVÁ Z., HAJNÝ M. et al. Praktická supervize – průvodce supervizí pro začínající supervizory. manažery a příjemce supervize. Praha: Galén, 2008. ISBN: 9788072625321. HAWKINS P., SHONET R. Supervize v pomáhajících profesích. Praha: Portál, 2016. ISBN: 978-80-262-0987-4. KOLEKTIV AUTORŮ. Rozvoj školy a supervize – sborník konference. Praha, 1. Vyd. Lumen vitale – Centrum vzdělávání, o. s. 2012. ISBN: 978-80-905000-7-5 SVOBODOVÁ P, VALÁŠEK M. Úvod do supervize: cyklický model: praktická příručka. Tišnov: Sdružení SCAN, 2002. ISBN 808662000X. ŠAMELOVÁ, E. Mateřská škole. Teorie a praxe I. Olomouc, 1. Vyd.: Univerzita Palackého, 2004. ISBN: 80-244-0945-3 |