Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 381)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Muzeum umění v době pandemie v roce 2020/21: Zprostředkování umění
Název práce v češtině: Muzeum umění v době pandemie v roce 2020/21: Zprostředkování umění
Název v anglickém jazyce: Museum of Art during the pandemic in 2020/21: Art Mediation
Klíčová slova: Muzeum umění, Nová média, Digitální komunikace, Sociální sítě, Facebook
Klíčová slova anglicky: Museum of Art, New Media, Digital communication, Social Media, Facebook
Akademický rok vypsání: 2019/2020
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Program SHV - Kreativní modul (24-CR)
Vedoucí / školitel: Mgr. Aleš Svoboda
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 19.12.2019
Datum zadání: 19.12.2019
Datum potvrzení stud. oddělením: 26.06.2021
Datum odevzdání elektronické podoby:30.07.2021
Datum proběhlé obhajoby: 21.09.2021
Předmět: Obhajoba bakalářské práce (YAK47005)
Oponenti: PhDr. RNDr. Milan Kreuzzieger, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Cílem práce je reflektovat, jakým způsobem muzea umění v České republice využívala digitální komunikaci (konkrétně sociální síť Facebook) ke zprostředkování umění divákům v období nutného uzavření z důvodu epidemie koronaviru (SARS-CoV-2) v roce 2020/2021.
Seznam odborné literatury
• CEJPEK, Jiří. Informace, komunikace a myšlení. Karolinum, 2005. ISBN: 978-80-246-1037-5
• GEORGE, ADRIAN. The Curator’s Handbook. Thames & Hudson, London, 2015. ISBN 978-0-500-23928-5
• GVOŽDIAK, Vít. Základy sémiotiky II. Univerzita Palackého v Olomouci, 2014. ISBN 978-80-244-4317
• HORÁČEK, Radek. Galerijní animace a zprostředkování umění. 1. vyd. Brno: CERM, 1998. ISBN 80-7204-084-7
• JOHNOVÁ, Radka. ČERNÁ, Jitka. Arts marketing: marketing umění a kulturního dědictví. Praha: Oeconomica, 2007. ISBN 978-80-245-1276-1
• KESNER, Ladislav. Muzeum umění v digitální době. Argo a Národní galerie v Praze, 2000. ISBN 80-7035-155-1 (NG), 80-7203-252-6 (Argo)
• ORIEŠKOVÁ, Mária. Efekt muzea: predmety, praktiky, publikum. Bratislava 2006. ISBN 80-89259-08-1
• PAULE, Christiane. Digital Art. Thames & Hudson, London, 2008. ISBN 978-0-500-20398-9
• ŠOBÁŇOVÁ, Petra. LÁŽOVÁ. a spol. Muzeum versus digitální éra. Olomouc, Univerzita Palackého v Olomouci, 2016. ISBN 978-80-244-5023-0
• VLNAS, Vít. Obrazárna v Čechách 1796–1918: katalog výstavy uspořádané Národní galerií v Praze u příležitosti dvoustého výročí založení Obrazárny Společnosti vlasteneckých přátel umění v Čechách. 1. vyd. Praha: Národní galerie v Praze, 1996. ISBN 80-7035-106-3
• LOSEKOOT, Marie. VYHNÁNKOVÁ, Eliška. Jak na sítě; Ovládněte čtyři principy úspěchu na sociálních sítích. Jan Malevil Publishing, 2019. ISBN 978-80-7555-084-2
• OLECKÁ, Ivana; IVANOVÁ, Kateřina. Metodologie vědecko-výzkumné činnosti. Moravská vysoká škola Olomouc, 2010. ISBN 978-80-87240-33-5
• SEDLÁKOVÁ, Renáta. Výzkum médií: nejužívanější metody a techniky. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-3568-9.
Předběžná náplň práce
1. Úvod
2. Teoretické zakotvení práce
2.1. Kulturní instituce/Muzeum umění
2.1.1. Národní galerie Praha
2.2. Digitální transformace
2.2.1. Digitální transformace kulturní instituce
2.3. Návštěvníci
2.3.1. Stárnoucí generace
3. Výbrané příklady významných zahraničních kulturních institucí v souvislosti s digitalizací a důrazem na návštěvnickou zkušenost v porovnání s NGP
4. Kvantitativní výzkum návštěvníků NGP
5. Závěr
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK