Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 385)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Uplatnění metod a technik dramatické výchovy ve výuce dějepisné části vlastivědy.
Název práce v češtině: Uplatnění metod a technik dramatické výchovy ve výuce dějepisné části vlastivědy.
Název v anglickém jazyce: Methods and techniques of Drama in Education in teaching of historical part of science.
Klíčová slova: Dramatická výchova, metody, techniky, malotřídní škola, vlastivěda, člověk a jeho svět, 4. a 5. ročník ZŠ, RVP, ŠVP.
Klíčová slova anglicky: Drama in Education, methods, techniques, science, human and his world, 4th and 5th class of Primary school, Frame Educational Plan, School Educational Plan.
Akademický rok vypsání: 2019/2020
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP)
Vedoucí / školitel: Mgr. Radmila Svobodová
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem
Datum přihlášení: 10.01.2020
Datum zadání: 12.01.2020
Datum a čas obhajoby: 14.01.2021 09:00
Místo konání obhajoby: M. Rettigové 4, Praha 1, R210, 210, 2. patro, vlevo
Datum odevzdání elektronické podoby:05.12.2020
Datum proběhlé obhajoby: 14.01.2021
Předmět: Obhajoba diplomové práce (OSZD005)
Oponenti: MgA. Michaela Váňová
 
 
 
Zásady pro vypracování
Cíl diplomové práce: Vytvořit lekce pro výuku dějepisné části vlastivědy ve 4. a 5. ročníku malotřídní školy s využitím metod a technik dramatické výchovy, a ověřit efektivitu dramatické výchovy jako výukového fenoménu v dějepisných tématech.

Postup při realizaci:

1) Studium odborné literatury.
2) Tvorba teoretické části diplomové práce: postavení dramatické výchovy v RVP ZŠ. Člověk a jeho svět – analýza učiva z hlediska
využití v praktické části DP. Dramatická výchova, cíle, metody a techniky. Možnosti využití metod a technik DV ve výuce vzdělávacího
oboru Člověk a jeho svět
3) Výběr a analýza konkrétních, témat z oblasti Člověk a jeho svět, vhodných pro zpracování metodami a technikami dramatické výchovy.
4) Formulace hypotéz, respektive výzkumných otázek.
5) Volba výzkumné metody pro ověření efektivity dramatické výchovy jako výukového fenoménu.
6) Vytvoření hodin z oblasti Člověk a jeho svět na vybraná témata z ŠVP, vhodná pro zpracování metodami a technikami dramatické
výchovy.
7) Realizace praktické části DP ve 4. a 5. ročníku malotřídní školy, průběžné reflexe.
8) Ověření efektivity metod a technik dramatické výchovy jako výukového fenoménu.
9) Vyhodnocení hypotéz respektive zodpovězení výzkumných otázek.


Seznam odborné literatury
Seznam odborné literatury:


Gavora, P.................................................Úvod do pedagogického výzkumu, Paido, Brno 2000

Koťátková,S a kol..................Vybrané kapitoly z dramatické výchovy, Karolinum Praha 1998

Machková, E.....................................Metodika dramatické výchovy, ARTAMA Praha 2002

Machková,E..................................................Jak se učí dramatická výchova AMU Praha 2007

Marušák,R.,Králová,O., Rodriguezová,V..........................Dramatická výchovy v kurikulu
současné školy Portál, Praha 2008

Saxtonová,J Morganová,N................................................Vyučování dramatu STD Praha 2001

Ulrychová,I............................................................................Drama a příběh, AMU Praha 2007

Valenta,J...................................... Metody a techniky dramatické výchovy Strom, Praha 1998





 
Univerzita Karlova | Informační systém UK