Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 385)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
„Instagramovatelná“ Itálie: Hyperreálné fotografie na sociální síti
Název práce v češtině: „Instagramovatelná“ Itálie: Hyperreálné fotografie na sociální síti
Název v anglickém jazyce: „Instagrammable“ Italy: Hyperreal Photography on Social Media
Klíčová slova: kyberfotografie, postprodukce, Instagram, hyperrealita, simulakrum
Klíčová slova anglicky: cyber-photography, post-production, Instagram, hyperreality, simulacrum
Akademický rok vypsání: 2019/2020
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Program Elektronická kultura a semiotika (24-KEKS)
Vedoucí / školitel: prof. PhDr. Miroslav Marcelli, CSc.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 19.12.2019
Datum zadání: 19.12.2019
Datum odevzdání elektronické podoby:06.05.2022
Datum proběhlé obhajoby: 01.06.2022
Předmět: Obhajoba diplomové práce (YMM16OB)
Oponenti: Mgr. Irena Řehořová, Ph.D.
 
 
 
Předběžná náplň práce
V diplomové práci se zabývám problematikou postprodukce digitální fotografie na sociální síti Instagram. Uživatelé sociální sítě formují řadu simulací pomocí předdefinovaných filtrů, masek a dalších postprodukčních technik, kterými transformují interpretaci reality do té míry, až v konečném důsledku mohou vytvářet hyperrealitu. I když můžeme fotografii vnímat jako denotativní sdělení, podle Barthese doslovný význam vždy doprovází také konotativní promluva, přičemž obě složky sdělení není možné oddělit. V mnoha případech konotaci do vizuálního obsahu vkládají právě sami tvůrci, aby dosáhli svého záměru. V empirické části této práce se zaměřuji na vybrané „instagramovatelné“ cestovatelské fotografie, které pro zásahy do obrazu a nabalováním dalších významů a kontextů postupně ztrácí spojení s realitou prvního řádu.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK