Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 390)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Autoevaluace střední školy z aspektu dalšího vzdělávání zaměstnanců
Název práce v češtině: Autoevaluace střední školy z aspektu dalšího vzdělávání zaměstnanců
Název v anglickém jazyce: Secondary School Self-Evaluation in Terms of In-Service Training for Employees
Klíčová slova: Další vzdělávání pedagogických pracovníků, mezinárodní šetření, MŠMT, školský zákon, další vzdělávání, vzdělávání učitelů
Klíčová slova anglicky: In-service teacher training, international surveys, Ministry of Education, Youth and Sports, Education law, teacher education
Akademický rok vypsání: 2018/2019
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra andragogiky a managementu vzdělávání (41-KAMV)
Vedoucí / školitel: prof. PaedDr. Ivan Pavlov, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem
Datum přihlášení: 11.11.2018
Datum zadání: 30.06.2019
Datum a čas obhajoby: 01.06.2020 08:00
Místo konání obhajoby: Myslíkova 7, Praha 1, M103, multimediální učebna
Datum odevzdání elektronické podoby:03.05.2020
Datum proběhlé obhajoby: 01.06.2020
Předmět: Obhajoba diplomové práce (management vzd.) (OSZD005MN)
Oponenti: Ing. Lucie Paulovčáková, MBA, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Diplomová práce bude zpracována v souladu s aktuálně platným zněním Opatření děkana „O podrobnostech pro závěrečné práce“.
Seznam odborné literatury
BERAN, J., MAREŠ, J., JEŽEK, S. Rezervované postoje učitelů k dalšímu vzdělávání jako jeden z rizikových faktorů kurikulární reformy. In Orbis scholae, 2007.
ELLIS, Viv a Ann CHILDS. Innovation in teacher education: Collective creativity in the development of a teacher education internship. Teaching and Teacher Education [online]. 2019, 77, 277-286 [cit. 2019-04-25]. DOI: 10.1016/j.tate.2018.10.020. ISSN 0742051X.
GLOVER, Sarah r., Timothy g. HARRISON a Dudley e. SHALLCROSS. Benefits to Secondary School Chemistry Teachers Who Have Brought Their Students to Engagement Activities with a University Chemistry Department for Several Years; Continuing Professional Development by Diffusion?. Acta Didactica Napocensia [online]. 2018, 11(1), 117-127 [cit. 2019-04-25]. ISSN 20651430.
MAROPE, P.T.M; Chakroun, B.; Holmes, K.P. (2015). Unleashing the Potential: Transforming Technical and Vocational Education and Training (PDF). UNESCO. ISBN 978-92-3-100091-
Musset, P. (2010), "Initial Teacher Education and Continuing Training Policies in a Comparative Perspective: Current Practices in OECD Countries and a Literature Review on Potential Effects", OECD Education Working Papers, No. 48, OECD Publishing, Paris, https://doi.org/10.1787/5kmbphh7s47h-en.
OVENDEN-HOPE, T., S. BLANDFORD, T. CAIN a B. MAXWELL. RETAIN early career teacher retention programme: evaluating the role of research informed continuing professional development for a high quality, sustainable 21st century teaching profession. Journal of Education for Teaching [online]. 2018, 44(5), 590 - 607 [cit. 2019-04-25]. DOI: 10.1080/02607476.2018.1516349. ISSN 13600540.
PALÁN, Z., LANGER, T.: Základy andragogiky. 1. vyd. Praha: UJAK, 2008, 184 s. ISBN 978-80-86723-58-7
Scales, P 2011, Continuing Professional Development in the Lifelong Learning Sector, McGraw-Hill Education, Maidenhead, viewed 25 April 2019, <https://search-ebscohost-com.ezproxy.is.cuni.cz/login.aspx?direct=true&AuthType=ip,shib&db=nlebk&AN=353619&lang=cs&site=eds-live&scope=site>.
SYSKO, Nataliia. Professional Development of Teachers under the Conditions Lifelong Learning: Foreign Experience. Comparative Professional Pedagogy [online]. 2018, 8(2), 67-75 [cit. 2019-04-25]. ISSN 23539518
VETEŠKA J., TURECKIOVÁ M.: Kompetence ve vzdělávání. 1. vyd. Praha: Grada Publishnig, a.s., 2008. ISBN 978-80-247-1770-8.
Vyhláška č. 317/2005 Sb. o dalším vzdělávání pedagogických pracovníků, akreditační komisi a kariérním systému pedagogických pracovníků v platném znění. [online].
WENSTROM, Sanna, Satu UUSIAUTTI a Kaarina MAATTA. "The Force That Keeps You Going": Enthusiasm in Vocational Education and Training (VET) Teachers' Work. International Journal for Research in Vocational Education and Training [online]. 2018, 5(4), 244-263 [cit. 2019-04-25]. ISSN 21978646.
Zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání ve znění pozdějších předpisů (školský zákon). [online]. Dostupné na WWW: Zákon č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících ve znění pozdějších předpisů. [online].
Zákon č. 262/2006 Sb., tj. Zákoník práce ve znění pozdějších předpisů (zákoník práce). [online].
Předběžná náplň práce
Anotace:
Diplomová práce komplexně představí problematiku dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků se zaměřením na učitele střední školy jako jednu z oblastí autoevaluace školy. V první části se identifikují základní definice potřebné k pochopení tématu, legislativní rámec zajišťující DVPP, strategické dokumenty a další plány, které se touto oblastí zabývají. V neposlední řadě se definují cíle a formy DVPP a nastíní se situace v Evropě se zaměřením na mezinárodní šetření. Prostřednictvím průzkumu v praktické části diplomová práce sleduje názory vedení školy a učitelů na danou problematiku se zaměřením na motivaci, podmínky k rozvoji, možnosti dalšího vzdělávání, a poté uvedení nových poznatků do praxe v kontextu výsledků mezinárodního šetření TALIS 2018. Na základě vyhodnocení výsledků se představí možnosti vzdělávání zaměstnanců, největší přínosy a nedostatky dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků.

