Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Psychologické aspekty tvořivé hry v polytechnické výchově v MŠ
Název práce v češtině: Psychologické aspekty tvořivé hry v polytechnické výchově v MŠ
Název v anglickém jazyce: Psychological aspects of creative play in polytechnical education in kindergarten
Klíčová slova: polytechnická výchova, mateřská škola, environmentální výchova, učitelka v MŠ, psychologické aspekty, tvořivá hra
Klíčová slova anglicky: polytechnical education, kindergarten, environmental education, kindergarten teacher, psychological aspects, creative play
Akademický rok vypsání: 2019/2020
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra psychologie (41-KPSY)
Vedoucí / školitel: PhDr. Pavla Presslerová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 16.10.2019
Datum zadání: 16.10.2019
Datum a čas obhajoby: 02.06.2020 00:00
Místo konání obhajoby: M. Rettigové 4, Praha 1, R128, 128, divadlo, 1. patro, vlevo, zadní trakt
Datum odevzdání elektronické podoby:02.05.2020
Datum proběhlé obhajoby: 02.06.2020
Předmět: Obhajoba bakalářské práce (UMŠ) (OSZD004MS)
Oponenti: Mgr. Michaela Kubátová, Ph.D.
 
 
 
Seznam odborné literatury
Andresková, J., Kubecová, M., Kukačková, M., Suchardová, L., & Zemanová, K. ([2018]). Rozvíjíme environmentální cítění dětí. Praha: Raabe.
Bečvářová, Z., Kociánová, S., Kubecová, M., Peterková, D., & Víchová, L. ([2019]). Rok v mateřské škole v činnostech - zima: náměty na činnosti v MŠ pro všechna roční období. Praha: Raabe.
Kaslová, M., & Koberová, E. (2015). Profesní rozvoj učitelů mateřských škol v oblasti podpory polytechnického vzdělávání - Malí šikulové: odborný studijní text k polytechnické výchově v předškolním vzdělávání : polytechnická výchova a předmatematická gramotnost. Nymburk: Vzdělávací institut Středočeského kraje.
Nádvorníková, H. (2015). Polytechnické činnosti v předškolním vzdělávání. Praha: Raabe.
Krejčová, V., Poche Kargerová, J., & Syslová, Z. (2015). Individualizace v mateřské škole. Praha: Portál.
Fichnová, K., & Szobiová, E. (2007). Rozvoj tvořivosti a klíčových kompetencí dětí: náměty k RVP pro předškolní vzdělávání. Praha: Portál.
Jančaříková, K. Činnosti k rozvíjení přírodovědné gramotnosti v předškolním vzdělávání. Praha: Raabe, [2017]. Komplexní metodiky jednotlivých oblastí pro předškolní vzdělávání. ISBN 978-80-7496-327-8.
Košťálová, M., Kryčová, M., Paterová, R. J., & Víchová, L. ([2019]). Rok v mateřské škole v činnostech - podzim: náměty na činnosti v MŠ pro všechna roční období. Praha: Raabe.
Montessori, M. (2017). Objevování dítěte (Vydání druhé, v Portále první, revidované). Praha: Portál.
Vágnerová, M. (2007). Vývojová psychologie pro obor speciální pedagogika předškolního věku. Liberec: Technická univerzita v Liberci.
Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání (2017). Praha: Výzkumný ústav pedagogický.
Kroeger, J., Myers, C. Y., & Morgan, K. (2019). Nurturing nature and the environment with young children: children, elders, Earth. New York: Routledge.
Mindess, D., & Mindess, M. (c1972). Guide to an effective kindergarten program. West Nyack (New York): Parker.
Tmejová, V. (2015). Vyrábíme s dětmi: polytechnická výchova v mateřské škole. Praha: Portál.
Předběžná náplň práce
V teoretické části mé bakalářské práce bych se ráda zabývala polytechnickou výchovou v mateřské škole. Ráda bych objasnila pojem polytechnická výchova, poukázala na specifické znaky a cíle, význam, obsah, metody a formy polytechnické výchovy. Budu se soustředit na práci s odbornou literaturou a s RVP PV v jeho konkrétních kapitolách. Krátce uvedu souvislost s environmentální výchovou a přírodovědnou gramotností.
V praktické části představím instituci, se kterou budu po dobu psaní mé práce spolupracovat. Uvedu projekt Oborový mentoring v polytechnickém vzdělávání a konkrétně metodiku Tvořivá hra v mateřské škole. Ráda bych pozorovala a následně popsala psychologické aspekty polytechnické výchovy z hlediska dětí i učitelek mateřských škol.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
In the theoretical part of my bachelor thesis I would like to interested in the polytechnical education in kindergarten. I would like to clarify the concept of polytechnic education, pointing out the specific features and objectives, meaning, content, methods and forms of polytechnical education. I will focus on the work with literature and the RVP PV in its specific chapters. I will briefly mention the connection with the environmental education and science literacy.
In the practical part I will introduce the institution with which I will cooperate while writing my work. I will introduce the project Branch mentoring in polytechnical education and specifically the methodology of Creative play in kindergartens. I would like to observe and then describe the psychological aspects of polytechnic education from the perspective of children and kinergarten teachers.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK