Svět roviny a svět prostoru v předmatematické gramotnosti
Název práce v češtině: | Svět roviny a svět prostoru v předmatematické gramotnosti |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | World of plane and world of space in pre-mathematical literacy |
Klíčová slova: | prostor; rovina; identifikace objektů; dítě předškolního věku; pojmenování objektů |
Klíčová slova anglicky: | Space; plane; identification of 3D objects; preschool child; self named objects |
Akademický rok vypsání: | 2019/2020 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra matematiky a didaktiky matematiky (41-KMDM) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Michaela Kaslová |
Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem |
Datum přihlášení: | 22.11.2019 |
Datum zadání: | 22.11.2019 |
Datum a čas obhajoby: | 26.05.2021 00:00 |
Místo konání obhajoby: | M. Rettigové 4, Praha 1, R128, 128, divadlo, 1. patro, vlevo, zadní trakt |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 13.04.2021 |
Datum proběhlé obhajoby: | 26.05.2021 |
Předmět: | Obhajoba diplomové práce (předšk. ped.) (OSZD005PP) |
Oponenti: | Mgr. Jana Macháčková, Ph.D. |
Ocenění: | Práce byla navržena na ocenění |
Zásady pro vypracování |
Prostudovat potřebné zdroje, vymezit klíčová slova; připravit kvantitativní výzkum včetně vymezení podmínek jeho realizace; zpracovat evidovaná data a analyzovat je tak, aby bylo možné zjistit, do jaké míry je dítě předškolního věku schopné rozlišovat svět roviny od světa prostoru (2D a 3D). V závěru se zamyslet nad zjištěnými daty.
|
Seznam odborné literatury |
1) oblast psychologie a kognitivní psychologie
Vágnerová, M. Vývojová psychologie Sedláková, M. Vybrané kapitoly z kognitivní psychologie Atkinson, R. a kol. Psychologie Vygotský, L. S. Myšlení a řeč a další 2) oblast matematiky, předmatematické gramotnosti Kaslová, M.Trasformace Lišková, H. a M. Lietavcová Rozvíjíme předmatematické myšlení Jirotková, D.disertační práce Musilová, P. Rozvíjení geometrické představivosti dětí vzhledem k jejich věkovým zvláštnostem Hornová, M. Hry se slovy (diplomová práce Slovensko) 3) oblast komunikace Skalová, D. Aktivní slovní zásoba vztahující se k vnímání těles u dětí ve věku 5-6 let Kaslová, M. Trasformace komunikačních kódů Další literaturu včetně metodologické a zahraničních zdrojů si autorka aktivně vyhledá sama. |
Předběžná náplň práce |
1) teoretická část (dítě a jeho vnímání; pojmotvnorný proces; RVP - PV)
2) metodologická část 3) praktická část (příprava, realizace kvantitativního výzkumu; analýza získaných dat) 4) závěry s diskusí a reflexí |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
1) Theoretical part (child and child´s perception; development of concepts)
2) Methodological part 3) Practical part (preparing and realisation of quantitative research; analysis of obteind data) 4) Conclusion and discussion and reflexion |