Muzeum umění v době pandemie v roce 2020/21: Zprostředkování umění
Název práce v češtině: | Muzeum umění v době pandemie v roce 2020/21: Zprostředkování umění |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Museum of Art during the pandemic in 2020/21: Art Mediation |
Klíčová slova: | Muzeum umění, Nová média, Digitální komunikace, Sociální sítě, Facebook |
Klíčová slova anglicky: | Museum of Art, New Media, Digital communication, Social Media, Facebook |
Akademický rok vypsání: | 2019/2020 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Program SHV - Kreativní modul (24-CR) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Aleš Svoboda |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 19.12.2019 |
Datum zadání: | 19.12.2019 |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 26.06.2021 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 30.07.2021 |
Datum proběhlé obhajoby: | 21.09.2021 |
Předmět: | Obhajoba bakalářské práce (YAK47005) |
Oponenti: | PhDr. RNDr. Milan Kreuzzieger, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Cílem práce je reflektovat, jakým způsobem muzea umění v České republice využívala digitální komunikaci (konkrétně sociální síť Facebook) ke zprostředkování umění divákům v období nutného uzavření z důvodu epidemie koronaviru (SARS-CoV-2) v roce 2020/2021. |
Seznam odborné literatury |
• CEJPEK, Jiří. Informace, komunikace a myšlení. Karolinum, 2005. ISBN: 978-80-246-1037-5
• GEORGE, ADRIAN. The Curator’s Handbook. Thames & Hudson, London, 2015. ISBN 978-0-500-23928-5 • GVOŽDIAK, Vít. Základy sémiotiky II. Univerzita Palackého v Olomouci, 2014. ISBN 978-80-244-4317 • HORÁČEK, Radek. Galerijní animace a zprostředkování umění. 1. vyd. Brno: CERM, 1998. ISBN 80-7204-084-7 • JOHNOVÁ, Radka. ČERNÁ, Jitka. Arts marketing: marketing umění a kulturního dědictví. Praha: Oeconomica, 2007. ISBN 978-80-245-1276-1 • KESNER, Ladislav. Muzeum umění v digitální době. Argo a Národní galerie v Praze, 2000. ISBN 80-7035-155-1 (NG), 80-7203-252-6 (Argo) • ORIEŠKOVÁ, Mária. Efekt muzea: predmety, praktiky, publikum. Bratislava 2006. ISBN 80-89259-08-1 • PAULE, Christiane. Digital Art. Thames & Hudson, London, 2008. ISBN 978-0-500-20398-9 • ŠOBÁŇOVÁ, Petra. LÁŽOVÁ. a spol. Muzeum versus digitální éra. Olomouc, Univerzita Palackého v Olomouci, 2016. ISBN 978-80-244-5023-0 • VLNAS, Vít. Obrazárna v Čechách 1796–1918: katalog výstavy uspořádané Národní galerií v Praze u příležitosti dvoustého výročí založení Obrazárny Společnosti vlasteneckých přátel umění v Čechách. 1. vyd. Praha: Národní galerie v Praze, 1996. ISBN 80-7035-106-3 • LOSEKOOT, Marie. VYHNÁNKOVÁ, Eliška. Jak na sítě; Ovládněte čtyři principy úspěchu na sociálních sítích. Jan Malevil Publishing, 2019. ISBN 978-80-7555-084-2 • OLECKÁ, Ivana; IVANOVÁ, Kateřina. Metodologie vědecko-výzkumné činnosti. Moravská vysoká škola Olomouc, 2010. ISBN 978-80-87240-33-5 • SEDLÁKOVÁ, Renáta. Výzkum médií: nejužívanější metody a techniky. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-3568-9. |
Předběžná náplň práce |
1. Úvod
2. Teoretické zakotvení práce 2.1. Kulturní instituce/Muzeum umění 2.1.1. Národní galerie Praha 2.2. Digitální transformace 2.2.1. Digitální transformace kulturní instituce 2.3. Návštěvníci 2.3.1. Stárnoucí generace 3. Výbrané příklady významných zahraničních kulturních institucí v souvislosti s digitalizací a důrazem na návštěvnickou zkušenost v porovnání s NGP 4. Kvantitativní výzkum návštěvníků NGP 5. Závěr |