Francouzské výzvy pro posílení vztahů mezi výukou geografie a dějepisu v českých školách
Název práce v češtině: | Francouzské výzvy pro posílení vztahů mezi výukou geografie a dějepisu v českých školách |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | French challenges for strengthening relations between geography and history teaching in Czech schools |
Klíčová slova: | geografie, historie, historická geografie, geografické vzdělávání, dějepisné vzdělávání, kurikulum |
Klíčová slova anglicky: | geography, history, historical geography, geographical education, history education, curriculum |
Akademický rok vypsání: | 2019/2020 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra sociální geografie a regionálního rozvoje (31-340) |
Vedoucí / školitel: | doc. RNDr. Pavel Chromý, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 23.10.2019 |
Datum zadání: | 24.10.2019 |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 01.07.2020 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 05.06.2020 |
Datum proběhlé obhajoby: | 13.07.2020 |
Oponenti: | Mgr. Matěj Vrhel |
Zásady pro vypracování |
Kulturní geografie; Historická geografie a environmentální dějiny |
Předběžná náplň práce |
Úvod (vztah mezi historií, geografií a historickou geografií) 1) Na základě rozboru kurikulárních dokumentů porovnat obsahové zaměření, postavení a systém výuky geografie a dějepisu v českém a francouzském vzdělávání. 2) Na základě rozboru francouzského kurikula identifikovat podněty pro posílení mezipředmětových vztahů mezi geografií a dějepisem v českých školách. 3) Zpracovat 3–5 ukázek (problémově orientovaných) témat, kterými lze vhodně (různými formami výuky) propojit výuku geografie a dějepisu v českých školách. Závěr |