Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 384)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Podpora začínajících učitelů v profesním rozvoji
Název práce v češtině: Podpora začínajících učitelů v profesním rozvoji
Název v anglickém jazyce: Support for beginning teachers in professional development
Klíčová slova: Profesní rozvoj, podpora, začínající učitel, uvádějící učitel, problémy začínajících učitelů
Klíčová slova anglicky: Professional development, support, novice teacher, in-training teacher, problems of novice teachers
Akademický rok vypsání: 2018/2019
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra andragogiky a managementu vzdělávání (41-KAMV)
Vedoucí / školitel: prof. PaedDr. Ivan Pavlov, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem
Datum přihlášení: 11.11.2018
Datum zadání: 30.06.2019
Datum a čas obhajoby: 04.06.2020 08:00
Místo konání obhajoby: Myslíkova 7, Praha 1, M006, velká posluchárna
Datum odevzdání elektronické podoby:03.05.2020
Datum proběhlé obhajoby: 04.06.2020
Předmět: Obhajoba bakalářské práce (SMG) (OSZD004SM)
Oponenti: PhDr. Michaela Tureckiová, MBA, CSc.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce bude zpracována v souladu s aktuálně platným zněním Opatření děkana „O podrobnostech pro závěrečné práce“.
Seznam odborné literatury
Kohnová, J. (2012). Profesní rozvoj učitelů a cíle školního vzdělávání. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta.
Podlahová, L. (2004). První kroky učitele. Praha: Triton.
Průcha, J., Walterová, E., & Mareš, J. (2013). Pedagogický slovník (7., aktualiz. a rozš. vyd). Praha: Portál.
Starý, K. (2012). Profesní rozvoj učitelů: podpora učitelů pro zlepšování výsledků žáků. V Praze: Karolinum.
Veteška, J., & Tureckiová, M. (2008). Kompetence ve vzdělávání. Praha: Grada.
Mužík, J. (2012). Profesní vzdělávání dospělých. Praha: Wolters Kluwer Česká republika.
Hattie, J. (2012). Visible learning for teachers: maximizing impact on learning. London: Routledge.
Vašutová, J. (2002). Být učitelem: co by měl učitel vědět o své profesi : [podkladový materiál pro studenty kombinované formy doplňujícícho pedagogického studia]. Praha: Univerzita Karlova.
Předběžná náplň práce
Anotace:
Bakalářská práce se bude zabývat problematikou podpory začínajících učitelů v profesním rozvoji (na začátku jejich profesní kariéry). Cílem práce bude zjistit, jakou podporu využívají začínající učitelé ve svém profesním rozvoji. Bakalářská práce bude rozdělena na teoretickou a praktickou (empirickou) část.
Teoretická část práce bude zaměřena na definování základních pojmů, týkající se podpory začínajících učitelů v profesním rozvoji pomoci odborné literatury a jiných zdrojů.
Praktická část práce bude vycházet z teoretické části, bude tvořena kvantitativním výzkumem formou rozhovoru, kde se bude zjišťovat, jakou podporu využívají začínající učitelé na začátku své profesní kariéry.



Cíl práce:
Cílem práce bude zjistit, jakou podporu využívají začínající učitelé ve svém profesním rozvoji.

Metody výzkumu:
Rozhovory se začínajícími učiteli

Návrh osnovy:
Teoretická část
- Učitel - Kompetence učitelů
- Profesní start začínajících učitelů - problémy začínajících učitelů
- Profesní dráha učitelů
- Podpora začínajících učitelů v profesním rozvoji - uvádějící učitel, formy podpory začínajícího učitele, týmové vyučování
- Shrnutí teoretické části

Praktická část
- Výzkumný cíl
- Výzkumný vzorek
- Metodologie výzkumu
- Výzkumné otázky
- Metoda sběru dat
- Výsledky výzkumného šetření

Závěr
Seznam použité literatury
Seznam příloh (pokud nějaké budou)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK