Gender a móda: vliv genderového složení oboru na vnímání módy studentkami
Název práce v češtině: | Gender a móda: vliv genderového složení oboru na vnímání módy studentkami |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Gender and Fashion: Influence of Gender Gap on Fashion Perception among Female Students |
Akademický rok vypsání: | 2019/2020 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Program SHV - Společenskovědní modul (24-SM) |
Vedoucí / školitel: | Ing. Petr Špecián, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 23.12.2019 |
Datum zadání: | 11.06.2020 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 08.08.2020 |
Datum proběhlé obhajoby: | 25.09.2020 |
Předmět: | Obhajoba bakalářské práce (YAK47005) |
Oponenti: | Ludmila Maria Dobrovolná Wladyniak, M.A., Ph.D. |
Seznam odborné literatury |
Kwon, Y.-H. (1997). Sex, Sex-Role, Facial Attractiveness, Social Self-Esteem and Interest in Clothing. Perceptual and Motor Skills. https://doi.org/10.2466/pms.1997.84.3.899
Timothy A. Brown, Thomas F. Cash & Steven W. Noles (1986) Perceptions of Physical Attractiveness Among College Students: Selected Determinants and Methodological Matters, The Journal of Social Psychology DOI: 10.1080/00224545.1986.9713590 Joung, H.‐M. and Park‐Poaps, H. (2013), Factors motivating and influencing clothing disposal behaviours. International Journal of Consumer Studies doi:10.1111/j.1470-6431.2011.01048.x Howlett, N., Pine, K., Orakçıoğlu, I. and Fletcher, B. (2013), "The influence of clothing on first impressions: Rapid and positive responses to minor changes in male attire", Journal of Fashion Marketing and Management https://doi.org/10.1108/13612021311305128 Cho, S. and Workman, J. (2011), "Gender, fashion innovativeness and opinion leadership, and need for touch: Effects on multi‐channel choice and touch/non‐touch preference in clothing shopping", Journal of Fashion Marketing and Management https://doi.org/10.1108/13612021111151941 |
Předběžná náplň práce |
Cílem práce je zjistit, jaký vliv na oblékání vysokoškolských studentek má genderové složení jejich studijního oboru. Práce se zaměří na to, jakým způsobem studentky ovlivňuje větší procentuální zastoupení žen ve škole, které mohou vnímat jako konkurenci či „porotu“ posuzující a hodnotící, co mají na sobě, a zda studentky v takovém prostředí pociťují tlak více dbát na volbu svého oblečení. Moje výchozí hypotéza je, že existují systematické rozdíly ve vnímání módy mezi studentkami oborů, kde je největší zastoupení mužů, a studentkami oborů, kde naopak studuje nejvyšší proporce žen.
Práce se bude zakládat na kvantitativním výzkumu formou online dotazníku. Cílovou populaci tvoří studentky technických a pedagogických oborů v Praze. |