Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 372)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Výběr pěveckého repertoáru pro 3. - 5. ročník ZŠ
Název práce v češtině: Výběr pěveckého repertoáru pro 3. - 5. ročník ZŠ
Název v anglickém jazyce: The Selection of a Singing Repertoire for primary school pupils of classes 3. - 5.
Klíčová slova: mladší školní věk, dětský hlas, písňový repertoár, práce s písní, vokální činnosti, mezipředmětové propojení
Klíčová slova anglicky: younger school age, children's voice, song repertoire, song work, vocal activities, inter-subject connection
Akademický rok vypsání: 2019/2020
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra hudební výchovy (41-KHV)
Vedoucí / školitel: PhDr. Jiřina Jiřičková, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 06.02.2020
Datum zadání: 06.02.2020
Datum a čas obhajoby: 21.05.2021 09:00
Místo konání obhajoby: M. Rettigové 4, Praha 1, R408, 408, studio HV, 4. patro
Datum odevzdání elektronické podoby:11.03.2021
Datum proběhlé obhajoby: 21.05.2021
Předmět: Obhajoba diplomové práce (OSZD005)
Oponenti: PaedDr. Alena Tichá, Ph.D.
 
 
 
Konzultanti: Mgr. Lucie Fürstová, DiS.
Předběžná náplň práce
Tato diplomová práce se zabývá možnostmi, jakými lze pracovat s vybraným písňovým repertoárem ve 3.–5. ročníku základní školy. Cílem je předložit širší spektrum hudebních činností se zaměřením na činnosti vokální k pěti zvoleným písním. První část práce tvoří část teoretická, v níž charakterizujeme fyzický, psychický, hudební a hlasový vývoj žáků mladšího školního věku. V následujících kapitolách vymezujeme kritéria pro výběr pěveckého repertoáru a analyzujeme vybrané publikace, v nichž se můžeme inspirovat při jeho výběru. Na základě zvolených kritérií předkládáme písňový repertoár sestavený dle průběhu školního roku. Ke každé vybrané písni uvádíme úvodní motivaci, podněty k rozhovoru o písničce, průpravná hlasová cvičení, doporučený způsob jejího nácviku, taneční ztvárnění a instrumentální doprovod. U těchto písní pak dále čtenář najde možnosti mezipředmětového propojení, například s výtvarnou výchovou, dramatickou výchovou vlastivědou či přírodovědou. Některé z předložených podnětů částečně naplňují průřezová témata, konkrétně multikulturní a enviromentální výchovu. Z navržených činností jsme následně sestavili modely vyučovacích hodin se zaměřením na nácvik písní, na nichž demonstrujeme, jakým způsobem lze s předloženými aktivitami zacházet.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
This thesis deals with the possibilities of working with the selected writing repertoire in the 3rd-5th year of primary school. The aim is to present a wider range of musical activities with a focus on vocal activities for the five selected songs. The first part of the thesis consists of a theoretical part, in which we characterize the physical, psychological, musical and vocal development of pupils of younger school age. In the following chapters, we set out the criteria for selecting a singing repertoire and analyze selected publications in which we can be inspired in its selection. Based on the selected criteria, we present a sand repertoire compiled according to the course of the school year. For each selected song we present the introductory motivation, suggestions for talking about the song, training vocal exercises, recommended method of its rehearsal, dance rendition and instrumental accompaniment. For these songs, the reader will also find possibilities of inter-subject connection, for example with art education, drama education of homeland science or natural science. Some of the submitted initiatives partly meet cross-cutting topics, namely multicultural and environmental education. From the proposed activities we compiled models of teaching hours with a focus on song rehearsal, through which we demonstrate how the submitted activities can be handled.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK