Systémy elektronických žákovských knížek z pohledu učitelů
Název práce v češtině: | Systémy elektronických žákovských knížek z pohledu učitelů |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Pupils' record book systems from the viewpoint of teachers |
Klíčová slova: | školní informační systém|systém|žákovská knížka|elektronická žákovská knížka|učitelé|pohled učitelů|školy |
Klíčová slova anglicky: | school information system|system|gradebook|online record book|teachers|viewpoint of teachers|schools |
Akademický rok vypsání: | 2019/2020 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Ústav informačních studií a knihovnictví (21-UISK) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Michaela Slussareff, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 08.01.2020 |
Datum zadání: | 08.01.2020 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 18.02.2020 |
Datum a čas obhajoby: | 21.06.2021 09:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 06.05.2021 |
Datum proběhlé obhajoby: | 21.06.2021 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | Mgr. Michal Černý |
Zásady pro vypracování |
Cílem diplomové práce je analyzovat spokojenost s používáním systému žákovských knížek z pohledu učitelů. Teoretická část uvede do vývoje žákovských knížek a problematiky školních systémů. Následně zde bude podrobně popsán vybraný školní informační systém Bakaláři. Cílem praktické části a výzkumu bude vyhodnotit spokojenost učitelů s využíváním elektronických žákovských knížek. Detailněji se výzkum bude zabývat přínosem pro učitele z hlediska zjednodušení administrativních úkonů, výhod a nevýhod spojených s využíváním systému, technické řešení systému a také se zaměří na počítačovou gramotnost učitelů. Výzkum bude řešen kvantitativním a kvalitativním výzkumem. Kvalitativní výzkum bude řešen formou rozhovorů s respondenty, případně pozorováním učitelů při práci s vybraným systémem a focus group. Kvantitativní výzkum bude řešen standardizovaným dotazníkem. Při práci s respondenty budou dodrženy zásady ochrany osobních údajů. Diplomová práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty. |
Seznam odborné literatury |
BRANZBURG, Jeffrey, 2000. Online Gradebooks. Tech [online]. 21(1), 45-45 [cit. 2019-11-11]. ISSN 10536728 DOSTÁL, Jiří, 2011. Školní informační systémy. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. Studijní opora. ISBN 978-80-244-2784-3. KOLÁŘ, Zdeněk a Renata ŠIKULOVÁ. Hodnocení žáků: formy hodnocení, učitel a žák, sebehodnocení, praktické ukázky. Vyd. 1. Praha: Grada, 2005, 157 s. Pedagogika (Grada). ISBN 80-247-0885-X. KOPENEC, Donald, 1989. Record Keeping without Tears: Electronic Gradebook Programs. The Clearing House [online]. 62(8), 355 [cit. 2019-11-11]. ISSN 00098655. STANTON, David, 1994. Gradebooks, the next generation. Electronic Learning (02783258) [online]. 14(1), 54-57 [cit. 2019-11-11]. ISSN 02783258. VALIŠOVÁ, Alena a Hana KASÍKOVÁ. Pedagogika pro učitele: podoby vyučování a třídní management, osobnost učitele a jeho autorita, inovace ve výuce, klíčové kompetence ve vzdělávání, práce s informačními prameny, pedagogická diagnostika. 2. rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, c2011, 456 s. ISBN 978-802-4733-579. VIKTOROVÁ, Ida, 2014. Žákovské knížky, neviditelná samozřejmost / Ida Viktorová, Irena Smetáčková. ISBN 9788072907717. VOCKELL, Edward L. a Douglas J. FIORE, 2010. Electronic Gradebooks: What Current Programs Can Do for Teachers. The Clearing House: A Journal of Educational Strategies, Issues and Ideas [online]. 66(3), 141-145 [cit. 2019-11-11]. DOI: 10.1080/00098655.1993.9955953. ISSN 0009-8655. Dostupné z:http://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/00098655.1993.9955953 ZIEGER, Laura bardroff a Jennifer TAN, 2012. Improving Parent Involvement in Secondary Schools through Communication Technology. Journal of Literacy [online]. 13(2), 30-54 [cit. 2019-11-11]. ISSN 15350975. |