Cíl práce:
Cílem práce je analýza problematiky dalšího vzdělávání učitelů středních škol v domácím i mezinárodním kontextu a evaluace dalšího vzdělávání v podmínkách vybrané střední školy.

Metody průzkumu:
obsahová analýza textů, standardizovaný strukturovaný rozhovor, standardizovaný dotazník


Návrh osnovy:
Úvod
1. Autoevaluace školy
1.1 Legislativní rámec
1.2 Vymezení pojmu autoevaluace a kvality školy
1.3 Aspekty dalšího vzdělávání zaměstnanců
2. Další vzdělávání pedagogických pracovníků v EU
2.1 Teaching and Learning International Survey
2.2 Education at a Glance 2014
2.3 OECD Teaching in Focus 2017
Závěr
3 Charakteristika průzkumu
3.1 Cíl půrzkumu
3.2 Vymezení výzkumných otázek
3.3 Vymezení objektu šetření
3.4 Techniky sberu dat a práce s daty
3.5 Časový harmonogram a místo realizace šetření
4 Výzkumná zjištění
4.1 Výzkumná zjištění z obsahové analýzy výročních zpráv
4.2 Výzkumná zjištěná ze strukturovaného rozhovoru s vedením školy
4.3 Výzkumná zjištění z dotazníkového šetření
Závěr
Seznam použitých informačních zdrojů
Seznam tabulek
Seznam grafů
Seznam obrázků
Seznam příloh
Přílohy
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The diploma thesis comprehensively introduces the issue of in-service training of pedagogical staff with a focus on secondary school teachers as one of the areas of school self-evaluation. The first part identifies the basic definitions needed to understand the topic, the legislative framework ensuring in-service teacher training, strategic documents and other plans that address this area. Last but not least, it defines the objectives and forms of in-service teacher training and briefly outlines the situation in Europe with a focus on international surveys. Through a survey in the practical part, the thesis monitors the views of school management and teachers on this very issue with a focus on motivation, conditions for development, opportunities for in-service training or the process of putting new knowledge into practice in the context of the TALIS 2018 international survey results. Based on the outcomes, the possibilities of employee education, the greatest benefits and shortcomings of in-service teacher training is presented.

The aim of the thesis:
The aim of the work is to analyze the issue of in-service training of secondary school teachers in the domestic and international context and evaluation of in-service training in the conditions of the selected secondary school.

Research methods:
Content analysis, structured interview, standardised questionnaire

Content:
Introduction
1. School self-evaluation
1.1 Legislative framework
1.2 Definition of the concept of self-evaluation and school quality
1.3 Aspects of in-service training for employees
2. In-service teacher training in the EU
2.1 Teaching and Learning International Survey
2.2 Education at a Glance 2014
2.3 OECD Teaching in Focus 2017
Conclusion
3 Survey characteristics
3.1 Objective of the survey
3.2 Definition of research questions
3.3 Object of Inquiry
3.4 Data collection techniques and work with data
3.5 Time schedule and location of the survey
4 Research findings
4.1 Research findings from the content analysis of annual reports
4.2 Research findings from a structured interview with school management
4.3 Research findings from the questionnaire survey
Conclusion
Bibliography
List of tables
List of graphs
List of images
List of attachments
Attachments


 
Univerzita Karlova | Informační systém UK