Výchova a vzdělávání nadaných žáků
Název práce v češtině: | Výchova a vzdělávání nadaných žáků |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Education of gifted pupils |
Klíčová slova: | nadání|talent|výchova|vzdělávání|inkluze|nadaný žák|žák se speciálními vzdělávacími potřebami|podpora nadaných žáků |
Klíčová slova anglicky: | gift|talent|education|inclusion|pupil with special educational needs|support for gifted pupils |
Akademický rok vypsání: | 2019/2020 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra pedagogiky (21-KPED) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Tereza Komárková, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 10.12.2019 |
Datum zadání: | 10.12.2019 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 16.12.2019 |
Datum a čas obhajoby: | 15.06.2020 10:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 04.05.2020 |
Datum proběhlé obhajoby: | 15.06.2020 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | doc. Mgr. Kateřina Zábrodská, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Bakalářská práce se zabývá výchovou a vzděláváním nadaných žáků. Práce má čistě teoretický charakter. Cílem práce jeproniknout do problematiky nadání a poukázat na možnosti, způsoby a metody vzdělávání nadaných žáků ve školských zařízeních i mimo ně. Práce se zaměřuje na vymezení základních pojmů, identifikaci nadání a na legislativu upravující jejich podporu ve vzdělávání. Popisuje možnosti a metody vzdělávání nadaných žáků ve školních institucích i v mimoškolních střediscích. Svou pozornost věnuje možnostem dalšího vzdělávání pedagogů a výzkumům, které byly na téma nadaných žáků realizovány. Zmiňuje také strategie vzdělávací politiky ČR. |
Seznam odborné literatury |
DOČKAL, Vladimír (2005). Zaměřeno na talenty, aneb, Nadání má každý. Praha: NLN, Nakladatelství Lidové noviny. ISBN 80-710-6840-3. FOŘTÍK, Václav a Jitka FOŘTÍKOVÁ (2007). Nadané dítě a rozvoj jeho schopností: jak mu pomoci ke štěstí a úspěchu. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-297-3 HAVIGEROVÁ, Jana Marie (2011). Pět pohledů na nadání. Praha: Grada. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-3857-4. HŘÍBKOVÁ, Lenka (2009). Nadání a nadaní: pedagogicko-psychologické přístupy, modely, výzkumy a jejich vztah ke školské praxi. Praha: Grada. Psyché (Grada). ISBN 978-80-247-1998-6. MUDRÁK, Jiří (2015). Nadané děti a jejich rozvoj.Praha: Grada. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-5089-7. |