Podpora začínajících učitelů v profesním rozvoji
Název práce v češtině: | Podpora začínajících učitelů v profesním rozvoji |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Support for beginning teachers in professional development |
Klíčová slova: | Profesní rozvoj, podpora, začínající učitel, uvádějící učitel, problémy začínajících učitelů |
Klíčová slova anglicky: | Professional development, support, novice teacher, in-training teacher, problems of novice teachers |
Akademický rok vypsání: | 2018/2019 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra andragogiky a managementu vzdělávání (41-KAMV) |
Vedoucí / školitel: | prof. PaedDr. Ivan Pavlov, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 11.11.2018 |
Datum zadání: | 30.06.2019 |
Datum a čas obhajoby: | 04.06.2020 08:00 |
Místo konání obhajoby: | Myslíkova 7, Praha 1, M006, velká posluchárna |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 03.05.2020 |
Datum proběhlé obhajoby: | 04.06.2020 |
Předmět: | Obhajoba bakalářské práce (SMG) (OSZD004SM) |
Oponenti: | PhDr. Michaela Tureckiová, MBA, CSc. |
Zásady pro vypracování |
Bakalářská práce bude zpracována v souladu s aktuálně platným zněním Opatření děkana „O podrobnostech pro závěrečné práce“. |
Seznam odborné literatury |
Kohnová, J. (2012). Profesní rozvoj učitelů a cíle školního vzdělávání. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta.
Podlahová, L. (2004). První kroky učitele. Praha: Triton. Průcha, J., Walterová, E., & Mareš, J. (2013). Pedagogický slovník (7., aktualiz. a rozš. vyd). Praha: Portál. Starý, K. (2012). Profesní rozvoj učitelů: podpora učitelů pro zlepšování výsledků žáků. V Praze: Karolinum. Veteška, J., & Tureckiová, M. (2008). Kompetence ve vzdělávání. Praha: Grada. Mužík, J. (2012). Profesní vzdělávání dospělých. Praha: Wolters Kluwer Česká republika. Hattie, J. (2012). Visible learning for teachers: maximizing impact on learning. London: Routledge. Vašutová, J. (2002). Být učitelem: co by měl učitel vědět o své profesi : [podkladový materiál pro studenty kombinované formy doplňujícícho pedagogického studia]. Praha: Univerzita Karlova. |
Předběžná náplň práce |
Anotace:
Bakalářská práce se bude zabývat problematikou podpory začínajících učitelů v profesním rozvoji (na začátku jejich profesní kariéry). Cílem práce bude zjistit, jakou podporu využívají začínající učitelé ve svém profesním rozvoji. Bakalářská práce bude rozdělena na teoretickou a praktickou (empirickou) část. Teoretická část práce bude zaměřena na definování základních pojmů, týkající se podpory začínajících učitelů v profesním rozvoji pomoci odborné literatury a jiných zdrojů. Praktická část práce bude vycházet z teoretické části, bude tvořena kvantitativním výzkumem formou rozhovoru, kde se bude zjišťovat, jakou podporu využívají začínající učitelé na začátku své profesní kariéry. Cíl práce: Cílem práce bude zjistit, jakou podporu využívají začínající učitelé ve svém profesním rozvoji. Metody výzkumu: Rozhovory se začínajícími učiteli Návrh osnovy: Teoretická část - Učitel - Kompetence učitelů - Profesní start začínajících učitelů - problémy začínajících učitelů - Profesní dráha učitelů - Podpora začínajících učitelů v profesním rozvoji - uvádějící učitel, formy podpory začínajícího učitele, týmové vyučování - Shrnutí teoretické části Praktická část - Výzkumný cíl - Výzkumný vzorek - Metodologie výzkumu - Výzkumné otázky - Metoda sběru dat - Výsledky výzkumného šetření Závěr Seznam použité literatury Seznam příloh (pokud nějaké budou) |