Psychologické aspekty tvořivé hry v polytechnické výchově v MŠ
Název práce v češtině: | Psychologické aspekty tvořivé hry v polytechnické výchově v MŠ |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Psychological aspects of creative play in polytechnical education in kindergarten |
Klíčová slova: | polytechnická výchova, mateřská škola, environmentální výchova, učitelka v MŠ, psychologické aspekty, tvořivá hra |
Klíčová slova anglicky: | polytechnical education, kindergarten, environmental education, kindergarten teacher, psychological aspects, creative play |
Akademický rok vypsání: | 2019/2020 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra psychologie (41-KPSY) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Pavla Presslerová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem |
Datum přihlášení: | 16.10.2019 |
Datum zadání: | 16.10.2019 |
Datum a čas obhajoby: | 02.06.2020 00:00 |
Místo konání obhajoby: | M. Rettigové 4, Praha 1, R128, 128, divadlo, 1. patro, vlevo, zadní trakt |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 02.05.2020 |
Datum proběhlé obhajoby: | 02.06.2020 |
Předmět: | Obhajoba bakalářské práce (UMŠ) (OSZD004MS) |
Oponenti: | Mgr. Michaela Kubátová, Ph.D. |
Seznam odborné literatury |
Andresková, J., Kubecová, M., Kukačková, M., Suchardová, L., & Zemanová, K. ([2018]). Rozvíjíme environmentální cítění dětí. Praha: Raabe.
Bečvářová, Z., Kociánová, S., Kubecová, M., Peterková, D., & Víchová, L. ([2019]). Rok v mateřské škole v činnostech - zima: náměty na činnosti v MŠ pro všechna roční období. Praha: Raabe. Kaslová, M., & Koberová, E. (2015). Profesní rozvoj učitelů mateřských škol v oblasti podpory polytechnického vzdělávání - Malí šikulové: odborný studijní text k polytechnické výchově v předškolním vzdělávání : polytechnická výchova a předmatematická gramotnost. Nymburk: Vzdělávací institut Středočeského kraje. Nádvorníková, H. (2015). Polytechnické činnosti v předškolním vzdělávání. Praha: Raabe. Krejčová, V., Poche Kargerová, J., & Syslová, Z. (2015). Individualizace v mateřské škole. Praha: Portál. Fichnová, K., & Szobiová, E. (2007). Rozvoj tvořivosti a klíčových kompetencí dětí: náměty k RVP pro předškolní vzdělávání. Praha: Portál. Jančaříková, K. Činnosti k rozvíjení přírodovědné gramotnosti v předškolním vzdělávání. Praha: Raabe, [2017]. Komplexní metodiky jednotlivých oblastí pro předškolní vzdělávání. ISBN 978-80-7496-327-8. Košťálová, M., Kryčová, M., Paterová, R. J., & Víchová, L. ([2019]). Rok v mateřské škole v činnostech - podzim: náměty na činnosti v MŠ pro všechna roční období. Praha: Raabe. Montessori, M. (2017). Objevování dítěte (Vydání druhé, v Portále první, revidované). Praha: Portál. Vágnerová, M. (2007). Vývojová psychologie pro obor speciální pedagogika předškolního věku. Liberec: Technická univerzita v Liberci. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání (2017). Praha: Výzkumný ústav pedagogický. Kroeger, J., Myers, C. Y., & Morgan, K. (2019). Nurturing nature and the environment with young children: children, elders, Earth. New York: Routledge. Mindess, D., & Mindess, M. (c1972). Guide to an effective kindergarten program. West Nyack (New York): Parker. Tmejová, V. (2015). Vyrábíme s dětmi: polytechnická výchova v mateřské škole. Praha: Portál. |
Předběžná náplň práce |
V teoretické části mé bakalářské práce bych se ráda zabývala polytechnickou výchovou v mateřské škole. Ráda bych objasnila pojem polytechnická výchova, poukázala na specifické znaky a cíle, význam, obsah, metody a formy polytechnické výchovy. Budu se soustředit na práci s odbornou literaturou a s RVP PV v jeho konkrétních kapitolách. Krátce uvedu souvislost s environmentální výchovou a přírodovědnou gramotností.
V praktické části představím instituci, se kterou budu po dobu psaní mé práce spolupracovat. Uvedu projekt Oborový mentoring v polytechnickém vzdělávání a konkrétně metodiku Tvořivá hra v mateřské škole. Ráda bych pozorovala a následně popsala psychologické aspekty polytechnické výchovy z hlediska dětí i učitelek mateřských škol. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
In the theoretical part of my bachelor thesis I would like to interested in the polytechnical education in kindergarten. I would like to clarify the concept of polytechnic education, pointing out the specific features and objectives, meaning, content, methods and forms of polytechnical education. I will focus on the work with literature and the RVP PV in its specific chapters. I will briefly mention the connection with the environmental education and science literacy.
In the practical part I will introduce the institution with which I will cooperate while writing my work. I will introduce the project Branch mentoring in polytechnical education and specifically the methodology of Creative play in kindergartens. I would like to observe and then describe the psychological aspects of polytechnic education from the perspective of children and kinergarten teachers. |