Řízení lidských zdrojů v podmínkách veřejných a soukromých středních škol
Název práce v češtině: | Řízení lidských zdrojů v podmínkách veřejných a soukromých středních škol |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Human resources management in terms of public and private secondary schools |
Klíčová slova: | ředitel školy, zaměstnanec, řízení lidských zdrojů, rozvoj lidských zdrojů, lidský kapitál |
Klíčová slova anglicky: | headmaster, employee, human resources management, human resources development, human capital |
Akademický rok vypsání: | 2019/2020 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra andragogiky a managementu vzdělávání (41-KAMV) |
Vedoucí / školitel: | doc. PhDr. Jana Marie Šafránková, CSc. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 15.10.2019 |
Datum zadání: | 21.10.2019 |
Datum a čas obhajoby: | 08.09.2020 08:00 |
Místo konání obhajoby: | Myslíkova 7, Praha 1 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 21.07.2020 |
Datum proběhlé obhajoby: | 08.09.2020 |
Předmět: | Obhajoba diplomové práce (management vzd.) (OSZD005MN) |
Oponenti: | Mgr. Zuzana Svobodová, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Diplomová práce bude zpracována v souladu s aktuálně platným zněním Opatření děkana „O podrobnostech pro závěrečné práce“. |
Seznam odborné literatury |
BĚLOHLÁVEK, František. 25 typů lidí: jak s nimi jednat, jak je vést a motivovat. 3., rozšířené vydání. Praha: Grada, 2016. Manažer. ISBN 978-80-247-5872-5.
KUCHAŘ, Filip, Pavel SCHNEIDER, Václav TROJAN, Jan URBAN a Pavel ZEMAN. Školská politika, finance a leadership v ředitelské praxi. Praha: Raabe, 2014. Dobrá škola. ISBN 978-80-7496-168-7. MĚRTLOVÁ, Libuše. Řízení lidských zdrojů a lidského kapitálu firmy. Brno: Akademické nakladatelství CERM, 2014. ISBN 978-80-7204-907-3. NAKONEČNÝ, Milan. Motivace chování. 3., přeprac. vyd. V Praze: Triton, 2014. ISBN 978-80-7387-830-6. NAKONEČNÝ, Milan. Sociální psychologie organizace. Praha: Grada, 2005. Psyché (Grada). ISBN 80-247-0577-x. Strategie rozvoje lidských zdrojů pro Českou republiku: Strategy of human resources development for the Czech republik. Praha: Úřad vlády ČR, 2003. ISBN 80-86734-02-1. TROJANOVÁ, Irena. Ředitel a střední management školy: průvodce pro ředitele a střední management ZŠ a SŠ. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0591-3. TURECKIOVÁ, Michaela. Rozvoj a řízení lidských zdrojů. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského, 2009. ISBN 978-80-86723-80-8. URBAN, Jan. Případové studie z managementu lidských zdrojů. Praha: Ústav práva a právní vědy, 2014. Právo a management. ISBN 978-80-87974-03-2. URBAN, Jan. Management lidských zdrojů. Praha: Ústav práva a právní vědy, 2013. Právo - edice pro právo a management. ISBN 978-80-905247-4-3. URBANCOVÁ, Hana a Lucie VNOUČKOVÁ. Management lidských zdrojů. Praha: Vysoká škola ekonomie a managementu, 2015. ISBN 978-80-87839-43-0. VOJTOVIČ, Sergej. Koncepce personálního řízení a řízení lidských zdrojů. Praha: Grada, 2011. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-3948-9. |
Předběžná náplň práce |
Teoreticko empirická práce se zaměřuje na řízení lidských zdrojů s cílem zachytit a analyzovat u vybraného vzorku ředitelů veřejných a soukromých středních škol informace o specificích řízení lidských zdrojů ve vzdělávacích organizacích se zaměřením na případné rozdíly v přístupu k řízení lidských zdrojů dle právní formy těchto škol. V teoretické části bude pozornost zaměřena na přiblížení klíčových pojmů z oblasti řízení lidských zdrojů se zaměřením na vzdělávací organizace. Výzkumná část využije k zodpovězení výzkumných otázek teoreticko-empirickou metodu, jejíž součástí bude analýza odborné literatury a vlastní šetření skládající se z polostrukturovaných rozhovorů s vybranými řediteli škol a z analýzy dokumentů těchto škol. Výzkumná zjištění budou posuzována zejména z hlediska právní formy dané školy, přičemž budou identifikována specifika řízení lidských zdrojů s daným hlediskem související.Metody výzkumu: Teoreticko – empirická metoda, analýza odborné literatury a vlastní šetření.
|
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
The theoretical and empirical work focuses on human resources management with the aim to capture and analyze for a selected sample of public and private high school heads information on specific human resource management in educational organizations, focusing on possible differences in approach to human resources management according to the legal form of these schools. In the theoretical part, attention will be focused on the key concepts of human resources management focusing on educational organizations. The research part will use the theoretical-empirical method to answer the research questions, which will include an analysis of literature and a research consisting of semi-structured interviews with selected school heads and analysis of documents of these schools. The research findings will be assessed especially in terms of the legal form of the school, while identifying the specificities of human resources management related to the given aspect.Research methods: Theoretical - empirical method, analysis of literature and own research. |